Astra F flektiongelma sekä nopeusmittari kysymys!

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
äfopel
'Agila'

Viesti Kirjoittaja äfopel »

Missähän voisi olla vika kun flekti lähtee pyörimään heti käynnistyksen jälkeen ja pyörii jonkin aikaa ja sitten sammuu?!

Ja toinen kysymys koskien nopeusmittaria. Vaihdoin nopeusmittarin vaijerin ensimmäisen osan (vaijerihan on kaksiosainen)- siis sen mikä tulee mittaristolle ja nyt nopeusmittari toimii muuten ok, mutta nopeusmittarin neula värisee! Eli missä voisi olla vika?
wiquel
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja wiquel »

Ei se nopeusvaijeri ole kaksiosainen! Mulla kans edellinen omistaja oli vaihtanut vaijerin, ja tehnyt sen kaksiosaiseksi. Eli tuli mittarilta ja siitä yläkautta kohti vaihdelaatikkoa. EI NÄIN!

Ota se uusi hieno ostamasi vaijeri, ja pujota se heti rintapellin jälkeen alaspäin! Älä siis vedä sitä sen onko se nyt ohjaustehostimen mötikkä vai mikä, niin EI sen yli vaan ali suoraan vaihdelaatikkoa kohti.

Itse ihmettelin ja väitin samaa, että se on kahdesta osasta, mutta hyvin yltti se yksi pätkä. Komeesti toimii eikä viisari värise ylimääräistä, kun ei ole ylimääräisiä liitoksia!

<font size=-1>[ This Message was edited by: wiquel on 2005-02-22 18:14 ]</font>
Lallevihtinen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lallevihtinen »

Joo mullakin on ihan yks osanen vaijeri. Toimiiko se flekti muuten oikein, että kun lämmöt nousee niin lähtee pyöriin??
Astra J OPC
EX: Omega B 3.0 V6 24V "MV6", Astra F+G, B+C Vectra.
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Mulla on varaosamyyjänä tullut muutaman kerran eteen sellainen tapaus, jolloin asiakkaalla on ollu F Astrassa tai A Omegassa 2-osainen nopeusmittarinvaijeri.

Viesti Kirjoittaja äfopel »

Missä kohti flekti lähtee normaalisti pyörimään? Eli mikä on se lämpötila?

Ja kyllä tuossa astrassa oli ilmeisesti alkuperäinen kaksiosainen vaijeri! Varaosalikkestä olisi saanut yksiosaisen vaijerin, mutta ostin kuitenkin opelilta kaksiosaisen ja vaihdoin vaan katkenneen puolen.
Lallevihtinen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lallevihtinen »

Mulla lähtee n.100:ssa flekti pyöriin.
king_heineken
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja king_heineken »

mul on sama homma että kun käynnista auton flekti alka pyöri ja varsinkin pakkasella
en tiedä miks? vai onko se opelin ominaisuus:)
Luu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Luu »

On 2005-02-22 22:02, jamboy wrote:
Mulla on varaosamyyjänä tullut muutaman kerran eteen sellainen tapaus, jolloin asiakkaalla on ollu F Astrassa tai A Omegassa 2-osainen nopeusmittarinvaijeri.
Tuohon kaks osaiseen saa kiinni yksikön joka kertoo ajotietokoneelle nopeuden.
ile
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja ile »

On 2005-02-22 16:56, äfopel wrote:
Missähän voisi olla vika kun flekti lähtee pyörimään heti käynnistyksen jälkeen ja pyörii jonkin aikaa ja sitten sammuu?!
Flektin anturi (sijaitsee syylärissä) on rikki. Itellä oli sama vika Calibrassa.
JS
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja JS »

Siis onko teillä ihan näköhavainto tästä pyörivästä flektistä?
Kuulostaa nimittäin siltä että taas kerran lisäilmapumppu aiheuttaa ihmetystä.. :smile:
Vastaa Viestiin