Itsellä alla ollu nyt jonku puol vuotta tuo 2,5 omppu farmari,sitä ennen automaatti kokemus oli järkky 1,5 nizzani..
Tuossa "riittävästi" potkua ja laatikko toimii aivan sairaan hyviin,ajettu 270th,huollot niinku pitää.
Mukava kaupungissa,tiellä ja kyllä sillä taittui nuottiauton virkakin;) ;D
Kulutus kaupungissa siinä 11-15 riippuu paljon miten ajaa ja tiellä vähän alle seiskin ja 8,5:n väliin.
Että tyytyväinen olen,en huolis manua tilalle.
Opelit Automaatilla
Aiemmin jo tähän vastailin, mutta nyt oon X20XEV+tomaatti Vectralla ajellut pari kuukautta ja kyllä on mukavaa...
Lientä menee pääkaupunkiseutu pörräyksessä näin talviaikaan 11 litraa satasella. Hki-Tampere-Pori-Hki lenkillä meni 7,1l/100km. Ihan kohtuulliselta tuntuu. (Edellinen pirssi oli tdi golf, jonka ei suostunut viemään yli 6,5 satasella vaikka miten ajoi. Mutta ei se kyllä 55kW:llä paljon kulkenutkaan...
edit: lisäys: Koeajoin syksyllä autoa etsiessäni 1.6 automaatti Veccun vm96... kaasu pohjassa tuli ajeltua väkisinkin... järjettömän suuri ero kakslitraseen!
<font size=-1>[ This Message was edited by: bevece on 2005-02-11 10:01 ]</font>
Lientä menee pääkaupunkiseutu pörräyksessä näin talviaikaan 11 litraa satasella. Hki-Tampere-Pori-Hki lenkillä meni 7,1l/100km. Ihan kohtuulliselta tuntuu. (Edellinen pirssi oli tdi golf, jonka ei suostunut viemään yli 6,5 satasella vaikka miten ajoi. Mutta ei se kyllä 55kW:llä paljon kulkenutkaan...
edit: lisäys: Koeajoin syksyllä autoa etsiessäni 1.6 automaatti Veccun vm96... kaasu pohjassa tuli ajeltua väkisinkin... järjettömän suuri ero kakslitraseen!
<font size=-1>[ This Message was edited by: bevece on 2005-02-11 10:01 ]</font>
Onhan se tomaatti ihan mukava, mutta en kyllä ottas alle 2,5 litrasiin ja mielellään vähintään 6-sylinterinen, riippuen toki moottorin potentiaalista. Jenkissä automaatti on ihan päivänselväjuttu, ellei sit kyseesä ole joku muskelimalli (tahi kutosversio) + joku järkevä manuaaliloota. Esim. tommonen 3000 24v omppu vois olla käyttiksenä ihan mukava automaatilla, ja vielä sittenkin kulkee kohtuullisesti. Ja onhan nämä uudet automaatilootat helkkarin hyviä esim. tiptronic yms. jossa saa itekin hämmentää tarvittaessa.
- StarBreakeR
- 'Diplomat'

Automaatin hidas kiihdytys johtuu siitä kun automaatin ykkönen vastaa manuaalin kakkosta. Paikoiltaan lähtiessä manuaali ottaa selvän johdon, mutta kun automaatilla pääsee vauhtiin niin se rupeaa ottaa manuaalia kiinni. Vaihtaa hyvässä kohdassa ja nopeasti. Lentävässä lähdössä manuaali joutuu kerää kaiken pölyn.
Itse tykkään kovasti automaattivaihteista, mutta on sitä manuaaliakin kiva hämmentää.
Itse tykkään kovasti automaattivaihteista, mutta on sitä manuaaliakin kiva hämmentää.
Pahimman savun hälvettyä vaihdetaan 6" galvanoidut sulakkeisiin.
Zafira-A-OPC, Astra-F-Cabrio, Ascona-A-3.0t
Vianlukua, security code ja ohjelmointeja.. silloin kun jaksaa.
Zafira-A-OPC, Astra-F-Cabrio, Ascona-A-3.0t
Vianlukua, security code ja ohjelmointeja.. silloin kun jaksaa.