Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Niin minkälainen kytkin tuommoiseen kannattaisi laittaa kun siellä on nyt 3.0 24V vakio kytkin ja se on ollut siellä nyt ilmeisesti reilu puol vuotta ja tuntuu nyt olevan jo kulunut (luistaa välillä)
Laittaako sinne kunnon asetelman ja vakio levyn vai vakio asetelma ja sintteri levy vai kunnon asetelma ja sintteri levy?
no mä en ainakaan laittas sintteriä "vakio"-autoon,ku sillähän ei voi sitten luistattaa yhtään! menee ajeleminen kylillä aika hankalaksi??? joten ehdottaisin että sutiista siellä kyllä on kokemusta tuollasesta varsin harvinaisesta "möyry"-moottorista...
Kyllä niillä sintterikytkimilläkin vaan monet ajelee siviiliajoa että ei se nyt aivan niin mahdoton ajettava ole.
Mutta ehkä kuitenkin vakiolevy ja jäykempi asetelma. Jos Sutiin kanssa asioiminen ei ole vastenmielistä niin sieltä saa kyllä kytkimiä.
En tiedä onko tuossa kampiakselissa 24V:n vauhtipyörälle sopivat reijät vai vanhemman malliset, mutta jos on vanhempaa mallia niin 2.2:n, 2.4:n tai vanhan kutoskoneen 9" vauhtipyörä sinne ja samankokoinen kytkin Bemarin M20 koneeseen tarkoitetulla Sachs race engineering asetelmalla, pitäis kestää 440Nm vääntöä.
joo ei minua se sintteri kytkimen käyttö tuota ongelmia, minusta se on yhtä helppo käyttää kuin vakiokin plussana vaan myös se että pystyy vaihtamaan nopeammin vaikka eipä siitä mitään hyötyä kyseisessä autossa ole. Tosiaan olen SUTII oy:seen soitellut parina päivänä ja en ole saanut vielä selville että paljonko sieltä maksaa kytkin ja minkälainen se olisi. Vahva asetelma maksaa noin 400€ suoraan sachilta ja sintteri kytkin noin 150€ moposportista ja vakio kytkin levy on myös lähtöhinnaltaan noin 150€
On 2005-02-05 23:56, wau! wrote:
Sama vika tääl kanssa. Ite oon kans soitellu sutiille kytkimestä ja kovasti se kytkintä myis mut se ei vaan tierä minkälainen se on..
Miten on omegan turbotus projekti kulkenut? Entä oliko siitä omegan koneesta, minkä multa ostit, mihkään?
Kone on nyt koneistamolla uusilla männillä ja odottaa kytkintä vielä. Suuttimet pitäis kans ostella kyllä se sieltä ens kesäksi pöhähtää. ehkäpä.
Ja itseasiassa sille koneelle en ole tehnyt vielä yhtään mitään. Päätin kumminkin laittaa commoon sen alkuperäsen kutoskoneen.
On 2005-02-06 19:01, Miksu. wrote:
Moi.
Meillä on Omegassa Sintteri ja ei mitään ongelmia päivittäisessä käytössä. Emäntäkään ei ole yhtään valittanut.
Jos eukko ei valita, niin sillon homma todella toimii... Onhan se nyt yhtä kuin jumalan sana jos eukko jotakin autosta sanoo sori off topic
Nyt Sain sutiilta tiedon että siihen saa asetelman joka kestää vakio levyllä 520nm ja sintterin kanssa joku +700nm eli varmaan laitan sinne semmoisen asetelman vakio levyllä. Koska vakio levy painelaakereineen maksaa 120€ sachilta ja sintteri levy 450€