Omegan ABS:t teki lakon
Elikkäs auto on 2.6 -92 omppu, josta siis päätti abs:t lakata toimimasta. Jos on kovempi pakkanen, toimii abs:t jollain lailla hitaissa nopeuksissa (alle 80km/h), mutta jos tulee vesikelit niinku nyt, ei pääse sataa metriä kun ABS:n valo jo killittää silmiin kojelaudassa
Niin ja autossahan on tietysti tuo vanhan sarjan järjestelmä, joka ei vikakoodeja tallenna. Tähän mennessä tehty asian hyväksi:
- Anturit ja "rattaat" putsattu
- Anturit mitattu, ei suurempia eroja vastusarvoissa
- ABS:n releet tutkittu. ok.
Joo elikäs onko jollain vielä ideoita mitä tehdä tai onko jollakulla ollu samansuuntaisia ongelmia ja selvittäny vian. Auto pitäis saada katsastettua...
Niin ja autossahan on tietysti tuo vanhan sarjan järjestelmä, joka ei vikakoodeja tallenna. Tähän mennessä tehty asian hyväksi:
- Anturit ja "rattaat" putsattu
- Anturit mitattu, ei suurempia eroja vastusarvoissa
- ABS:n releet tutkittu. ok.
Joo elikäs onko jollain vielä ideoita mitä tehdä tai onko jollakulla ollu samansuuntaisia ongelmia ja selvittäny vian. Auto pitäis saada katsastettua...
Ootkos mitannut antureiden vastusarvon myös maata vastaan, eli anturin liittimestä anturin runkoon? Se nimittäin pitäisi olla ääretön, eli anturit on erotettu auton korista. Noissa vaan on sellanen taipumus että sieltä anturin sisältä menee se käämi poikki ja koskettaa sitä anturin runkoa jolloin anturin vastusarvo vaikuttaa olevan kunnossa mutta se ei ole enää erotettu maasta eikä toimi. Jännitteet jota tuolta anturilta tulee on niin pieniä että siihen tulee maa potentiaalista liikaa häiriötä.
Antureiden elinkaari muuten tuntuu olevan hyvin samanpituinen. Mulla oli meinaan omasta molemmat takapäänanturit rikki ja olen ostanut siihen niitä 4 kpl lisää soiden kaikkien piti olla ehjiä mutta 2 niistäkin oli rikki...
Antureiden elinkaari muuten tuntuu olevan hyvin samanpituinen. Mulla oli meinaan omasta molemmat takapäänanturit rikki ja olen ostanut siihen niitä 4 kpl lisää soiden kaikkien piti olla ehjiä mutta 2 niistäkin oli rikki...
mittaappa yleismittarilla silleen et otat anturin johdon irti ja mittaat siitä voltteja elikkä auto tunkattuna ylös ja pyörität rengasta samalla kun mittaat sehän on ikään kuin hal-anturi sieltä pitis jotain voltteja näyttää jos on ehjä anturi. ainakin itellä löysin vian sillain kun mittasin kaikka pyörät erikseen.
Mittasin anturit nyt sitte maita vasten. Ja kappas oikea taka-anturi on osittain maissa. No hommasin siihen anturin ja perjantaina pääsee nosturille sitä vaihtelemaan. Täytyypä sillon mitata jännitekin pyörittäessä ja tsekata tuo maadoitus. Palaanpa sitte asialle, että mitenkä kävi, joko ton kiusan sais pois päiväjärjestyksestä...