Ristiriitaista tietoa jakopäänhihnan vaihtovälistä
Olen täältä searchilla ettiny ja todennut että 2.5 V6 B-Vectraan jakopäänhihnan vaihtoväli olisi 4v/60.000km.
Kävin eilen merkkiliikkeessä muilla asioilla, mutta kysyin sekupa vain että mikähän mahtaa vaihtoväli olla tähän X25XE-koneeseen.
Mustaa valkoisella lukeepi, suoraan opelin omasta tietokannasta, 8v/120.000km?
Eli mikä se totuus nyt sitten on? Itellä olisi 12.000 km päästä edessä tuolla 60.000km vaihtovälillä, mutta jos se onkin 120.000km niin mites sitten?
Kait tuo hammashihna on sama asia kuin jakopäänhihna? Onko minulla millainen kuluttajansuoja takana jos hihna laukeaa vaikkapa 65.000km kohdalla jos luotan tuohon tietoon jonka sain?
Kävin eilen merkkiliikkeessä muilla asioilla, mutta kysyin sekupa vain että mikähän mahtaa vaihtoväli olla tähän X25XE-koneeseen.
Mustaa valkoisella lukeepi, suoraan opelin omasta tietokannasta, 8v/120.000km?
Eli mikä se totuus nyt sitten on? Itellä olisi 12.000 km päästä edessä tuolla 60.000km vaihtovälillä, mutta jos se onkin 120.000km niin mites sitten?
Kait tuo hammashihna on sama asia kuin jakopäänhihna? Onko minulla millainen kuluttajansuoja takana jos hihna laukeaa vaikkapa 65.000km kohdalla jos luotan tuohon tietoon jonka sain?

B-Vectra V6
-
Black Diamond
- 'Diplomat'

-
hauvavauva
- 'Admiral'

-
Black Diamond
- 'Diplomat'

Juu en aio itkeä =)On 2005-01-29 18:21, hauvavauva wrote:
Voithan sä kokeilla tuota 120 tkm mutta ei tarvi itkeä jos käy huonosti. Tavallisen 16 venttiilisen neloskoneenkin korjaus on hihnan katketessa luokkaa 2500 euroa, laske siitä mitä se on veekuutosen kohdalla. Kutosen omistajat voivat kertoa mikä on käytännön vaihtovälisuositus.
Kyllä se kallis remppa on tietty jos hihna katkeaa, mutta siksihän se takuu on olemassa. Että jos vaihtovälin sisällä katkeaa niin se on valmistajan/liikkeen vastuulla. Minähän en välttämättä olisi edes lukenut tätä foorumia -> saanut selville "essonbaari" vaihtoväliä, eli sitä tietoa mikä käytännön kokemus on osoittanut "oikeaksi".
Eli jos merkkiliike sanoo 8v/120.000km niin he ovat väärässä ja minä olen tyhmä jos en vaihda jo 60.000km kohdalla? Oudoltahan tuo kuulostaa tietty näin aluksi, pitää sulatella hieman.

B-Vectra V6
- Lurttinen
- OCF Member 2018

- Jäsennumero: 1227
Jos merkkiliike sanoo sulle ton vaihtovälin, niin pyydä se kirjalisena paperilla johtajien allekitjoituksella.On 2005-01-29 20:08, Artsiboi wrote:
Eli jos merkkiliike sanoo 8v/120.000km niin he ovat väärässä ja minä olen tyhmä jos en vaihda jo 60.000km kohdalla? Oudoltahan tuo kuulostaa tietty näin aluksi, pitää sulatella hieman.
Muuten on ihan turha mennä kitisemään heille vastuista, kun ei hihna kestänytkään.
Ja taitaa olla ton paperinkin kanssa turha touhua.
Vie se autos vaihdatettavaksi ja saat ainakin työlle ja uudelle osalle takuun.
Näkisin, että näinpäin olisi paaaljon mukavampaa ajella tulevaisuudessa.
-
hauvavauva
- 'Admiral'

Useammassakin Opelissa on kai ollut alunperin vaihtoväli 120 tkm mutta se on puolitettu käytännön kokemuksiin perustuen ja näin ilmeisesti maahantuoja pesee kätensä vastuusta "Ei sen pitänytkään kestää 120 tkm." Merkkiliikkeissä ainakin saa jakohihnan vaihdolle takuun, onko se 2 vuotta ja tietty määrä kilometrejä mutta ei varmana sentään 120 tkm. Ja jos meinaat saada vahingon tapahduttua korvausta kun ei se hihna kestänytkään sitä 120 tkm niin kyllä sieltä takuulla keksitään kaikenlaista selitystä minkä vuoksi eivät korvaa, esim hammaspyörät olisi pitänyt vaihtaa, hihnaa ei ole tarkistettu merkkihuollossa jne.
Luulisi, että maahantuoja olisi lähtettänyt vaihtovälin puolittumisesta ilmoituksen autojen omistajille... mistä nämä muuten sen voisivat tietää.
Mulle ei ainakaan ole ilmoitettu mitään maahantuojan taholta omegan v6:lle.
Eikös se jakopäänhinha muutenkin pääse helpommalla kun ei se edes pyöritä vesipumppua, ainakaan omegassa - vectrassa taitaa pyörittää.
Mulle ei ainakaan ole ilmoitettu mitään maahantuojan taholta omegan v6:lle.
Eikös se jakopäänhinha muutenkin pääse helpommalla kun ei se edes pyöritä vesipumppua, ainakaan omegassa - vectrassa taitaa pyörittää.
Paitti nokkapyöriä on 4 ja välirullia 3, ja näitä pyöritetään samankokoisella(kuin 16v) kampipyörällä...muistaakseni liikkeen takuu vaihdolle on 4v/60tkm?On 2005-01-30 10:49, Koltta wrote:
-
WannaBeTuning
- 'Kadett'