hevoset karkas tallista!
autoni on vectra b 2.5 v6 v.1998 ja nyt oikeistaan viimesen viikon aikana auton moottori on laiskiintunut oikein huomattavasti ns. jää kyselemään vähän jos kiihdyttää reippaammin eli tulee pieni notkahdus jossain 3000-4000 kierroksen kohdalla eikä kierrokset nouse sillain tasaisesti. mistähän tämä voisi johtua? vaikuttaisko venttiilin kopan vuoto kun ei ole sitä ehtinyt korjaamaan huomasin n.2kk sitten! asiantuntemusta kaivataan!
- Lallevihtinen
- 'Diplomat'

- Viesti:
mistähän päin näitä alipaineletkuja löytäis vai tarkistanko kaikki letkut mitä koneesta löydän? joo sen egr:n oon aikonu kesällä eliminoida muutenkin, mut taitaapa toimenpide aikastua hieman. eiks toi egr karstota tota imusarjaa aikaslailla, mut kun tämä voimien katoaminen tapahtui ihan yhtä äkkiä niin tiedä sit. pitäiskö noi vikakoodit käydä lukemassa?
Nimenomaan.On 2005-02-14 22:13, camus wrote:
Nythän se vasta toimii niinkuin pitääkin!
Kyllä odotan itsekin vesi kielellä nykimätöntä päivää Ooppelin puikoissa, vaan toiveuneksi taitaa jäädä....
"Oli pimeä, pyysit savuketta - sanoit kai olevasi valokuvamalli. En muista nimeä, en muista osoitetta - sä olit minulle aivan liian kallis" - Gösta
ikävä kyllä olen kuullut varsin monta kertaa ton saman lauseen, eihän se olis mikään ooppeli jos ei öljyä vuotais ja paikat natisis ja kolisis, mut kai mulla oli sitten loistoyksilö tähän päivään asti, sillä eron oikein huomas että voimat koneesta on hävinnyt johonkin ei kyse ole pelkästään nykimisestä vaan koneen laiskuudesta! kesällä vääntöä oli vielä ihan kivasti vaan eipä oo enää!!!
No eihän se vaan olisi se kuuluisa ilmamassamittari tai lambda-anturi joka tuollaista oiretta tekee?On 2005-02-15 10:22, alpi00 wrote:
ikävä kyllä olen kuullut varsin monta kertaa ton saman lauseen, eihän se olis mikään ooppeli jos ei öljyä vuotais ja paikat natisis ja kolisis, mut kai mulla oli sitten loistoyksilö tähän päivään asti, sillä eron oikein huomas että voimat koneesta on hävinnyt johonkin ei kyse ole pelkästään nykimisestä vaan koneen laiskuudesta! kesällä vääntöä oli vielä ihan kivasti vaan eipä oo enää!!!
[/quote]
No eihän se vaan olisi se kuuluisa ilmamassamittari tai lambda-anturi joka tuollaista oiretta tekee?
[/quote]
Täällähän oli joskus juttua, kuinka nuo voi mittaamalla todeta toimivaksi/rikkinäiseksi. Searchilla varmasti löytyy. Itse en ole saanut aikaiseksi mitata vaikka nyykähteleekin topicin aloittajan kuvailemalla tavalla.
No eihän se vaan olisi se kuuluisa ilmamassamittari tai lambda-anturi joka tuollaista oiretta tekee?
[/quote]
Täällähän oli joskus juttua, kuinka nuo voi mittaamalla todeta toimivaksi/rikkinäiseksi. Searchilla varmasti löytyy. Itse en ole saanut aikaiseksi mitata vaikka nyykähteleekin topicin aloittajan kuvailemalla tavalla.
Ex. Vectra V6
Omega V6
Omega V6