Vakioputkella tehot takapyöriltä 75 ja koneesta 92. (mitattu samalla Ruskean Reiän Lihakimpaledynamometrillä, joten varmasti luotettava selvitys)
miten omegan tehot pitää paikkansa?
- SR-Berlina
- 'Admiral'

Vaihdoin Asconaan isomman putken ja persdyno sanoi takapyörätehojen olevan vähintään 125 kaakkia, mutta koneteho enintään 95. Onnistuiko viritys?
Vakioputkella tehot takapyöriltä 75 ja koneesta 92. (mitattu samalla Ruskean Reiän Lihakimpaledynamometrillä, joten varmasti luotettava selvitys)

ex OPEL ASCONA 1.9SR -80 (r.i.p.),Kadett 1.6i -91,Kadett Caravan 2.0i -89(r.i.p.),Omega Caravan 2.0i -96,Tigra 1.6i -98 (emännän),Astra Sport Caravan 2.2i -01
Siis voimansiirron hyötysuhdetta voisi pitää kohtuullisen hyvänä ja viritystä onnistuneena (ja niin kai tarkoitus oli).SR-Berlina kirjoitti:Vaihdoin Asconaan isomman putken ja persdyno sanoi takapyörätehojen olevan vähintään 125 kaakkia, mutta koneteho enintään 95. Onnistuiko viritys?![]()
Tehojen lisäykset 5, 10, 15 hv tms, kun vaihdoin pakoputken paukkulaakkerin, niin hyvin tapaus ja moottori kohtaisia.
Myyntimiehet lupaavat pääsääntöisesti LIIKOJA, mutta yllättävän moni tämänkin forumin väestä pistää myyntimiehet polvilleen ja mennen tullen.
j.h
7 hv saa sillä, kun laittaa kampikammioon alipainepumpun, jolla kampikammioon imetään alipainetta (sen jälkeenkin tehot olivat yli 1000 hv.).
-
ascona_hx40
- 'Senator'

- Viesti:
-
PatriOotti
- 'Senator'

pliuh
Ite sain aikoinaan 1.6 vessaa 27 hp lissää imusarjalla, loppupöntöllö ja suodattimella + pensapaineen säätimellä joka oin 100hp autoon aika hyvin. j auatoa penkitettiin 5 kertaa. Joten kyllä niillä palikoilla välillä voi jopa tehoa saadakki vaikka aina naureskellaan että ei niitte vaihosta olekuin luulo hyöty, mutta iin naureskellaan paljon muillekki jutuille. Mutta uatokohtasesti hyöty vaihtelee.
Jotku tulee tehtaalta 100 hp toiset 120hp vaikka luvattaisiin 105hp
ymmärtäkö?
Jotku tulee tehtaalta 100 hp toiset 120hp vaikka luvattaisiin 105hp
ymmärtäkö?
Joo, tuo pakoputken paukkulaakeri on aivan ehdoton hankinta, kun autoa ryhdytään virittämään. Tehoa todellakin tulee lisää, meinaa perse enää penkissä pysyä.
Kaikista paras viritys selvisi kuitenkin taas Tdi-lehdestä, jonka uskollinen tilaaja olen jai Samuli Satusedän suuri fani. Uusimmassa numerossa esittelyssä Celica, joka on noh, ei minun makuuni. Asiaan, jutussa kerrotaan kuinka nipponin ihme Corollan kiihtyvyys on saatu tuplattua 18" vanteilla. Siis voiko parempaa viritystä olla, kaksinkertainen kiihtyvyys! Ajattele miten kiihtys jos alle laittais vielä suuremmat kiekot. Siinähän olis nitro dragteri kuskit ihmeissään, kun corolla kimpois viivalta kovempaa.
Kaikista paras viritys selvisi kuitenkin taas Tdi-lehdestä, jonka uskollinen tilaaja olen jai Samuli Satusedän suuri fani. Uusimmassa numerossa esittelyssä Celica, joka on noh, ei minun makuuni. Asiaan, jutussa kerrotaan kuinka nipponin ihme Corollan kiihtyvyys on saatu tuplattua 18" vanteilla. Siis voiko parempaa viritystä olla, kaksinkertainen kiihtyvyys! Ajattele miten kiihtys jos alle laittais vielä suuremmat kiekot. Siinähän olis nitro dragteri kuskit ihmeissään, kun corolla kimpois viivalta kovempaa.
-
PatriOotti
- 'Senator'

wouw.
Wouw meikä tilaa noita paukkulaakereita perhepaketin. Kokeile styroksisia tulpanjohtoja niil irtoo.Juken kirjoitti:Joo, tuo pakoputken paukkulaakeri on aivan ehdoton hankinta, kun autoa ryhdytään virittämään. Tehoa todellakin tulee lisää, meinaa perse enää penkissä pysyä.
Kannattaiskohan ottaa silmä käteen ja lukea se juttu uudestaan.Juken kirjoitti:Kaikista paras viritys selvisi kuitenkin taas Tdi-lehdestä, jonka uskollinen tilaaja olen jai Samuli Satusedän suuri fani. Uusimmassa numerossa esittelyssä Celica, joka on noh, ei minun makuuni. Asiaan, jutussa kerrotaan kuinka nipponin ihme Corollan kiihtyvyys on saatu tuplattua 18" vanteilla. Siis voiko parempaa viritystä olla, kaksinkertainen kiihtyvyys! Ajattele miten kiihtys jos alle laittais vielä suuremmat kiekot. Siinähän olis nitro dragteri kuskit ihmeissään, kun corolla kimpois viivalta kovempaa.
minä en menisi haukkumaan tuota ajettavuutta on kuitenkin mielestäni ajettavuudeltaan ikäisistään/kokoisistaan paras ETUVETOINEN, mutta on totta että jos 1,6tn 240hv järkäleellä lähtee 1tn 150hv pikkuauton kanssa mutkatielle kisoille, niin tulee kyllä hiki ja vatsa on vaarassa kiepahtaa kierroksen-pari ympäri, eikä voittomarginaalia juurikaan pääse syntymään, voi pahimmassa tapauksessa jopa hävitä...axassa kirjoitti:itse tollasen t5-r omistaneena tiedän että kiihtyy ihan tautisesti isoksi autoksi .mutta on paska ajaa kovaa.on muutenkin paikaltaan kiihdytettässä saakelin liukas sutii ja sutii vaikka luiston esto olis päällä
oikeat autot polttaa kuitenkin renkaita takapäässä, kun kytkimen lipsauttaa
mutta on se vaan jännä miten eri tehoisia identtisistä osista kootut koneet on... töissä huomannut hyvin autojen "yksilöitymisen", raskaassa kalustossa erot ovat vielä henkilöautoja suurempia. siinä missä toinen jaksaa mennä normaalilla kuormalla jonkun nousun pykältämättä, toinen voi tarvita 2-3 pykälää pienemmän vaihteen pienemmällä kuormallakin.
just juu, jetsulleen
Tarinan aloittajalle: sano sille kaverilles että haukkaa välillä hatullisen paskaa, ennen kuin aloittaa pikkukakkosen satutunnin...
T5R Volvoa, olkoonkin sitten vaikka 850..(vai oliko V70) ei tasan perkeleen varmasti jalliteta 2.5 velttokuus Opelilla, eikä edes kolmetonnisella (incl3.2), vaikka olisi pakoputkena paskaviemäri ja suodattimena Melitta 104....
Hyvin kovasti saa V6:lle antaa viilaa ja sympatiaa että kerkeää edes osapuilleen samoille kinkereille.....
näin se vaan on.
(ja ainahan Volvoakin voi kutitella lisää lastulla tms...)

T5R Volvoa, olkoonkin sitten vaikka 850..(vai oliko V70) ei tasan perkeleen varmasti jalliteta 2.5 velttokuus Opelilla, eikä edes kolmetonnisella (incl3.2), vaikka olisi pakoputkena paskaviemäri ja suodattimena Melitta 104....
Hyvin kovasti saa V6:lle antaa viilaa ja sympatiaa että kerkeää edes osapuilleen samoille kinkereille.....
näin se vaan on.
(ja ainahan Volvoakin voi kutitella lisää lastulla tms...)
"Oli pimeä, pyysit savuketta - sanoit kai olevasi valokuvamalli. En muista nimeä, en muista osoitetta - sä olit minulle aivan liian kallis" - Gösta