astraan takapönttö

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
dtiveccu
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja dtiveccu »

kävipä astra opelilla kymmenen kohdan ilmaisessa tarkastuksessa ja takavaimennin on kuulemma kohta tiensä päässä.. olivat paperille laittaneet uuden hinnaksi 160€.. aattelin notta oisko samaa hintaluokkaa jotain sporttisempaa tiedossa? ei mitää hirveitä höpinöitä vaan joku siisti ja simppeli.. :grin:
Zafira OPC -04
Vivaro 2.5CDTi -09
Flamingo
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Flamingo »

Mulla muuten tasan sama tarina tänään. Kattelin jo tuolta Königin sivulta Remuksen pönttöä, on ainakin kuulemma hyvät äänet. Sitten olisi Autovaruste.netin FK -vaimennin.

Muita vinkkejä, tunettaa...
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" -
Mario Andretti
mt
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja mt »

Supersprint, vaikka ei mene tuohon hintahaarukkaan, ei taida mennä mikään valmis viriputki. Tuossa kaikki saatavilla olevat osat http://www.supersprint.com/a_prodotti.a ... o=opeast63
Astraattori
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Astraattori »

Minulla on F Astrassa (X20XEV) tällä hetkellä Supersprintin takapönttö, enkä suosittelisi sitä, jos haluaa pitää autonsa maantienopeuksissa inhimillisen äänisenä. Tuo Supersprint mölisee aivan uskomattoman lujaa kun auton nopeus ylittää n. 115 km/h.
Altti450
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja Altti450 »

Myös minua kiinnostaisi inhimillisen äänentason omaava pönttö Astra G Caravaniin.

Siis häh? Maksaako tuo Supersprintin pönttö 523€ ?! (Marteliuksella ainakin)

dtiveccu: Motonetista Astra Caravanin pönttö 83€

<font size=-1>[ This Message was edited by: Altti450 on 2005-01-27 14:44 ]</font>
mt
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja mt »

On 2005-01-27 10:38, Astraattori wrote:
Minulla on F Astrassa (X20XEV) tällä hetkellä Supersprintin takapönttö, enkä suosittelisi sitä, jos haluaa pitää autonsa maantienopeuksissa inhimillisen äänisenä. Tuo Supersprint mölisee aivan uskomattoman lujaa kun auton nopeus ylittää n. 115 km/h.

Minulla on F Astrassa (X20XEV) tällä hetkellä Supersprintin takapönttö, ja olen täysin eri mieltä. Maantiellä pitää lähes saman mölinän kuin aikaisemmatkin takavaimentimet, joita oli yksi Opelin alkuperäinen ja kaksi varaosaliikkeen perusvaimenninta. Olen kuullut muiltakin, että jopa liian hiljainen on tuo Supersprintin vaimennin. Olisiko yksilökohtaisia eroja?
Karppa
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Karppa »

REMUSta suosittelen. Pönttö on rosteria ja äänet inhimilliset. ("herrasmies murinaa")
Itse sain omani VW-autoliikkeestä ilman toimitus maksuja.
Volvo V50 2.4 Geartronic
Grimbe
'Kapitän'
'Kapitän'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grimbe »

SIMONS motonetistä!!! :grin: :grin:
Flamingo
'Admiral'
'Admiral'

On 2005-01-27 19:09, Karppa wrote:
REMUSta suosittelen. Pönttö on rosteria ja äänet inhimilliset. ("herrasmies murinaa")
Itse sain omani VW-autoliikkeestä ilman toimitus maksuja.
Siis mitenkäkö? Folkkariliikkeestä Opelin pönttö? Onko tuo siis niin että ne hommaa noita Remuksen pönttöjä volkkareihin ja samalla ne voi tilata muihinkin autoihin niitä? Mikä liike oli kyseessä?
Mario Andretti
Sanek
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Sanek »

Polar autovarusteesta (Tre) hommasin G caravaniin Tuplaputki WM-Sport vaimentimen 160€. Hintaan ei kuulunut kiinnikkeitä eikä mitään. Kaiken joutui tekemään itse, eikä kyllä ollut paha nakki. Vanhasta laippa ym... Äänet on tosi miellyttävät, jos rauhallisesti ajaa niin ei juuri muun liikenteen seasta erotu. Tyhjäkäynnillä on matalat murinat ja kovissa nopeuksissa juuri sopiva, ei ota korvin tai jotain...
Flamingo
'Admiral'
'Admiral'

Karppa: paljon tuli muuten hintaa VW liikkeen kautta?

Sanek: Siis tuo WMsport vaimennin ulostuloilla molemmin puolin 160€? Ei oo pahan hintainen ja pikku askarteluhan nyt ei ketään haittaa. Tosin pitäis vaan hitsauslaitteet ja talli löytää jostain, ei viittis tossa parkkiksella vetää saumaa...
Mario Andretti
Astraattori
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Astraattori »

On 2005-01-27 16:12, mt wrote:
On 2005-01-27 10:38, Astraattori wrote:

Minulla on F Astrassa (X20XEV) tällä hetkellä Supersprintin takapönttö, ja olen täysin eri mieltä. Maantiellä pitää lähes saman mölinän kuin aikaisemmatkin takavaimentimet, joita oli yksi Opelin alkuperäinen ja kaksi varaosaliikkeen perusvaimenninta. Olen kuullut muiltakin, että jopa liian hiljainen on tuo Supersprintin vaimennin. Olisiko yksilökohtaisia eroja?
Outoa jos noissa huippulaatuisissa (Supersprint) takavaimentimissa olisi niin paljon eroja. Kaverillani on samakoneisessa Astrassa katin korvaava koko Supersprintin putki ja mölinä on juuri samanlaista kuin omassa Astrassani, eli moottoritienopeuksissa alkaa jurppia. Oma takapönttöni on sellaista mallia, jossa on kaksi ovaalin mallista ulostuloa.

Aiempi putkeni oli Simons cat-back -putki ja se lahosi täysin hieman alle kolmessa vuodessa. Simonsin putkia ovat aika monet haukkuneet tuon nopean ruostumisen takia. Simonsin äänet olivat melko paljon hiljaisemmat, kuin vakiokeskipönttö-Supersprint-takapönttö -yhdistelmällä.
mt
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja mt »

Outoa jos noissa huippulaatuisissa (Supersprint) takavaimentimissa olisi niin paljon eroja. Kaverillani on samakoneisessa Astrassa katin korvaava koko Supersprintin putki ja mölinä on juuri samanlaista kuin omassa Astrassani, eli moottoritienopeuksissa alkaa jurppia. Oma takapönttöni on sellaista mallia, jossa on kaksi ovaalin mallista ulostuloa.
Minulla on mallia "neliöt ulostulot", ja tosiaan minusta ääni on kohtuullinen, pakoäänet eivät ota hermoon. Noissa nopeuksissa muutenkin auto tosin meluaa jonkin verran. Lyhyet välitykset jne.

Hyvä tietää tuo, että koko satsi on sitten yhtä äänekäs/äänetön, itselläni on vain tuo viimeinen pönttö. On muuten kaverillasi sitten aika kallis putkisto, jos kaikki kappaleet on ostanut!

Subjektiivista varmaan tuo melun kuuleminen, en minäkään oikeastaan usko että yksilöiden välillä on kovin isoja vaihteluja.
Aiempi putkeni oli Simons cat-back -putki ja se lahosi täysin hieman alle kolmessa vuodessa. Simonsin putkia ovat aika monet haukkuneet tuon nopean ruostumisen takia. Simonsin äänet olivat melko paljon hiljaisemmat, kuin vakiokeskipönttö-Supersprint-takapönttö -yhdistelmällä.
Tästä olen samaa mieltä. Kadetissa oli aikoinaan Simmons, tosi edullinen oli aikoinaan, mutta aika nopeasti veti korroosiin. Mutta kivat äänet :smile:
Vastaa Viestiin