Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
On 2005-02-07 15:21, Julle80 wrote:
No niin... 2,5 viikkoa osottelua takana, ja tänään seuraavanlainen vastaus: Itse on maksettava korjaus; 2940 euroa (!!!!).
Osat lähtee tehtaalle tutkittavaksi, ja sieltä sitten todetaan onko kyseessä materiaalivirhe. Ellei ole niin voi voi vaan.
Ei j...lauta se näin voi mennä! Jos osilla on vaihto väli 4v/60tkm ja ne menee paskaksi 1,5v/39tkm päästä, rikkoen puoli konetta, niin se on s..tana mun vika???
Kyseessä Osahankinta Turussa, joka osat ovat asentaneet. He putsaavat kätensä. Atoy oy taas on maahantuoja osille. Autoliike joka auton myi on Trekovan Turussa. Myös heille ei asia kuulu. Näinköhän? Käsittääkseni myyjäliike kuitenkin viime kädessä vastaa missä teettää alihankintana.
Fiilikset on katossa.. kone on raivoa täynnä.
niinkuin alempana on jo mainittu, niin ehdottomasti kuluttajasuoja-asiamieheen yhteys, sitä varten ne ovat. Sillä, kun otat puheeksi kuluttajasuoja-asiamiehen, on kummallinen vaikutus paskaa puhuviin korjaamopäälliköihin ynnä muihin munahuuliin, jotka pesevät kätensä aina muulloin, paitsi paskalla käynnin jälkeen...
nimim: kokemusta löytyy jakohihnataistelusta korjaamoa vastaan, höystettynä kuluttajasuoja-asiamiehellä
"Oli pimeä, pyysit savuketta - sanoit kai olevasi valokuvamalli. En muista nimeä, en muista osoitetta - sä olit minulle aivan liian kallis" - Gösta
Olis Opelin vaan aikoinaan kannattanut soveltaa tuota c20xe-mottia autotuotannoissaan vuoden 1993 jälkeenkin...vai oliko uusi päästö direktiivi sitten ylivoimainen este? Mene ja tiedä...
Kattokaahan sitten kaikki, että myös se kampiakselin ratas tulee myös vaihdettua sinne jakopäähän aina remminvaihdon yhteydessä. Ei ollut edellisessäkään autossa sitä ratasta vaihdettu eka kerralla ja toinen remmi ei sitten 40t kilometriä kestäny kun melkein pamahti. Onneksi en ollut motarilla Tuo ratas kun kuluu sen uuden remmin myötä silmissä ja sitten kun se ratas kuluu, niin rupeaa ne remmin hampaat irtoileen. Tappelin itse kans maahantuojan kanssa asiasta, mutta ei ne mitää kantaa asiaan ottaneet, kun opelin oma huolto ei sitä toista remmiä siihen vaihtanut. Eli hyvällä tuurilla olisi mennyt takuuseen kun olisin auton opelille vienyt. Tosin olisin kyllä ihan taatusti ollut vieressä katsomassa, että ne samat osat lähtee myös tutkittavaksi maahantuojalle jotta hihnan rikkoutumisen oikea syy selviäisi. Enhän ole vainoharhainen =D
On 2005-01-24 14:58, JJunior wrote:
kävin just uudet osat jakopäähän ja tilasin uuden jakopään muovikopan tiivisteineen kun oli alapäästä halennut 10cm pätkä! laittelen tos illalla paikalleen ni jospa sitä ees 20000km taas pääsis!
Mitäs maksoi toi jakopään muovikoppa tiivisteineen?
Toi oli täyttä asiaa mitä kirjoitit. Huomenna muhun ottaa yhteyttä Atoy oy:sta takuuasioita käsittelevä mies. Osat ovat nyt siellä, ja huomenna hän soittaa mulle. Se mikä sylettää myös, ois että mun pitäis maksaa nyt ensin se kolme tonnii, ja venailla sit pari kuukautta et mitä tehtaalla nyt mahdetaan sitten päättää. Toisaalta taas ei oikein kahta kuukautta pärjää ilman autoa, kun joka helvetin päivä on jo yhtä säätämistä.
Onko noista todellakin paljon päätöskiä aiemminkin noista opelin jakopäähihnatapauksista? Toi on hyvä tietää... Ja osa jota he olivat käyttäneet hihnan vaihdossa, oli sama hihna kuin mitä menee alkuperäistuotantoon.
Menee mukavasti tää loma tätä asiaa vääntäessä ja kääntäessä.
No niin... tänään ensin soitto maahantuojalle, ja kaveri siellä sanoi että osat parhaillaan tutkinnan alla. Sanoin et alkaa pikkuhiljaa kärsivällisyys loppua, ja että miksi minä jóudun välikädeksi siihen kuka maksaa, koska minä se en ainakaan ole.
Siitä 1,5 tuntia eteenpäin soittaa osahankinnan kaveri minulle ja sanoo että voit noutaa autosi Metro Autosta, laskutuslupa myönnetty.
Täytyy sanoa et on ollu kyllä hyvä fiilis nyt. On niinkuin ois voittanu kolme tonnia, vaikkei muuta tapahtunu, kuis se, että homma meni niinkuin pitikin ja kuului mennä.
Huollon kaveri Metrossa sanoi, et paskaksi meni niin paljon osia, kuin vain voi mennä, ja löis listan käteen. Istukat hiottu ja kannen taso oikaistu koneistamossa. Nyt ei siis muuta kuin ajamisen iloa taas...
Kiitos kaikille vinkkien antajille, eritoten deorelle!
Nythän on koneessa niin paljon uutta osaa, ettei kannata hetkeen ainakaan vaihtaa pois!?
Onnittelut Julle80 että tuo katastrofi päättyi onnellisesti ja oikeus voitti. Ja mäkin haluan kiittää deorea aivan loistavasta kommentista! Kyllä kivi putosi sydämeltä sun tekstin luettuani. Mun Astrassa on kohta 99tkm mittarissa, seuraava hihnan vaihto siis 120tkm:n kohdalla ja olen jatkuvasti pelännyt paskajäykkänä, että koska pamahtaa... Nyt voin ajella turvallisin mielin kun tiedän että korvausvastuu on huollon mikäli hihna laukeaa ennen kun tulee tuo 60tkm täyteen.. (Ja tähän perään koputetaan puuta...)
Nyt kannattaa sitten tarkkailla sitä autoa moottoriremontin jälkeen, koska käsittääkseni melko usein on vastaavissa tilanteissa (työn huolimattomuuden vuoksi?) esiintynyt korjauksen jälkeen öljy- ja nestevuotoja. En ole koneistusekspertti, mutta jos kannen oikaisu on puutteellinen tms. niin näin voinee käydä. Eli tarkkaile öljy- ja nestetasoja ja ilmoita heti liikkeeseen jos huomautettavaa on. Jos ongelmiin kiinnittää huomiota kovin myöhään niin myyjäliike voi alkaa mussuttaa että ne eivät ole korjaukseen liittyviä vikoja vaan autossa jo ennestään olleita ongelmia. Kun korjauksesta on kulunut vain vähän aikaa on virheen osoittaminen helpompaa.
Vaan kun metroauto teettää nuo kansi ym oikomistyöt muualla
Ihmisiä me ollaan kaikki eli virheitä sattuu.
Broidilla kansirempan huolimattomuus kostautui 6kk myöhemmin jolloin meni taas vedet ja ölskät sekasin...tosin kyseessä oli honda.
Harvinaistahan tuo taitaa olla?