kävin kysymässä calibraan paikka maalia länsi-autosta. heillä ei kyseistä väriä ollut jok ataisi olla neptunus blue. en koodia muista juuri tässä ulkoa mutta muita mestoja mistä väriä voisi saada? metro auto tietenkin yksi. en jaksaisi mennä maalarille pyytämään sekoittamaan maalia sillä sitten en saa väriä spray pullossa ja tulos ei ole yhtä hyvä. tiedättekö siis mistä saattaisin löytää paikkamaalia pikaisesti.?
kiitos
Onhan noita ihan automaalikauppoja jotka sekoittavat halutun maalia sinulle. Tekevät myös spraypulloon. Esim Tattiksella on yksi, Hyttitiellä, en vain kuollaksenikaan muista minkä merkin (maali) edustus heillä oli.
Heiltä löytyy myös kattavat värikartat joilla tulevat vertaamaan autoasi vasten tarvittaessa jos samalla sävyllä löytyy useita vaihtoehtoja.
Tuota olen itse käyttänyt ja hyvää palvelua saanut!
Niin, huomioi kans se onko autosi värityyppi metalliväriä.
Silloin pitää ostaa myös kirkaslakka sävyn lisäksi.
ainakin jos aikoo saada hyvän korjauksen aikaiseksi.
Niinkuin jo sanottiin, kirkaslakka tarvitaan lisäksi, ellei halua sekoittaa sitä suoraan sprayhin... (sekin mahdollista kuulemma).
Spray maksaa n. 12€ (500ml) tölkki, jos en väärin muista!
Ja se riittää pitkäksi aikaa..
voiks joku kertoo kokemuksia noista "teen-sulle-minkä-vaan-värin-kannuun" -pajoista, onko käypästä ainetta? muutamia paikkauksia tehnyt, kun kaverit on hommannu jostain näit keitoksia, eikä ole vakuuttanu.
sävyt fuulaa jonninverran ja sit ainaki yks oli sellast höttöö, josta osa kuivu n. 5 cm päässä suuttimesta, eli ei saanu edes pintaan saakka märkänä!
paljon paremmin oon saanu noilla valmissävyillä mm. motonetista. tietty väriviuhkan kanssa on hyvä varmistaa livenä sävy ainaki vanhemman pinnan kanssa. pinnast on tullu tosi napakka, ja häivyttämällä/kiillotusaineella viimeistelemällä ei eroa huomaa
teukka69 kirjoitti:voiks joku kertoo kokemuksia noista "teen-sulle-minkä-vaan-värin-kannuun" -pajoista, onko käypästä ainetta? muutamia paikkauksia tehnyt, kun kaverit on hommannu jostain näit keitoksia, eikä ole vakuuttanu.
sävyt fuulaa jonninverran ja sit ainaki yks oli sellast höttöö, josta osa kuivu n. 5 cm päässä suuttimesta, eli ei saanu edes pintaan saakka märkänä!
paljon paremmin oon saanu noilla valmissävyillä mm. motonetista. tietty väriviuhkan kanssa on hyvä varmistaa livenä sävy ainaki vanhemman pinnan kanssa. pinnast on tullu tosi napakka, ja häivyttämällä/kiillotusaineella viimeistelemällä ei eroa huomaa
Ainakin tuo mitä minä suosittelin ei ole mikään paja, vaan automaalien "virallinen" myyntiliike ja et varmasti saa parempaa ainetta motonetista
Sävy katotaan paikan päällä, samalla värikoodillahan voi olla jopa 9. ehkä enemmänkin sävyjä jotka ovat toistensa kaltaisia. Vertaamalla hyvässä valossa puhtaaseen kohtaan autossa löytyy se oikea sävy. Eikä eroa löydy maalauksen jälkeen, jos vain maalaus onnistuu.
Varmaan saatkin autosi väärikoodilla alkuperäistä vastaavan sävyn.
Mutta kun auton värisävy ei enää vuosien päästä olekaan se sama kuin
oli silloin kun auto oli uusi,
koska maali hapettuu ja väri muuttuu samalla.
Siis liikkeessä paikan päällä väriä hakemalla niinkuin tässä jo kerrottiinkin
on ainoa oikea tapa löytää se oman auton sävy.
Morakaj kirjoitti:Varmaan saatkin autosi väärikoodilla alkuperäistä vastaavan sävyn.
Mutta kun auton värisävy ei enää vuosien päästä olekaan se sama kuin
oli silloin kun auto oli uusi,
koska maali hapettuu ja väri muuttuu samalla.
Siis liikkeessä paikan päällä väriä hakemalla niinkuin tässä jo kerrottiinkin
on ainoa oikea tapa löytää se oman auton sävy.
[/b]
Varakiristä olen aikoinani saanut värikoodilla spraykannussa maalia.