Mitkä öljyt c20xe:hen?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
ixu
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja ixu »

Eli jäi käteen tuollainen tuontiauto saksasta tuolla koneella. Kylmänä käynnistettäessä kilkuttaa aika lahjakkaasti, tosin näyttää olevan aika "kuraiset" öljyt koneessa. Niin mitkä öljyt sinne kannattaisi vaihtaa? Muistaakseni olen jostain foorumista lukenut jotta öljynvaihto voi lisätäkin sitä kilkutusta ja sitten eri merkkisillä öljyillä on vaikutusta asiaan.
BigApple
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja BigApple »

Kannattaisi valita joku tunnetusti hyvillä pesuominaisuuksilla varustettu öljy. Sen pitäisi pestä vanhatkin "kertymät" pois. Mobil 1 on kokemusten perusteella huippuluokkaa siinä suhteessa (ja monessa muussakin :smile:
TUME
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja TUME »

Mulla ainakin samanlaisessa koneessa hiljeni aikalailla kun laitoin sitä valvolinen yli 100000km ajettuihin tarkoitettua, oliko nimeltään maxlife. Nimestä en ole ihan varma, mutta nostajat kyllä hiljeni huomattavasti. Tosin eihän se ole "kuin" 10W-40 ja ehkä hieman tahmeenpaa pakkasella kuin joku 0W-ihmeöljy mutta eipä noita tosi pakkasiakaan ole kovin usein. Castrollin SLX:n puhdistavaa ominaisuutta yks kaveri ylisti mutta ei se ainakaan mulla pysynyt kovin hyvin koneessa sisällä......
Maukka
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Maukka »

Mulla hiljeni öljynvaihdolla noin kuukaudeks = 1000km ja sitten rallatus alkoi taas. sitten vaihdettiin nostajat ja kyllä hiljeni. nostajat osatuonnista 16kpl= 320€
Vastaa Viestiin