A-Omega sähkövaivoja.

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
JSP
'Agila'

Viesti Kirjoittaja JSP »

Kaverin Omega temputtelee seuraavasti: Varoitusvalot pelaavat/eivät pelaa,samoin mittarit, siis milloin sattuu. Eli kuitenkin enimmän osan aikaa toimivat. Samoin akku saattaa tyhjentyä ajaessa ja tielle jättää. Oisko tuttua kellekkään? Itse ajattelin virtalukon pohjaa. Joku seppäkin sitä on tutkinut mutta vikaa ei löytänyt. Siisti auto,ois kiva saada kuntoon!
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Mulla oli ainakin kosketus häikkää mittariston liittimissä. Laitoin ne kunnolla kiinni, vaihdoin akun (66Amh), laturin hiilet ja jännitteensäätimen niin pelas kuin unelma sen jälkeen.

Janne

Viesti Kirjoittaja omeena91 »

Katoppa, ettei ole laturista runkoon menevä maajohto poikki (tai katkeamaisillaan), mulla teki kerran tuota: varoitusvalot alkoi palaan ja meno hyyty kokonaan.
JSP
'Agila'

Viesti Kirjoittaja JSP »

Jep. Tätyypä ko. kohdat tutkia. Kiitos vaivannäöstä!
teemua
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja teemua »

Kyseiseen vaivaan auttoi mun Omegassa mittariston takana olevan "piirilevyn" vaihto (sellanen lötrö muovinen). Mulla se näkyi juuri varoitusvalojen ja mittariston sekoiluna sekä akun tyhjäämisenä. Se "piirilevy" lienee aika herkkä hajoamaan, ihmetyttää ettei siitä oo voinu tehdä kunnollista vähemmän lämpötilavaihteluille herkkää..
JSP
'Agila'

Viesti Kirjoittaja JSP »

On 2002-11-12 18:28, teemua wrote:
Kyseiseen vaivaan auttoi mun Omegassa mittariston takana olevan "piirilevyn" vaihto (sellanen lötrö muovinen). Mulla se näkyi juuri varoitusvalojen ja mittariston sekoiluna sekä akun tyhjäämisenä. Se "piirilevy" lienee aika herkkä hajoamaan, ihmetyttää ettei siitä oo voinu tehdä kunnollista vähemmän lämpötilavaihteluille herkkää..
Onko vaihto vaikea? Insinöörin koulutus? Paljonko ko. piirilevy maksoi?
teemua
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja teemua »

Ei ollut itsellä aikaa tuon kanssa alkaa näpertelemään, joten en osaa siitä vaikeudesta sanoa.. mielenkiinnosta voisin kyllä yrittää kaivaa kuitin tuosta esille.
omegantti
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja omegantti »

Kannattanee aloittaa tosiaan siitä laturin maajohdosta, itselläni oli todella rankkoja menovaikeuksia ja sähköt hävisivät melkein kokonaan. Laturin maadoitusjohto oli poikki, vika korjaantui sen vaihtamalla. Lisäksi moottorin maajohto oli ihan lahonnut, joten ehkä kannattaa tarkastaa sekin. Molemmat ovat kuulemma yleisiä ongelmia Omegassa.
tto
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja tto »

Kato vaan ekana se laturilta maihin menevä johto, jos kerran akkukin tyhjenee ajon aikana. Ollut vikana monella tutulla, oireet on ollu aivan samat.
tto
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja tto »

Kato vaan ekana se laturilta maihin menevä johto, jos kerran akkukin tyhjenee ajon aikana. Ollut vikana monella tutulla, oireet on ollu aivan samat. Mittaa myös latausjännite, voi aivan hyvin olla vika myös laturissa.
JSP
'Agila'

Viesti Kirjoittaja JSP »

Jees! Tsiigaillaan! Jospa se lopettaisi naisväen tielle jättämisen!
Vastaa Viestiin