Räminää ja ilmanputsaria

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
bcow
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja bcow »

Tuossa jossakin välissä sattuin ajattelemaan että jospa pakoputkessa on reikä. Pah! Löytyipä se syykin.. ilmanputsarin jos nyt saan sanoa "nokka" siis se joka imaisee ilmaa sisään niin heiluu kuin puolukka jossakin.

Tästä syntyy räpättävä ääni jota erehdyin luulemaan siis reijäksi pakoputkessa.

Äääni esiintyy varsinkin kun moottori puskee töitä olan takaa esim pitempään mäkeen kiihdyttäessä jne. Ja pakkasaamuina kolisee kanssa kun pistää auton lämpeemään ja lähtee raapimaan laseja.

Mitäköhän on mahdollisesti irronnut ja/tai miten tuo kannattaisi kiinnittää.. kävi jopa mielessäni ruma metallilanka viritys jostakin pakosarjan alakautta ja rusetille ilmanputsarin "nokan" päälle.. tosin taitaisi heilua silti.
Mixu_N
OCF Member
OCF Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mixu_N »

no joo, mulla on 1.6sv:n koneella ja siinä on aivan sama efekti. Mulla se räpättää varsinkin kun kierroksia on noin 1000. Kun siihen painaa kädellä kunnolla niin se lakkaa. Mä itse kokeilen laittaa siihen sen samaisen paukkulankapatentin, mutta se löystyi noin 5 cm ajon jälkeen. :wink: Yritin myös avata sitä mutta se jäi yritykseksi. se muuten mikä siellä räpättää, on se läppä joka säätelee lämpimän ja kylmän ilman ottoa.
bcow
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja bcow »

No niimpä arvelinkin ettei siinä "paukkulanka" auta..

Noh täytyy sitten jotaki keksiä jos siihen onnistuisi virittään =D jos joskus ratkaisen niin kerrro ihmeessä mullekkin =D
J.R
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja J.R »

mulla ascona c ja siinä on kans tuota räminää.inhottava ääni ku laittaa auton käyntiin niin kaikki kattelee päälle... niinkuin ammuskelis konarilla.
bone
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja bone »

Siinä pakosarjan päällä on se suojapelti ja siinä pellissä on sellanen "putkenpätkä" mihen tulee ilmanputsarin imuputki kiinni, niin laittakaa siihen peltisen pakosarjan suojapellin "putkenpätkän" päälle esim. joku kumiletku (tai vaikka fillarin sisäkumia), jolloin ilmanputsarin imuputki kiinnittyy siihen tiiviisti eikä enään rämise. Myös pakosarjan pelti saattaa rämistä, usein on poikki sen kiinnityspultit.
-respect to the man in the ice cream van-
JLP
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja JLP »

Enpä osaa sanoa (kokemuksesta) muutakuin että koko putken pätkä pois. Tietenki riippuen koneesta tarviiko se sitä. Mun ent. auto, Kadett 1.3S -86, ei ainakaan tarvinnut sitä. Hyvin toimi kesät ja talvet, ei tarvinnu edes masinolia...
Vastaa Viestiin