corsaan uudet penkit?

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Grimbe
'Kapitän'
'Kapitän'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grimbe »

vm-90 4d swing.
Aika huonot nuo corsan penkit!
kävisköhän C-asconasta penkit suoraan tähän autoon?
Pistetään nyt tähän samaan topicciin vielä se, että eikös tuon ratinkin voi vaihtaa?
Mulla on sellanen muistikuva, et ois vaihtokelposia keskenään?

<font size=-1>[ This Message was edited by: Grimbe on 2005-01-31 03:07 ]</font>

<font size=-1>[ This Message was edited by: Grimbe on 2005-01-31 14:23 ]</font>
Markus
OCF Member 2017
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markus »

Corsaan käyvät vain Corsan penkit, koska penkeissä ei ole erillistä jalustaa (paitsi Gsi:ssä). Muiden autojen jalustat taas eivät käy Corsaan suoraan.

Etuvetoisten ratit käyvät kyllä ristiin. Omegan ratin sopivuudesta Corsaan en tiedä.
Corsa TR 1,6 16v -89, Vectra C2 2.2 DIRECT -05, BMW F11 535i M-Sport -11
http://www.ruostepeikko.com
Antero
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Antero »

A Omegan rattien pitäisi käydä. Itsellä ainakin Corsassa A Omegan nahkaratti.
Kuva
Grimbe
'Kapitän'
'Kapitän'
Viesti:

Eiko niitä ascon penkkejä saa edes millään vippaskonsteilla kiinni? Ku sais ees sen kuskinpenkin..Jos ei nii pakko vaa karsiä ja sitten tottua ;D
hyvä tietää toi rattijuttu..kiitti vastauksista.

juuh..
Löysin tossa vielä searchilla semmosen jutun, että 84 ja siitä vanhempiin C-asconoihin kävis A-mallin corsan penkit suoraan, niin miksei sitten toisinpäin? vai oonko ihan hölmö? :grin:

<font size=-1>[ This Message was edited by: Grimbe on 2005-02-01 04:51 ]</font>
m.k
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m.k »

Jos kerran vaihdat penkit niin miksi ascon penkit? Tai no samanlaisiahan ne on kaikissa 80-luvun Opeleissa Omegaa myöten ja helkkarin hyvät onkin. GT-Kadettista vaikka sporttisisusta... Ja kyllä laittamalla saa sopimaan vaikka Rolls-Roycen penkit Corsaan jos haluaa :smile:
Grimbe
'Kapitän'
'Kapitän'
Viesti:

On 2005-02-01 08:52, m.k wrote:
Jos kerran vaihdat penkit niin miksi ascon penkit? Tai no samanlaisiahan ne on kaikissa 80-luvun Opeleissa Omegaa myöten ja helkkarin hyvät onkin. GT-Kadettista vaikka sporttisisusta... Ja kyllä laittamalla saa sopimaan vaikka Rolls-Roycen penkit Corsaan jos haluaa :smile:

Aattelin, että niitä sais halvalla jostain. Kyllähän sinne kadetinki penkit vois laittaa, jos vaa sopis. Tuo mun corsa kun on semmone "kesäauto", ni en jaksa hirveesti rahaa upottaa tohon :smile:
ile
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja ile »

Mulla löytys ylimääräsenä sellaset yleismallin tarvikekiskot(biltemasta tilattu aikoinaan), joihin on hitsattu kiinnikkeet GSi Kadetin Recaroihin. Näihin kiskoihin sitten olen tehnyt soviteraudat Corsaan.

Eli näillä saa sopimaan Kadetin Recarot ja varmaan muunkin Opel mallin Recarot Corsaan. Ei tarvitse porata, kuin yksi reikä alkuperäiseen koriin integroituun penkin kiskoon Corsassa ja kiinnittää turvavyön lukko kiinni lattiaan. Corsassahan se on kiinni penkissä, ainakin minulla oli.

Omassa Corsassani oli edessä GSi Kadetin penkit.

Jos kiinnostaa, laita vaikka privaa tai ota yhteyttä maililla e9700136@puv.fi
Antero
'Diplomat'
'Diplomat'

On 2005-02-02 01:08, ile wrote:

Ei tarvitse porata, kuin yksi reikä alkuperäiseen koriin integroituun penkin kiskoon Corsassa ja kiinnittää turvavyön lukko kiinni lattiaan. Corsassahan se on kiinni penkissä, ainakin minulla oli.
Miksi ihmeessä se pitäisi kiinnittää lattiaan? Miksei penkkiin niinkuin ennenkin... Jos uuden penkin lukko ei sovi auton solkeen, niin sitten vaihdetaan lukko! Ei kaikesta tarvi tehdä niin vaikeeta.
Kuva
Markus
OCF Member 2017
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markus »

Tietysti, jos ei luota siihen, että omatekoisilla kiinnikkeillä kiinnitetty penkki pysyy lattiassa kiinni kolaritilanteessa voi ehkä laittaa sen lukon suoraan lattiaan kiinni... Ns. Recaron penkkeihin käy kyllä muistaakseni Corsan alkuperäinen lukko-osa aivan suoraan.
ile
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja ile »

On 2005-02-02 15:16, Antero wrote:
Miksi ihmeessä se pitäisi kiinnittää lattiaan? Miksei penkkiin niinkuin ennenkin... Jos uuden penkin lukko ei sovi auton solkeen, niin sitten vaihdetaan lukko! Ei kaikesta tarvi tehdä niin vaikeeta.
No näihin minulla olleisiin penkkeihin tuo Corsan alkuperäinen turvavyön lukko ei kuitenkaan istunut, eikä niissä ollut lukkoja alunperinkään, kun ostin ne!! Siksi tein lukoille kiinnitysraudat lattiaan.
Antero
'Diplomat'
'Diplomat'

On 2005-02-02 15:34, Markus wrote:
Tietysti, jos ei luota siihen, että omatekoisilla kiinnikkeillä kiinnitetty penkki pysyy lattiassa kiinni kolaritilanteessa voi ehkä laittaa sen lukon suoraan lattiaan kiinni... Ns. Recaron penkkeihin käy kyllä muistaakseni Corsan alkuperäinen lukko-osa aivan suoraan.
Niin no, no niin... Tämä menee kyllä samaan sarjaan kuin airbagien poistaminen. Auton rakentelun ei koskaan pitäisi heikentää sen turvallisuutta ja jos näin tehdään tietoisesti, pitää olla TÄYDELLINEN IDIOOTTI!

Itse en laittaisi kiskoja autooni, jos en uskoisi niiden kolaria kestävän, mutta myydäänhän semmoisia valkoisia T-paitojakin, joihin on mustalla painettu turvavyön näköiset raidat, niin ei tarvi käyttää vöitä lainkaan! Kätevää, eikö totta!

Tämä ei ollut siis henkilökohtaisesti kenellekään, kerroin vain mielipiteitäni.
Kuva
Vastaa Viestiin