vectra b kojelaudan valoista

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
tn
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja tn »

eli mulla on ongelmana kuinka saadaan -98 vectraan vaihdettua ilmastoinnin ja sisäilmankierron taustavalo. merkkivalo palaa mutta taustavalokin olisi kiva saada kuntoon.

oten ne kaksi nappulaa irti, avasin ja löysin vioittuneet polttimot. mitä polttimoita ne oikein on ku näyttää siltä että ne on kolvattu kiinni siihen siniseen muovipalaan mihin ne lamput on upotettu. ainakaan biltemasta en samanlaisia löytänyt. revin yhden niistä irti ja nyt sitä ei saa paikoilleen pysymään...

eli pitäisikö jostain löytyä tollaisia polttimoita vai onko mun ostettava se sininen muovipalanen kokonaisuudessaan jostain....???
B-vectra td
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja B-vectra td »

Ei niitä lamppuja sinne saa valmiina pakettina.
Pitää itse kolvailla sopivat lamput vanhojen tilalle, tai vaihtaa koko katkaisija muistaakseni n. 20e metro autossa.
Itse ostin sopivan kokoiset lamput ja kolvailin ne palaneiden tilalle.
kyllä diisselilläkin pääsee kunhan ei ole kiire
tn
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja tn »

joo...

mutta mistäköhän tollaisia lamppuja löytyis... mä en löytäny ku 1,2 V ja 2,6 V muuta varmastihan se 12 V täytyy olla...???
B-vectra td
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja B-vectra td »

Eiköhän noita jokainen elektroniikka-alan liike myy. esim http://www.partco.fi
Ota samantien 14V lamppuja niin ei tarvitse heti vaihtaa uudestaan.
kyllä diisselilläkin pääsee kunhan ei ole kiire
haheikkiocf
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja haheikkiocf »

Jep, itsekkin hain polttimot partco:sta. On vaan aika tarkat juotettavat. Tavallisella kolvilla ei kannata edes yrittä sinne sohia, polttaa vaan sen muovimötikän muodottomaksi. Kolvissa on oltava nuppineulan ohut kärki.
Vastaa Viestiin