Ecoteccien vikakoodiluku (simtec 56)

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
keltanokka
'Diplomat'
'Diplomat'

Ecoteccien vikakoodiluku (simtec 56)

Viesti Kirjoittaja keltanokka »

Elikkä onnistuuko teillä vikakoodienluku moottori käynnissä? Minulla ei edes näytä sitä aloituskoodia 12, heti kun sammuttaa moottorin niin taas välkkyy se 12. Tuli vaan mieleen kun lähiaikoina oli linkki johonkin vikakoodijuttuun ja neuvottiin lukea niitä moottori käynnissä.
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jupe- »

Itse luin joskus aikoinaa vain virrat päällä ja hyvin näytti oikeaa koodia
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Simtecin koodit voi lukea myös auton ollessa käynnissä. Mutta itse mittaisin pelkästään virtojen ollessa päällä.

No niin minunkin mielestä pitäisi onnistua kun moottori käy, mutta heti kun virtaavaimen kääntää starttiasentoon niin loppuu vilkkuminen! Jatkuu sitte taas kun moottorin pysäyttää. Eikä vikakoodeja anna muuta kun tuo 12, viittais jo mun mielestä ecu- vikaan tuollainen käyttäytyminen.
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Tarkasta maadoitukset ainakin alkuun.

Kai niissä maadoituksissa on häikkää, tai taitaa olla! Mittasin loppusyksystä ja silloin mittasin esim. ecun liittimestä pinni 19 (pitäis olla maadoituspinni) yli 10 ohm vastuksen. Otin toki laiskana sen maadoituksen oven saranan kohdalta missä paljas metalli. Pitäis tietty mitata liittimesta maadoituspisteeseen, mutta ei sen kummiskaan pitäis tuollaista arvoa heittää. Selittäis bensankulumisen myös, mutta kun ei löydy maadoituspistettä. Yks ainakin ruiskutukissa mutta ecussa myös muita maadoituksia?
keltanokka
'Diplomat'
'Diplomat'

Elikkä lötyisikö tietoa missä F-astran ecu-maadoitukset löytyy? Kolme johtoa menee yhteen siinä ruiskusuuttimen muovisuojassa (kangasteippin ympäröimää kolme ruskeaa johtoa) Mutta pitäis olla useampi paikka eikä tietoa löydy mistä etsiä. Koko autoa en viitsisi purkaa mokoman takia.
Vastaa Viestiin