Tarkoitus olisi poistaa kaverin auton helmoista pintaruosteet. Ruostetta on siellä täällä helmapelleissä mutta ei mistään kohtaa pitäisi olla puhki.
Eli ensinnäkin hiotaan se kirkkaalle pellille. Mutta mitä tämän jälkeen ja missä järjestyksessä? Lopputuloksen pitäisi olla mahd kestävä ja pitkäikäinen. Käytössä on kompura maaliruiskulla sekä massaruiskulla ym. vermeillä.
Ja sinne olisi tavoite vetää väliin sellainen kiveniskumassa jonka päälle tulee vielä lopullinen maali. Niinkuin monissa uusissa autoissa on helmojen pinnassa jo vakiona. Eli se pinta tulee olemaan näkyvissä. Projektin lopuksi vielä ajateltiin suihkauttaa helmakoteloiden sisään sellainen siirappimainen kotelosuoja-aine.
<font size=-1>[ This Message was edited by: okd83 on 2005-02-21 23:27 ]</font>
Ruostekorjausta helmoihin
Jos opelista kyse,niin varautukaa suosiolla uusilla helmoilla ja hitsausvehkeillä.
Monet helmat nähty joiden "ei pitäisi" olla puhki ja hioessa kummasti alkanut pelti häviämään.
Ruosteet huolellisesti pois ja pohjalle laadukas ruosteenesto pohjamaali.
Seuraavaksi tarvittaessa pakkelia,tai jossei suurempia epätasaisuuksia ole,niin ruiskukitti tai hiontapohjamaali.
Kiveniskumassa peittää aika tehokkaasti naarmuja ja kolhuja,joten tuota ruiskukittiä ei välttämättä tarvitse.
Viimeiseksi tietty pintamaali.
Monet helmat nähty joiden "ei pitäisi" olla puhki ja hioessa kummasti alkanut pelti häviämään.
Ruosteet huolellisesti pois ja pohjalle laadukas ruosteenesto pohjamaali.
Seuraavaksi tarvittaessa pakkelia,tai jossei suurempia epätasaisuuksia ole,niin ruiskukitti tai hiontapohjamaali.
Kiveniskumassa peittää aika tehokkaasti naarmuja ja kolhuja,joten tuota ruiskukittiä ei välttämättä tarvitse.
Viimeiseksi tietty pintamaali.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Ei ole ooppeli, kyseessä on varsin kovapeltinen tapaus muutenkin, Peugeot 505. Ajattelin vain täältä kysäistä tuota kun ei ole aikaisemmin jouduttu moista hommaa vielä tekemään.
Kaveri oli viime kesänä auton ostettuaan paikannut vähän hätäisesti nuo pintaruosteet jo. Nyt puskee läpi jo pientä pistettä niin ajateltiin korjata tuo sitten kunnolla nyt. Mun projektikadetin kanssa kun tylysti vedetty uutta peltiä
Kaveri oli viime kesänä auton ostettuaan paikannut vähän hätäisesti nuo pintaruosteet jo. Nyt puskee läpi jo pientä pistettä niin ajateltiin korjata tuo sitten kunnolla nyt. Mun projektikadetin kanssa kun tylysti vedetty uutta peltiä
Kiveniskumassan levitykseen on varmaan paras olla ruisku? Vai onnistuuko muutenkin? Eikös tuon massan voisi vetää ovikotelon alapintaan ekaan tiivisteeseen asti?
Mulla kun olis B Vectrassa tulossa ruostetiplojen siistimishomma. Ruostetta on helmoissavain muutama pieni piste, mutta hankalammat on kuskin oven A-pilari(kivi pamahti, maaliin tuli reikä ja kuski sai sydärin), kattotelineiden pultinreikien reunat ja takarekkarin kiinnityspaikat. Noihin kai pätee sama resepti: hionta puhtaaksi, ruosteenestopohjaa, kittiä, hiontaa ja maalia pintaan.
Joutunee vain odottamaan kesään, että pääsee käsiksi itse tai sitten on vietävä jonnekin maalaamoon.
Saa suositella hyvää pajaa PK-seudulla! Mitäköhän tuolle tulisi hinnaksi?
Mulla kun olis B Vectrassa tulossa ruostetiplojen siistimishomma. Ruostetta on helmoissavain muutama pieni piste, mutta hankalammat on kuskin oven A-pilari(kivi pamahti, maaliin tuli reikä ja kuski sai sydärin), kattotelineiden pultinreikien reunat ja takarekkarin kiinnityspaikat. Noihin kai pätee sama resepti: hionta puhtaaksi, ruosteenestopohjaa, kittiä, hiontaa ja maalia pintaan.
Joutunee vain odottamaan kesään, että pääsee käsiksi itse tai sitten on vietävä jonnekin maalaamoon.
Saa suositella hyvää pajaa PK-seudulla! Mitäköhän tuolle tulisi hinnaksi?