Calibran korin muokkausta

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
VEN
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VEN »

Nyt calibran nykyilme alkaa jo oksettaa ja jotain uutta tarvis tehdä.
Säilössä on jo modifoitu rieger takahelma,takaspoileri, Mattig etupuskuri (samanlainen kuin ata:lla) ja muokkausta odottavat m3-helmat.

Ajatuksena olisi ottaa kylkilistat pois ja tasoittaa kyljet ja puskurit niistä syvennyksistä jotka on listojen alla ja kattolistat samoin.
Ongelman tekee etupuskurin lista kun se on kiinteää mallia eli ei irrotettavaa kuten vakiopuskurissa.
olisko järkevää ottaa se lista pois rälläköimällä ja tasoittaa pinta mutta mitä ainetta kannattais käyttää? kun se puskuri on muovia eikä lasikuitua

Miten sitten nuo kyljet ja katto kannattais hoitaa?

Auto menee tulevana kesänä maalaukseen ja maalari luultavasti hoitaa nuo peltityöt.
Opel Calibra 2.0i 16v -91
Hopea on nopea
datzka
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja datzka »

kyljissä, niitten listojen alla on sitten semmoset nastat, eli ne pitää katkasta pois ja rälläköidä esim. Ite en rupeis tasottamaan sitä pyöreeks, vaan jättäsin sen muodon mikä siinä on, tietty saishan siitä erikoisen kliinin, jos peittäs kahvat samassa. Ja vissii helpointa rälläköidä se siitä, ja oisko ideaa vetää lasikuitua siihen taakse esim? Siis siihen reikä kohtaan, taikka joku pelti sialla kiinni tai jotain vastaavaa.
VEN
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VEN »

Joo mahdollisimman kliiniks auton pitäs saada ja vielä auton väri(hopea) korostais korin muotoja. Hyvä malli kyllä on Myllärin calibra jossa juuri tuollai on tehty eli kylkilistat pois samoin ne nastat alta pois mutta listan uria ei ole tasoitettu/pyöristetty. Pitää vähän jutella sen maalarin kanssa noista että onko mahdollista tasoittaa kyljet.

Katto on jo selvillä että miten sen tekee mutta tuo kylkien tasoitus vähän hirvittää.
Mun mielestä nuo listat rikkoo calibran muotoja aika pahasti ja ne olis poistettava mutta kahvoista en haluais luopua tosin lopputulos olis aika huono jos ne kahvat jäis paikalleen.

Puskuria pääsen tulevana viikonloppuna katselee ja varmasti heti vedän rällällä pois listan.
Hopea on nopea
^^TeamAhma^^
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ^^TeamAhma^^ »

joo elikkä nostetaas aihetta ku olis itellä nyt aika alkaa repimään kylkilistoja irti ja katosta ne listat kans millä ne listat on kiinni

eli lähteekö irti ihan jos vääntää ne vaan jollain
VEN
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VEN »

Kyllä ne lähtee ihan repimällä lämmität sitä vaikka puhaltimella niin lähtee nätimmin irti. Listat on klipseillä ja itellä ei menny yhtään kiinnikettä hajalle kun irrotin.

^^teamAhma^^:maailma on pieni ite oon Alajärveltä kotoisin :o
minkälainen calibra sulla on? aika paljon rullaan vielä pohjanmaalla sitähän vois joskus tulla renkaita potkii :D
Hopea on nopea
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

VEN kirjoitti:Mun mielestä nuo listat rikkoo calibran muotoja aika pahasti ja ne olis poistettava
Tää on hyvä esimerkki kuinka eri ihmisillä on erilaiset mielipiteet, mun mielestä taas listat just viimeistelee sen muodon ja tekee autosta pidemmän ja matalamman näköisen... ilman listoja siitä tulee lyhyen ja korkea näköinen sitten vastaavasti. Siis mun mielestä. Ja se on vaan ihan hyvä että kaikilla ei ole samat mielipiteet.
JarB
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja JarB »

ata kirjoitti:
VEN kirjoitti:Mun mielestä nuo listat rikkoo calibran muotoja aika pahasti ja ne olis poistettava
Tää on hyvä esimerkki kuinka eri ihmisillä on erilaiset mielipiteet, mun mielestä taas listat just viimeistelee sen muodon ja tekee autosta pidemmän ja matalamman näköisen... ilman listoja siitä tulee lyhyen ja korkea näköinen sitten vastaavasti. Siis mun mielestä. Ja se on vaan ihan hyvä että kaikilla ei ole samat mielipiteet.
samaa mieltä.. :roll:

ennemmin vaikka hioo ja maalaa listat, kuin poistaa...
**ex Vectra c20xe**
^^TeamAhma^^
'Senator'
'Senator'
Viesti:

JarB kirjoitti:
ata kirjoitti:
samaa mieltä.. :roll:

ennemmin vaikka hioo ja maalaa listat, kuin poistaa...
mun mielipide on että siitä tullee paljon kliinimmän näkönen kun pakkeloisaan kyljet tasaseks ja katto samaten ja kun korisarja laitetaan kiinni ni jos viittis pakkeloida nekin kiinni ettei jää mitään turhia saumoja ni kyllä tulis nätti :P
Tissi Paroni
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tissi Paroni »

^^TeamAhma^^ kirjoitti: mun mielipide on että siitä tullee paljon kliinimmän näkönen kun pakkeloisaan kyljet tasaseks ja katto samaten
Jos siihen hommaan alkaa niin kannattaa todella varata aikaa ja etenkin sitä vitutus juomaa. hio paklaa, hio paklaa, hio paklaa... x 10. Saa todellakin tehdä muutaman kerran. En edes viittis alkaa suunnitteleen koko hommaa, näin kun kaveri teki ittelle ja silläkin meni hermot vaikka on rauhallinen tyyppi ja paljon auton paklaus ja peltihommia tehny.

Tai riippuu tietty mihin tyytyy, jos sellanen peilaava aallokko on pop niin ei muuta kun antaa soida!!! 8)
Apinat, ne tappavat kaikki oudot yksilöt. Ja jos se soveltuu apinoihin, soveltuu se varmasti myös ihmisiin!!!
- A.H 20.04.1889-30.04.1945 -
www.maxboom.fi
^^TeamAhma^^
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Tissi Paroni kirjoitti:
^^TeamAhma^^ kirjoitti: mun mielipide on että siitä tullee paljon kliinimmän näkönen kun pakkeloisaan kyljet tasaseks ja katto samaten
Jos siihen hommaan alkaa niin kannattaa todella varata aikaa ja etenkin sitä vitutus juomaa. hio paklaa, hio paklaa, hio paklaa... x 10. Saa todellakin tehdä muutaman kerran. En edes viittis alkaa suunnitteleen koko hommaa, näin kun kaveri teki ittelle ja silläkin meni hermot vaikka on rauhallinen tyyppi ja paljon auton paklaus ja peltihommia tehny.

Tai riippuu tietty mihin tyytyy, jos sellanen peilaava aallokko on pop niin ei muuta kun antaa soida!!! 8)
kyllä ne pitää kunnolla tehä ettei ala jälkikäteen sitte viduttamaan..

mut kesään mennessä ku ois hiottu ni hyvä ois sitte uudet värit pintaan ja ehkä sitä ilkieis viiä johonkin näyttelyyn
Tissi Paroni
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tissi Paroni »

^^TeamAhma^^ kirjoitti: ja ehkä sitä ilkieis viiä johonkin näyttelyyn
Kyllähän Calibran kehtaa viedä vaikka ihan vakiona jos on siisti kuntonen :D :P :D *heh*
Apinat, ne tappavat kaikki oudot yksilöt. Ja jos se soveltuu apinoihin, soveltuu se varmasti myös ihmisiin!!!
- A.H 20.04.1889-30.04.1945 -
www.maxboom.fi
^^TeamAhma^^
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Tissi Paroni kirjoitti:
^^TeamAhma^^ kirjoitti: ja ehkä sitä ilkieis viiä johonkin näyttelyyn
Kyllähän Calibran kehtaa viedä vaikka ihan vakiona jos on siisti kuntonen :D :P :D *heh*
pitää tässä laittaa juttua tonne projektit palstalle ku saan vaan vähän tiluksesta tavaraa
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori

Viesti Kirjoittaja madi »

juu tasoittaa listat ja maalaa korinväriseksi tulee hieno sen ainakin huomasin tuossa valkosen calibran laitossa että tuli hemmetin hienot
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Kadett C City 2.0 16v Turbo -76 "FakeXE"
Jukki
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Jukki »

Mä oon ilmeisesti jotenkin kieroutunut persoona, kun tykkään Calibran ulkonäöstä ihan vakiona. Paitsi tietysti madallettuna. Mutta makuasioita... 8)
Kuva Hakkapeliitan hautajaiset...
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Jukki kirjoitti:Mä oon ilmeisesti jotenkin kieroutunut persoona, kun tykkään Calibran ulkonäöstä ihan vakiona. Paitsi tietysti madallettuna. Mutta makuasioita... 8)
Kai mä oon sitten yhtä kieroutunut ;)
Vastaa Viestiin