Opelin öljyt vs. Muut

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Perddy
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Perddy »

Voiko tuo olla tottakaan, että kun vaihdatin Vectra B:heni öljyt(mobil Rally Formula 5w/50) ja suodattimen eräässä Oululaisessa korjaamossa hintaa kertyi 62€! Melkeen heti vaihdon jälkeen huomasin, että Opelin merkkiliikkessä öljyn ja suodattimen vaihto on jotain vähän päälle 30€... Onko tuo Opelin oma öjy sitten jotenkin laadultaan huonompaa vai mistä tommonen hinta ero?

Jos tuo Opelin öljy on ihan kelvollista niin tuskinpa tulee enää muualla käytettyä, kuin merkkiliikkeessä.

Minkälaisia kokemuksia tuosta Opelin omasta öljystä?
Anodi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Anodi »

Kestää ainakin ecotekissa hyvin sisällä.
Siikström
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Siikström »

Halusin diesel astraani huollon yhteydessä jotain muuta kuin mobilia koneeseen. Laittoivat Esson Ultronia ja hintaa oli 10,93 euroa/litra. Sitä menee n. 5,5 litraa eli vähän yli 60 euroa tuli maksamaan.

Itse olen käyttänyt aikaisemmissa opeleissani heidän omaa öljyä ja ainakin bensakoneissa on pysynyt hyvin sisällä.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Siikström on 2005-03-05 10:26 ]</font>
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ekto »

No on ainakin edullinen toi vaihto.

Ite ku vaihdoin öljyt, niin hintaa tuli noin 60 eur. Eli suodatin ja öljyt motonetistä ja nesteen "tee-se-itse" halli kehä-II laidasta. Tietty jos sen vaihdon ois tehny nopeampaa, niin siinä ois voinu säästää muutaman euron. Kallista joka tapauksessa...

Tuolla kuvitettu tarina öljynvaihdosta B-vectraan: http://vectra.desteem.org/oljy.htm
Jarno.v
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jarno.v »

On 2005-03-05 09:37, Perddy wrote:
Jos tuo Opelin öljy on ihan kelvollista niin tuskinpa tulee enää muualla käytettyä, kuin merkkiliikkeessä.

Minkälaisia kokemuksia tuosta Opelin omasta öljystä?
Eipä taideta käyttää ooppelin omaa öljyä merkkiliikkeessä, vaan ainakin kun ukko kävi siellä viimeksi, se sai mobilit(olikohan 5w-40 täyssynt.) koneeseen+orig.suodattimen siihen 32€ hintaan..
Siis tottakai sitä ooppelin omaakin öljyä sieltä saa.
Joo ei tuohon hintaan oikein tule omalle vaihtotyölle hintaa(suod. n.4€+öljyt(mobil) n.26€ ja sitten pitää ne vanhat kurat vielä hukata jonnekkin)
jeppe jääkarhu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jeppe jääkarhu »

Itse tein siten, että ostin itse öljyt ( Helix Ultra 5W-40 5L )= 32€ ja vein merkkiliikkeeseen vaihdatettavaks ( työ+suodatin = 22€ ). Eli yhteensä 54€..
astra coupe 2.2
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja astra coupe 2.2 »

Minusta Opelin Long Life-öljy on laadukas öljy , eikä sitä tarvitse lisätä vaihtovälin aikana.
Jarpatus
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Jarpatus »

Meikä tässä vaihtoi rakettiin öljyt. Alunperin oli tarkoitus vaihdattaa huoltsikalla, mutta järkytyin kun kuulin että Nesteellä oli TARJOUKSESSA 50 euroa öljynvaihto tilpethööreineen. Esso olisi vaihtanut 40 eurolla. Ei ei. Painelin putiikkiin ja ostin Opelin oman öljynsuodattimen 4.50e ja Teboil Gold 5W40:iä 17 euroa. Sitten painuin maanseudulle montulle ja vaihdoin itse öljyt samalla kun virittelin automaattiryyppyä. Kyllä siinä tuntipalkoille pääsi, kun vaihdossa meni joku 10 minuuttia.

Jos vain saa monttua käytettyä niin kandee vaihtaa itse, niin helppo homma. Pyytää vaikka jotain kaveria näyttämään, miten vaihtaa ettei ole öljyt jäteastian sijasta haalarin hihassa :smile: Mutta kaikilla ei tetenkään ole monttua + työkaluja, se on harmi.

Jäteöljythän + vanhan suodattimen saa vissiin viedä ongelmajäteasemalle ilmatteeks, ainain Kuopiossa joskus vein ongelmajätteitä eikä ne mitään perineet.

Tv. Jari
TuKe88
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja TuKe88 »

Ei siihen nyt mitään monttua tarvita että pystyy öljyt vaihtaan... kippo tyhjäys mutterin alle -> mutteri auki -> öljytäyttökorkki auki -> odottaa öljyjen valumista -> suodatin irti ja uus tilalle -> tyhjäys mutteri kiinni -> uudet öljyt sisään -> korkki kiinni -> auto käyntiin ja sit sammuttaa ja tarkastaa öljytikulla öljyt... eikä tarvita mitään erikoistyökaluja 17mm tai 19mm avain ja iso leukaiset pihdit soudattimen irrottamiseen...
Kaitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Kaitzu »

Ite käytin joskus tuossa loka-marraskuun vaihteessa öljynvaihdossa tuossa Opel merkkihuollossa niin tosiaan 32€ kaikkineen, eli öljyt+suodatin+kuparitiiviste+työt.
Ainakin aikaisemmasta autosta hyvät kokemukset tuosta Opelin omasta 5W-40 synteettisestä öljystä, saa nähä miten nyt toimii tuossa nykyisessä menopelissä(sedan uudella moottorilla, ajettu 20tkm)...
Jos joku ihmettelee miten ei ole vaihdettu öljyjä loka-marraskuun jälkeen niin auto on ollut seisonnassa......

EDIT: ennen ö-vaihtoa laskeskelin että ei kannate tuohon hintaan paljoa ite vaihtaa ellei laita jotain mineraali litkuja...

<font size=-1>[ This Message was edited by: Kaitzu on 2005-03-05 22:11 ]</font>

<font size=-1>[ This Message was edited by: Kaitzu on 2005-03-05 22:12 ]</font>
Antti H
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Antti H »

Ei sitä suodatinta sais laittaa niin kireelle ettei se lähtis käsin poies..
mut ei siihenkää tarvi erikoistyökaluja jos se ei lähe suosiolla pois.
Meisseli lyödään suodattimen läpi ja aukee :grin:
Saab 9-3 2.8t V6 Aero xwd
Omega B2 caravan
DTM Calibra.
Öljyä palaa siis autoissa, kuin myös kotona

OCF Formulatietäjä 2010&2018
G T S
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja G T S »

On 2005-03-05 17:44, astra coupe 2.2 wrote:
Minusta Opelin Long Life-öljy on laadukas öljy , eikä sitä tarvitse lisätä vaihtovälin aikana.
On laadukas öljy, mutta sitä öljyä tarvitsee lisätä jos vajausta on. Itse laitatin omaan GTS:ään viimeksi, kun oli autolla ajettu 15000km, niin Mobil 0W-40 öljyt ja nyt aion sanoa, kun 30000km huoltoon vien, että laittavat samat öljyt kun tossa välivaihdossa. Long Lifet on 2 kertaa kalliimmat kuin "tavalliset" huippuöljyt. Ja tapana on ollut vaihdattaa öljyt 15000km välein.
Mazda 6 2.5 Sport 2008 Black
Morakaj
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Morakaj »

Kyllä kaikki ns. paremmat synteettiset (huom! täyssynteettiset) täyttää
Opelin laatuvaatimukset.
Ei tarvi miettiä kun vaihtaa kunnon kamat.
Skidinä skujasin fillaril,
bulina tsöraan bilikal!
Fmon
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Fmon »

Mulla on duunin vieressä joku nyrkkipaja, joka vaihtaa 5w-50 mobilit 45 euroon. 4 litraa olis vaan 32e+ suodatin. Itse ainakin laskeskelin ettei kannata itse vaihtaa...
Astra Sports Tourer Sport 1,7CDTi 2012/2013
(ex Octavia 1,6tdi dpf elegance dsg 2013/2014)
(ex Octavia 1,6tdi elegance 2010)
ex Omega B 2,6V6 -02
ex Vectra B 2,0 CD Sport -96
ex Vectra A Merit -95
ex Astra G 1,8i -92
corolla dx
pine
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja pine »

Nyt oli Opelilla myytävässä 5 litran pöntössä Longlife merkintä kyljessä, 25,90e/5L. Aikaisemmin ei ollut, ja hinta oli 27,90e...
Vastaa Viestiin