z20let ja astra-g kytkentäkaavioita tarvis.

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
J@gr
'Senator'
'Senator'

z20let ja astra-g kytkentäkaavioita tarvis.

Viesti Kirjoittaja J@gr »

Elikkä nyt on olis tarvetta mahdollisimman hyville sähkökuville koskien astra-g vm -01 ja z20let:in välisiä johdoituksia. Metroauton mulkut eivät kuulemma halua tehdä tommoista eivätkä anna kytkentäkaavioita. Oli vissiin sen verran erikoisen näköinen auto että toivovat ettei autoa ikinä saisikaan liikkeelle kun eivät voi edes kytkentäkaavioita antaa ':evil:' Mutta toivottavasti saisi täältä apua.
TIS2000:sta olen printannut (Motronic ME1.5.5, Z 20 LET astra-g) kytkentä kaavioita mutta vielä pitäis kuulemma lisää olla että sais varmasti kaiken oikein. Se autosähköasentaja puhuin jostain semmoisista kytkentäkaavioista mistä näkisi esim että esim öljynpaine varoitus valo tulisi varmasti oikein? Eli lähinnä vissiin auton ja moottorin välisiä johdoituksia... Auton alkuperäinen kone on z22se ja nyt siis siinä on toi zletti kiinni ja zafira opc:n johtosarja.

Tossa olis yks kuva mistä näkee missä vaiheessa nyt ollaan.

http://vectra.desteem.org/coppermine/di ... p?pos=-477

Toivottavasti sais nyt ton tekniikanvaihtoprojektin suosiolla loppuun ettei tarvistis enää hirveesti tapella... loppu kuitenkin jo häämöttää :)
pine
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja pine »

Tiedä onko nämä oikeat :o ..mut tällaiset osui eteen http://www.astra-g.de sivuilta (tips und tricks): Schalplaneja=sähkökaaviot??
Kaavioita ainakin kovasti ja maallikolle näytti niin kuin olis kyseessä sähköt.. :roll: :roll:
J@gr
'Senator'
'Senator'

Jees ton tapaiset kaaviot mulla jo olikin kun eiks noi ole niinkuin johtosarjan kytkikset... Vielä jos jossain olis jotain kuvia tai kaavioita missä näkis mitä ne liittimet sielä konetilassa on mitkä on autossa kiinni ei siis moottorin johtosarjassa. Mutta eihän sielä pitäis olla kuin jokaista liitintä yksi kappale mikä sopii tasan yhteen paikkaan vai? Eli kun kaikille liittimille vaan löytää semmosen paikan mihin se sopii niin pitäis olla kaikki kunnossa.
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

J@gr kirjoitti: Mutta eihän sielä pitäis olla kuin jokaista liitintä yksi kappale mikä sopii tasan yhteen paikkaan vai? Eli kun kaikille liittimille vaan löytää semmosen paikan mihin se sopii niin pitäis olla kaikki kunnossa.
Toi Z20LETin katalysaattori on aina HYMYILYTTÄVÄN näköinen.

PINElle KIITOKSET kytkis linkeistä, niistä voi olla joskus hyötyä.

Opeli taitaa tosiaankin käyttää vain yksi samanlainen liitin per konehuone, mutta en siihenkään luottaisi. Sillä noita 2-johtosia liittimiä on aika paljon, löytyykö sieltä liitinten värejä avuksi. Johtosarjojen kaaviokuva olisi kova sana, jos sellainen löytyisi, en tiedä tekeekö Opeli moisia.

Väärässä paikassa oleva liitin huonoimmillaan voi olla hajonnut ECU, siis tsekkauksissa ei kannata säästellä.

j.h
J@gr
'Senator'
'Senator'

Joo ei kyllä olis kivaa enää jos jotain halpaa ;) kärähtäis väärien kytkentöjen takia. Kesä vaan lähestyy ja tiet kuivaa niin olis kiva päästä jo vähän ajelee. Mut jos jollain on lisää kytkentäkaavioita tai jotain mikä auttais sähköjen kanssa niin olis tosi jees.

Katti on kyllä hauska "kuristaja" heti pakosarjassa kiinni :-? 3" rosterina muuten jatkuu auton loppuun asti...
caj-mikael
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja caj-mikael »

kyllä tissillä on nuo pistoke sijainnit konehuoneessa, mutta astrassa ja zafirassa ei kyllä ole mahdollista laittaa pistokkeita väärin. etenkin jos on itse purkanut auton. nuo johtojen pituudet kun on todella jämtit ei yllä edes vääriin paikkoihin. Olet tainnut käyrä jyrkin luona teettämässä rempan?? ainakin ahtoputket ovat tutun näköistä.

T:Jokke
J@gr
'Senator'
'Senator'

caj-mikael kirjoitti:kyllä tissillä on nuo pistoke sijainnit konehuoneessa, mutta astrassa ja zafirassa ei kyllä ole mahdollista laittaa pistokkeita väärin. etenkin jos on itse purkanut auton. nuo johtojen pituudet kun on todella jämtit ei yllä edes vääriin paikkoihin. Olet tainnut käyrä jyrkin luona teettämässä rempan?? ainakin ahtoputket ovat tutun näköistä.

T:Jokke
Itse en ole purkanu vaan nimenomaan jyrki on hoitanu koko tekniikanvaihdon. Missäs tissistä noi löytyy? en itse ainakaan ole löytäny en kyllä osaa vielä kunnolla sitä ohjelmaa käyttää. Ootsä varma että noi pistoikkeden johdot on just sopivia kun mulla on tossa zafiran johtosarja eikä astran. Varmaan zafiran ja astran johtosarjoilla on jotain eroa?
caj-mikael
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja caj-mikael »

onhan niissä koripuolen johtosarjoissa, mutta moottorin/ohjainlaitteen pistokkeet/tunnisitimet ovat aivan samat kuin astrassa. mitä pistokkeita sie et nyt sitten tierä?? öjykellon pistoke on samassa nipussa laturin johtosarjan kanssa, lampadan piuhoja ei saa vääriin paikkoihin, pistokkeita ei saa väärin päin ym. ym. on nuita moottoreita pulattu kohta 5 vuotta ja sekoitettu uutta ja vanhaa autoa.
J@gr
'Senator'
'Senator'

caj-mikael kirjoitti:onhan niissä koripuolen johtosarjoissa, mutta moottorin/ohjainlaitteen pistokkeet/tunnisitimet ovat aivan samat kuin astrassa. mitä pistokkeita sie et nyt sitten tierä?? öjykellon pistoke on samassa nipussa laturin johtosarjan kanssa, lampadan piuhoja ei saa vääriin paikkoihin, pistokkeita ei saa väärin päin ym. ym. on nuita moottoreita pulattu kohta 5 vuotta ja sekoitettu uutta ja vanhaa autoa.
Täytyy sitten katsella tissiä tarkemmin jos löytäisin. Itse en ymmärrä auton tekniikasta paljoakaan mutta ei näytä tuolla pitstopissakaan olevan semmoista tietämystä/halua perehtyä asiaan, että piuhat saataisiin oikein niin täytyy yrittää itse opetella. Pitää mennä taas paikan päälle itse tutkimaan ja katsomaan noita liittimiä...

Noi kaksi liitintä näytti eniten herättävän ihmetystä. Eli kaksi samanlaista liitintä?

http://vectra.desteem.org/coppermine/di ... p?pos=-501
yks setra harrastaja
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

G Projekti z20let

Viesti Kirjoittaja yks setra harrastaja »

Oli hienon näköinen tuo J@gr:n G Astra toivotaan että saisi liikkeeseen mahdollisimman nopeasti ja ettei menisi enään valtavasti rahaa, sähkärin kommentit antoivat ilmeisesti aihetta pelkoon.

Peukut pystyyn ja pedaali lattiaan!
J@gr
'Senator'
'Senator'

Re: G Projekti z20let

yks setra harrastaja kirjoitti:Oli hienon näköinen tuo J@gr:n G Astra toivotaan että saisi liikkeeseen mahdollisimman nopeasti ja ettei menisi enään valtavasti rahaa, sähkärin kommentit antoivat ilmeisesti aihetta pelkoon.

Peukut pystyyn ja pedaali lattiaan!
Joo kiitosta vaan ku pääsit näyttämään aitoa opc:tä :) ostoslista oli sitä mitä pelättiin.
Vastaa Viestiin