Vectra B 1.8 kulutus

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
jukka75
'Agila'

Vectra B 1.8 kulutus

Viesti Kirjoittaja jukka75 »

Tervehdys.

Ostin Vectran muutama kuukausia istten ja sen korkeat kulutuslukemat hirvittää. Koneena on 1.8 16v ecotec ja vm autolla on 95 (uudempaa 96 mallia kuitenkin)

Kulutuslukemat pyörivät rauhallisessa ajossa 9-10 litran paikkeilla 15 km työmatka-ajoa ja kylmällä auto on aina lämppärissä kiinni.

Onko neuvoja / tarkistuskohteita mitä voisin tarkistaa ja seurata vaikutsuta kulutukseen.
JJunior
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja JJunior »

itsellä 2.0 16v (x20xev) ja kaupunki ajossa 11-13L/100km maantiellä n10L eli aika korkeella mut kaikki kuitenkin ok. lambda kunnossa päästöt hyvät ja lämppärissä aina. ominaisuus...tuntuu vaan et ois isompikin kone kun noin syö.
2.0t Re85
m.k
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m.k »

Ei kyllä tasan ole OK jos menee maantiellä 10 litraa satasella... Kyllä pitäis tasasella vauhdilla mennä alta kaheksan...
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
JJunior
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja JJunior »

kyl se päästöis näkyis jos liikaa ainetta tunkee, lambda ku sekoili ni sillo söi ku hullu puuroo ja co oli 6.00 ku max 0.30 , hc 400 ja lambda 0,870 eli saatanan rikkaalla oli ja nyt on kaikki normaaleissa arvoissa! ecu vaihdettu uudempaan, monella lambdalla kokeiltu, uudella massa mittarilla kokeiltu, tulpat vaihdettu, johdot mitattu, putsarit uusittu, tankki ei vuoda(vielä), vikakoodeja ei ole, fortet tehty sun muuta ja soppa maistuu. ja ei oo todellakaan ainut x20xev jolle maistuu.
2.0t Re85
x31xx
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja x31xx »

mullon 1.8 farkku veccu vm.98.... kulutukset on ollu pienet... matkaajossa 6.1-6., joskus jopa alle 6 kun oikein yrittää ja kaupunki luokkaa +-9... tässä talvella mitannu sekalaista ajoa 8.5-9 välillä. kuulostaa kyllä turhan korkeilta kulutuksilta noi sun ilmottamat.
BigB
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BigB »

Mulla on 2.0i 16v vm-98 vectra... eilen juuri matkajossa kesärenkailla (nopeudella noin 90km/h) kulutus oli 6.39L/100km. Kaupungissa näyttää menevän noin 10L/100km. Että tällaista täällä suunnalla.
Opel Vivaro 2.5 Dti 160hp 400Nm -03
* * www.pev-projects.com * *
keltanokka
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja keltanokka »

Niin se Astrakin vie, C18XEL moottorilla. Vuosmalli sama joten varmaan moottori sama. Auto kulkee hyvin ja ei anna vikakoodia, outo asia on se että kun yrittää lukea vikakoodit moottori käynnissä niin vikavalo ei välky. lopettaa välkkymisen jo kun startti pyörähtää. En ole käyttäny autoa opelin testerissä, ensin epäilin että jos olis kuitenkin vikasietotilan ohjelma päällä. Tässä tapauksessa kyllä huomaa auton kulusssa että jotain pielessä. Olen myös soittanu paikalliseen opel merkkikorjaamoon ja sieltä sanottiin että "voivat hakea itsensä hengiltä" ja vikaa ei välttämättä löydy. Oli kuulemma se 9-10l/100km ihan kohtuukulutus yli 260tkm ajetulle C18XEL moottorille. ja varmasti se kallista on jos merkkihuollon pojat alkaa etsimään salaperäisiä vikoja tuntitaksanaan +50€
Olen miettinyt vähän sitä jos ecu olis sittenkin ottanu itseensä kun lukee vikakoodeja yhdistämällää diagnoisstiikaplugin A ja B nastat? Toinen mahdollisuus on että ecu:n sisäisessä ohjelmassa jokin parametri menny sekaisin, eli ehkä ohjelmapäivitys vois auttaa? lisäksi on se mahdollisssuus että ecu:n maadoituksissa pahasti häikkää, voinee tämä olla sellainen vika ettei edes merkkikorjaamon testerit paljsta onkelmaa?
Tässä nyt vähän minun pähkäilyjä, jos päätät tarkemmin tutkia asiaa niin ilmoittele ihmeessä löydetyistä vioista!
keltanokka
'Diplomat'
'Diplomat'

Niin se Astrakin vie, C18XEL moottorilla. Vuosmalli sama joten varmaan moottori sama. Auto kulkee hyvin ja ei anna vikakoodia, outo asia on se että kun yrittää lukea vikakoodit moottori käynnissä niin vikavalo ei välky. lopettaa välkkymisen jo kun startti pyörähtää. En ole käyttäny autoa opelin testerissä, ensin epäilin että jos olis kuitenkin vikasietotilan ohjelma päällä. Tässä tapauksessa kyllä huomaa auton kulusssa että jotain pielessä. Olen myös soittanu paikalliseen opel merkkikorjaamoon ja sieltä sanottiin että "voivat hakea itsensä hengiltä" ja vikaa ei välttämättä löydy. Oli kuulemma se 9-10l/100km ihan kohtuukulutus yli 260tkm ajetulle C18XEL moottorille. ja varmasti se kallista on jos merkkihuollon pojat alkaa etsimään salaperäisiä vikoja tuntitaksanaan +50€
Olen miettinyt vähän sitä jos ecu olis sittenkin ottanu itseensä kun lukee vikakoodeja yhdistämällää diagnoisstiikaplugin A ja B nastat? Toinen mahdollisuus on että ecu:n sisäisessä ohjelmassa jokin parametri menny sekaisin, eli ehkä ohjelmapäivitys vois auttaa? lisäksi on se mahdollisssuus että ecu:n maadoituksissa pahasti häikkää, voinee tämä olla sellainen vika ettei edes merkkikorjaamon testerit paljsta onkelmaa?
Tässä nyt vähän minun pähkäilyjä, jos päätät tarkemmin tutkia asiaa niin ilmoittele ihmeessä löydetyistä vioista!
keltanokka
'Diplomat'
'Diplomat'

leevi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja leevi »

Ei ole vectrassa kyl kaikki kunnossa.... Itellä 2.5 v6 farkku ja omalla ajotyylillä kulutukset on ollu 7.9 - 9.5 välissä
Hanskix
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Hanskix »

Taitaa olla kansiremppa tulossa..Kokemusta kyseisestä janoisuudesta
Tenox
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Tenox »

Joo, ei ole oikein normaalin kuuloista minustakaan. Itselläni on 96" 1.8i B-Vectra ja ajaettu nyt 183tkm. Kulutus matka-ajossa vähän yli 6l/ 100km ja työmatka / kaupunkiajossa kesällä vähän alle 8l ja talvella ihan vähän yli 8l /100km. Viasta en osaa sanoa mitään.
Tenox
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Tenox »

Joo, ei ole oikein normaalin kuuloista minustakaan. Itselläni on 96" 1.8i B-Vectra ja ajaettu nyt 183tkm. Kulutus matka-ajossa vähän yli 6l/ 100km ja työmatka / kaupunkiajossa kesällä vähän alle 8l ja talvella ihan vähän yli 8l /100km. Viasta en osaa sanoa mitään.
keltanokka
'Diplomat'
'Diplomat'

Miksi päättelit että kansiremppa? Aika raju diagnoosi, ehkä kannattaa monet muut asiat tarkitaa sitä ennen? Meinaan vain että minun Astraan tehty se kansiremppa, öljynkulutussyystä, eikä ainakaan myönteisesti vaikuttanu siihen kulutukseen.
Pidän vilä kiinni siitä että kannattaa tarkistaa jos vikakoodit luettavissa myös moottori käynnissä. Tech 2- testi ja lue: taitava mekaanikko voisi olla paikallaan näitten selvittämisessä. Ensin itse kattoa sellaiset kun johtojen kunto, maadoitukset ym. Ja sittten se tech 2- testi ja mahdollisesti ecu:n ohjelmapäivitys.
samulis
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja samulis »

Kannattais varmaan odotella noin +15 lämpötiloja ja tutkia sen jälkeen kulutusta. Toisaalta tuo 15km, varsinkin jos kaupungissa, ei hirveesti lämmitä konetta, joten reipas 1h maantieajoa, oikeastaan motarilla >120 voi tehdä ihmeitä. Niin tietty edellyttäen päästöjen olevan kohdallaan.
Vastaa Viestiin