Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Porukoiden projektijuttuja seuranneena alkaa pikkuhiljaa hahmottua jotain visiota omankin rottelon osalle..
Kumpi rakennelma olisi "se järkevämpi", volvon 4-mäntäsatulat ja preluden 260mm levyt vaiko 3000 12v omegan satulat ja 280mm levyt? Ja pitääkö/kannattaako pääsylinteri vaihtaa samalla? Taakse voisi rakennella vectran levyt ja audin satulat..
Josko sitten kehtaisi haaveilla isommista vanteista
.. Ja mahtaakohan bemarin 14" peltivanne mahtua enää omegan 280mm jarrujen kanssa, vai joutuisiko hankkimaan 15" talvipyörät..
ruma ascona | mätä volvo | luotettava susuki
00:43 < ShaquaR_> CIH nostaa aina kankea
19:42 <@Keme> nähdä CIH ja kuolla
itse kans suunnitellu/haaveillu parempia jarruja asconaan. löytyykö noita volvon 4mäntäisiä satuloita mistä volvosta ja onko miten harvinaiset? tai kalliit?
3000omegan jarruista/vanteista sen verran, että kaverilla ainakin talvi pyörät 14" aluvanteilla, eli mahtuu pyörimään ainakin siinä. tietty ratkaisee minkälainen vanteen sisä profiili on. pelti vanne ei ehkä sit mahdukaan pyörimään..
Ite oon väsäämässä Volvon 4-mäntiä ja Volvon 287mm levyjä (tais olla Volvo 760). Joutuu vaan tekemää satulalle sovitteen tai muuttamaa olkavarren puolta. Mun tapauksessa toi jälkimmäinen.
Noita volvon satuloita on sitte useampaa eri mallia. Ensinnäki kannattaa hommata jäähdytetyn levyn satulat ja mäntäkokoa on kahta erilaista myös. Kyllä noita satuloita volvojätkiltä löytyy aika paljon. Ite maksoin hiekkapuhalletuista 50e.
On 2005-03-07 11:39, kumimuumi wrote:
Taakse voisi rakennella vectran levyt ja audin satulat..
Minä taas laitoin eteen omegan satulat ja audin levyt..
92-> audi 80:sissä sopiva offset(ei tarvi koneistaa napaa) 256 ja 280 levyjä olemassa 22mm paksuisina jäähdytettyinä.
Tai ne seat ibiza cupran? nelimäntäset brembot ja vaikka 296mm B omegan 28mm paksut levyt, niin johan pysähtyy
<font size=-1>[ This Message was edited by: Jarno.v on 2005-03-07 21:47 ]</font>
mistäs löytää taakse jarrukilven mihkä kiinnittää satula ?
siis levyjarrua ajatellen. omavalmisteet eivät suikkalakin mukaan käy, vaikka kuinka todistelisi sen väännönkeston yms.
eli pitäisi olla tehdasvalmiste..
itse kyllä mallasin b-ascon perään noita etuvetoisen levyjarrullisen taka-akselin jarrukilpiä ja ne näyttivät menevän pikkuporauksella paikalleen. ainoa mikä siinä vielä epäilyttää on se että kuinka satula sitten osuu itse laikkaan.
ja mistä satula sitten ? ilmeisesti golffin gti:ssä olisi sopivanlainen satula missä on itsessään mekaanisen käsijarrun kilkkeet ?
edit : ei tämä hupiklubi ihan täydellinen ole, näemmä tuli 3krt tuo viesti. noh, ei se mtn. asia tuli selväksi. ja kysymykset kanssa.