Millä virta tupakinsytyttimestä kannettavalle?

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
tto
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja tto »

Jaa... Mitäs sähkölaitteita sitten autossa käytettäs invertterillä, Mikroaaltouunia ? Kahvinkeitintä ? LaajakuvaTV:tä ? ...
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ekto »

Niin sinnehän tulisi vielä rele, joka estää inventorin toiminnan, jos verkkovirta on saatavilla. Itse inventorin käynnistyskytkin olisi ns. pehmeä, eli se nollaantuisi joka kerta kun auto käynnistetään tai sammutetaan...
Oon tällästä rävellystä miettinyt pirssiin jo pidempän aikaa... Oon myös aatellu sitä että pistäs tarpeeks ison inventorin, niin vois vaikka pyörittää sitä sisälämppäriä kylminä aamuina vielä muutaman minuutin liikkeelle lähdön jälkeen :smile:

EDIT: tietokoneen laturia, kameran laturia, kannettavan CD-soittimen laturia. Mitä nyt ikinä tekee mieli... Ei tarvitse ostaa tusinaa irtolatureita...

<font size=-1>[ This Message was edited by: ekto on 2005-02-04 14:44 ]</font>
tto
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja tto »

On 2005-02-04 14:25, ekto wrote:
Niin sinnehän tulisi vielä rele, joka estää inventorin toiminnan, jos verkkovirta on saatavilla. Itse inventorin käynnistyskytkin olisi ns. pehmeä, eli se nollaantuisi joka kerta kun auto käynnistetään tai sammutetaan...
Oon tällästä rävellystä miettinyt pirssiin jo pidempän aikaa... Oon myös aatellu sitä että pistäs tarpeeks ison inventorin, niin vois vaikka pyörittää sitä sisälämppäriä kylminä aamuina vielä muutaman minuutin liikkeelle lähdön jälkeen :smile:
:grin: No, onnee vaan... Sisälämppäri, otetaan vaikka 1500 W tarvii suoraan laskettuna, ilman invertterihäviöitä noin 120 A. Häviöiden kanssa noin 170 A. Eli kaapelin koko alkaa jo pikkuhiljaa lähenemään jo ranteen paksuutta... Että onnee vaan, et todellakaan muuta kuin pyöräytä lämppäriä, ja kohta ootkin jo apukaapeleiden kanssa virtaa pyytämässä, että pääsis matkaa jatkamaan...

Mutta alkuperäiseen aiheeseen, Muunnin halvemmalla:
Toinen muunnin,

http://www.elektrolinna.fi/kauppa/index ... =D00000000
HaSe
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HaSe »

Jos sinulle on elektroniikan tuntemusta, niin Prosessori lehdessä oli taanoin artikkeli, jossa rakennettin jännitteennostaja nimenomaan autokäyttöön läppäriä varten.
Vastaa Viestiin