Millasia polttimoita käytätte valoissa?
Kokemuksia mitkä polttimot ovat tehoiltaan parhaita esim. lisäpitkissä? Onko käytännössä suuri ero normaaliin polttimoon tolla hellan blue light-lampulla? Vai pistääkö suosista "vähä" enemmän watteja.. Ja jos joku viittis kertoa mistä pääsikään hellan sivuilla sinne missä voi kattoa lisävalojen sopivuutta eri automalleihin. Tääl oli joskus linkki mutta ei oo tullu enää vastaan..
Itse olen käyttänyt noita Osramin ja Philipsin +30% polttimoita. Tällä hetkellä molemmissa autoissa on noi hilipsit keltaisena versiona ja hyvin on tuntuneet kestävän ja näkyykin ihan asiallisesti noilla, varsinkin d-kadetin 28" laajakuvaumpioilla. Joskus olen kuullut että noissa +50% polttimoissa olisi ongelmia keston kanssa.
Edit: Oikosulkuja ylimmässä kerroksessa
<font size=-1>[ This Message was edited by: Luu on 2005-02-04 22:17 ]</font>
Edit: Oikosulkuja ylimmässä kerroksessa
<font size=-1>[ This Message was edited by: Luu on 2005-02-04 22:17 ]</font>
On niissä kyllä aika selvä ero jos ostaa vaikka philipsin night guidet ja vertaa niitä ihan perus lamppuihin. Itellä on vision plussat ja kyllä niillä paremmin näkee kun perus lampuilla niin pitkillä kuin myös lyhyillä.
Se on sitten loppupeleissä itestä kiinni haluaako maksaa niistä +xx lampuista kolme tai neljä kertaa enemmän kuin tavallisista.
Se on sitten loppupeleissä itestä kiinni haluaako maksaa niistä +xx lampuista kolme tai neljä kertaa enemmän kuin tavallisista.
Keltainen valo ei "hajoa" vesipisaroihin yhtä paljon kuin valkoinen valo. Eli valo pysyy kiilamaisena paremmin sateella ja sumussa ajettaessa, eikä tee "valoseinää" keulan eteen.On 2005-02-04 09:17, ekto wrote:
On muuten hirveen näköset noi keltaset lamput. Näin yhessä vuoden 2000+ fordissa tälläiset.
Mikä etu näillä keltaisilla saavutetaan?
Lisäpitkinä omas bvectras on 200FF joten 100 wattiset saattais olla hieman liian "lämpimät" noille umpioille..? Mahdollisesti ens syksynä vaihdan siihen 1000FF tai 3000 bluet.On 2005-02-04 09:28, vecu90 wrote:
Ehottomasti 100w polttimot jos lisävalot on riittävän isot niille. Turha hyviä valoja polttaa puolella teholla. Minkäslaisiin valoihin hehkuja olet laittamassa?
<font size=-1>[ This Message was edited by: vecu90 on 2005-02-04 09:36 ]</font>
Itellä on työ autossa nuo night guidet, ja oon ihan tyytyväinen olle, en oo ainakaan huomannu et värit "sekoittuisi" keskenään...On 2005-02-04 10:54, -jupe- wrote:
Se 3 vyöhykkeinen on Night Guide nimellä, jossain oon kuullu moitittavan sitä, kun tien pinnalla ne eri värit sekottuu ikävästi.
Frontera A X22XE -96
E39 525 Touring -02
E39 525 Touring -02
Vastaanpa taas kertaalleen, että Osram Silverstarit on olleet ylivoimaisesti parhaimmat lamput mitä mulla on ollut. Jopa pelkästään Astran vakio umpioilla näkee tarpeeksi hyvin. Nyt on Osram Coolbluet. Ihan hyvät nämäkin, mutta ei yhtä tehokkaat.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89