Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
On 2005-02-16 21:05, C-racing wrote:
Jos puristus-suhteet pelottaa, niin pistä vesiruiskun sijaan metanoli-ruiskutus. Lisää puristuskestävyyttä ja moottorin imuilma viilenee...
Megasquirtin jälkeen kehtaa kyllä painetta nostaa.
Mulla on puristus-suhde 8.2:1 ja ahtoja on ollut piikkiarvona 2.35 bar, jatkuva 2,15.
Mitattu 1,95 bar/ 443 hv / 477Nm
( paskat rullat,tulos ei varma/todellinen)
nyt on tallissa toinen vähemmän(n.170tkm) ajettu c20ne, josta tarkoitus tehdä uusi mylly tohon kadettiin.
Seuraakin kysymys? mitä nyt kannattaa tehdä kun kone kerran on jo purettu?
- kierokanget ajattelin tasapainottaa(miten tarkkaan?) ja lasikuulapuhaltaa, onko hyvä?
- männät sorvauttaa päältä tasapainottaa, mistä ottaa pois?
-vautipyörää hieman sorvata ja tasapainottaa kampiaksilin kanssa yhdessä.
mites on onko c20ne ja 1.8e kansissa suuria eroja?
vinkkejä kannen lievään porttaukseen?
<font size=-1>[ This Message was edited by: Aulin on 2005-03-07 13:17 ]</font>
mulla ainakin vielä on laatikkona f16cr vai oliko se noin? kuitenkin se gsi:n vakio laatikko. f28 olis tietty hieno mutta maksavat ainakin suomen maalla niin per"¤%leesti ettei raaski ostaa.
noista kansista vaan että kun olen ostamassa 18e nokan ja virranjakajan niin kannattaako ostaa myös kansi?
On 2005-03-07 15:21, Aulin wrote:
mulla ainakin vielä on laatikkona f16cr vai oliko se noin? kuitenkin se gsi:n vakio laatikko. f28 olis tietty hieno mutta maksavat ainakin suomen maalla niin per"¤%leesti ettei raaski ostaa.
noista kansista vaan että kun olen ostamassa 18e nokan ja virranjakajan niin kannattaako ostaa myös kansi?
kummasta parempi lähteä tekemään?
Ei välttämättä kannata ostaa koko kantta, koska 20ne imusarja ei käy 1.8E:n kanteen. Molempien kansien virtaus on vakiona varmaankin aika samaa luokkaa, joten ei sillä ole varmaan suurta merkitystä kummasta alkaa tekemään virtaavampaa.
Nieppe ja aulin jos teillä on kuvia tai saatte kuvia noista autoistanne, niin ois mukava jos voisitte laittaa niitä tänne, tai sitten esittelyt noista projekteista tuonne projekti osastolle.
Miten suuri vaikutus kannen kanavien virtauksilla on väkisinhengittävässä kombinaatiossa?
Ts. onko miten perusteltua hieroa kanavia/imusarjaa kohdistella vimpan päälle, saati hifistellä 1.8/2.0 vakiokannen välillä?
Todennäköisesti olen väärässä mutta eikö ne kaasut liiku ahtimen siivittämänä vähän rupisemmissakin kanavissa riittävällä vauhdilla?
Toisaalta, kun tekee niin mikei tekisi kerralla ja kunnolla.
Kyllä ne kaasut liikkuu sielä rupisemmassakin kanavassa, mutta mitä paremmin virtaava kansi turbomoottorissa on sitä pienempi on turboviive ja tarvittava ahtopaine ja mitä pienempi on tarvittava ahtopaine sitä pienempi on rasitus moottorin osille, mikä taas on merkittävä asia, kun moottoria rakennetaan vakio männillä ja kangilla.