Takaoviensiloitus -- kahvojenpoisto !!

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Eri-Take
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Eri-Take »

Olen aloittamassa projektia, jossa poistaisin A Vectrasta takakahvat. Tuli ajatus tehdä ovenavaus sähköisesti. Millä voisi saada oven singahtamaan auki, kauko-ohjattavissa kahvattomissa ovissa olen nähnyt kuinka ovi poksahtaa auki ?? Oven ulkopuolelle tulisi avaus painokatkaisimella !!
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Nimenomaan juuri sähköisesti,elikkä solenoidi vetämään lukon auki.

Tuohon tarkoitukseen luulisi sopivan vaikka takakontin avaamiseen tarkoitettu solenoidi.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Eri-Take
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Eri-Take »

Niin ajattelin käyttää solenoidia, mut ovi pitäisi saada sen jälkeen avautumaan niin ettei jää tuuli lukkoon kun ei ole kahvaa mistä voi vetää auki, olisiko siihen jotain hyvää kikkaa, jousi olisi aika hyvä mut vääntää ovea koko ajan.
veccuman83
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja veccuman83 »

nii ja sun pitää saada ne ulkoapäin kans auki jotenkin. katsastukseen viimeistään joudut laittaa jonkun avaus systeemin ulkopuolelle.
m.k
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m.k »

Ei kai takaoviin sellaista systeemiä tartte? Minä ainakin olen ymmärtänyt että jos kahvat on poistettu, niin riittää kun laittaa kuskin oveen jonkun systeemin millä ovi aukeaa...
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
veccuman83
'Senator'
'Senator'

mä taas oon ymmärtäny sen sillei et takaovet on saatava avattua ulkopuolelta(turvallisuus kysymys).
kysyin vielä kats.mieheltä ton. :-?
PatriOotti
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja PatriOotti »

ovet tarvii saada katsastuksessa auki jos tajuaa katsoa...(: Laitat narun vaa mekanismiin ja roikkumaan pihalle katsastuksen ajaksi sillähän sen. Ja tosta solenoidista. ollaan it etoteutetu niiä takakontteihi mut oviin olen kans miettiny mut en oo keksiny millä saa pongahta aoven auki tarvis asentaa jousi johonki. Niitähän on olemassa ihan meganismeja oviinki mut ei oikee löydy suomenmaasta. asiaa kyllä mietitty. (:
Riisikippo
Minut on bannattu!

Viesti Kirjoittaja Riisikippo »

siis pitääkö takaovissakin olla aukasu ulkopuolella? minusta se koskee vain etuovia?? korjatkaa jos olen väärässä :D
Pinohiiri
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Pinohiiri »

vecculiboy kirjoitti:siis pitääkö takaovissakin olla aukasu ulkopuolella? minusta se koskee vain etuovia?? korjatkaa jos olen väärässä :D
pitää. muistaakseni joku yritti katsastaa niin olisi pitänyt ainakin käntyvät etupenkkien selkänojat.
hercules
'Diplomat'
'Diplomat'
Jäsennumero: 1298
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hercules »

Ja eikö se ollu vielä niin että jokainen ovi mitä käytetään tulee olla nimenomaan mekaanisesti aukaistava, ei sähköllä?
Vectra C GTS Turbo
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
Pinohiiri
'Diplomat'
'Diplomat'

hercules kirjoitti:Ja eikö se ollu vielä niin että jokainen ovi mitä käytetään tulee olla nimenomaan mekaanisesti aukaistava, ei sähköllä?
kyllä ja niin ett tyhmäkin osaa avatasen hätätapauksessa.
m.k
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m.k »

Eli takaovissa ei kahvoja tartte, jos on taittuvat etupenkit?
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
Pinohiiri
'Diplomat'
'Diplomat'

m.k kirjoitti:Eli takaovissa ei kahvoja tartte, jos on taittuvat etupenkit?
varmaksi en mee sanoo mutta saat parhaiten selville ku soitat katsastus konttorille.
-astra-
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja -astra- »

eihän siihen tarvita kuin tämmöinen sarja: http://www.lowtoys.com/euro/?page=tuott ... ke=9&mod=4
Kuva
veccuman83
'Senator'
'Senator'

muuten ihan kiva mut maksaa vaan vaille parisataa....
Vastaa Viestiin