suuttimien o-renkaat
suuttimien o-renkaat
Autona g-astra diesel 60 kw ja pitäisi vaihdattaa suuttimien o-renkaat. Minkälaisia kokemuksia vaihdosta/vaihtotyön hinnoista esim. merkkiliikkeessä. Oon kyselly muutamasta korjaamosta, mutta toimittavat merkkiliikkeeseen koska ei oo kuulemma tarvittavia työkaluja. Pitää kuulemma jakoketju irrottaa ja olla joku erikoistyökalu nokka-akselin ja ajoituksien paikallaan pitämiseksi!!??
Jos saksankielinen ohje auttaa niin vassokuu:
http://www.zwirlein.com/OPF/Traversendi ... eitung.pdf
Huomautus: En tiedä onko ohje oikeasti hyvä!
http://www.zwirlein.com/OPF/Traversendi ... eitung.pdf
Huomautus: En tiedä onko ohje oikeasti hyvä!
Kiitos vaan ohjeista. "Hyvät kuvat" saksasta ei ymmärrä mitään. Lähinnä ajattelin jos joku on erehtynyt käymään merkkiliikkeessä kyseisen korjauksen suorittamassa, niin aika/hinta ois kiinnostanut. Itsellä huonoja kokemuksia merkkiliikkeen kans, yrittävät joka kerta jotain uskomattomia juttuja maksattaa, ois voinut verrata mitä arvioivat kustannukseksi tällä kertaa. Täällä pohjoisessa korjaavat/vaihtavat ehjätkin osat uuteen ja asiakas maksaa.
-
keltanokka
- 'Diplomat'

Ainakin Ecotecci moottoriin maksoi Boshin alkuperäiset O-renkaat 2.90/kpl kun niitä sitte meni 8kpl niin johan vitutti
Eihän se vaihtotyö kummempi, vanhat pois uudet tilalle. Vähän laimeata tiskiainevettä laitoin niin liukui hyvin paikoilleen. Ensin laitoin kaikki suuttimet polttoainetukkiin kiinni ja sitten tarkasti sovittaa tukin imusarjaan, niin kyllä se siitä.
Tarkka paranee olla muuten saattaa O-renkaat vaurioitua!
Eihän se vaihtotyö kummempi, vanhat pois uudet tilalle. Vähän laimeata tiskiainevettä laitoin niin liukui hyvin paikoilleen. Ensin laitoin kaikki suuttimet polttoainetukkiin kiinni ja sitten tarkasti sovittaa tukin imusarjaan, niin kyllä se siitä.
Tarkka paranee olla muuten saattaa O-renkaat vaurioitua!
Mulla on vm 99 dti vectraan vaihdettu merkkihuollossa noi suutimen o-renkaat.
Maksoi muistaakseni n200e,ja toistamiseen joutuivat vielä takuuseen ne vaihtamaan kun yksi oli viallinen\tai sitten väärin asennettu ?
Samalla putsasivat vielä egr:n ilmaiseksi tossa takuukorjauksessa.
En osaa sanoa onko kummoinen vaihtaa kun en itse ollut silloin autoa huollattamassa..
Maksoi muistaakseni n200e,ja toistamiseen joutuivat vielä takuuseen ne vaihtamaan kun yksi oli viallinen\tai sitten väärin asennettu ?
Samalla putsasivat vielä egr:n ilmaiseksi tossa takuukorjauksessa.
En osaa sanoa onko kummoinen vaihtaa kun en itse ollut silloin autoa huollattamassa..
-
keltanokka
- 'Diplomat'

No tuli juttu luettua kun piru lukee raamattua, eli bensakoneeseen oli ne minunkin O-renkaat. Hinta vain vitutti niin saatanasta, ja kun myyjä ensi sanoi ettei ne paljoa maksa/kpl. Sitte oltiin tarjoamassa neljää rengasta tyyliin "sää tarttet neljää, niin onks nyt 11.60 niin paljoa?" Vittumainen tyyli myyjällä ja hemmetin "asiantuntija" ottaen huomioon että kysessä olis Bosh- huoltopiste