Tehtaan ilmoittamiat tehot!
eli mitkä on calibran arvot tommosessa -91 vuoden 2.0 16v calibrassa kiihtyvyys ja tehot ja kaikki tarpeellinen voi mailatakki ghostdog1507@msn.com
tehtaan mukaan 150hv (voi vaihdella yksilöittäen...lähinnä ylöspäin kun kyse on OPELista) ja kiihtyvyys 0-100kmh on tsemmoset ~8s (tämä nyt vaihtelee vähän sen mukaan että paljonko ne todelliset tehot sitten on).

Nyt:BMW E93 335i M-Sport '07 (440hv/600nm)
Ennen: BMW E46 330i M-Sport II, Opel GT B, BMW E60 530da, Opel Corsa D CDTi, Opel Astra F 1.8i, Nissan Sunny 1.3, Opel Kadett B 1.1
Minulla ex-GSi:ssä digimittari kelasi tauluun 236km/h, vapaavirtaussuodin ja putkisto ainoat vaihdetut osat. Kaverilla oli omassa GSi:ssä samat huiput.
[quote]
On 2002-08-27 23:43, GSi 16V wrote:
...Että sitä vaan tässä ajattelin, että onko muilla samanlaisia kokemuksia että oli tehoa/suorituskykyä enemmän, mitä tehdas ilmoitti...
[quote]
On 2002-08-27 23:43, GSi 16V wrote:
...Että sitä vaan tässä ajattelin, että onko muilla samanlaisia kokemuksia että oli tehoa/suorituskykyä enemmän, mitä tehdas ilmoitti...
-
Espoon Jore
- 'Senator'

Mun mielestä ite mitattuja tehoja ja tehtaan ilmoittamia ei voi verrata mitenkään noilla esim st-motorssin pyöräjarruilla. Opelilla on kuitenkin moottorit mitattu irrallaan moottoridynossa jossain tietyssä labraolosuhteissa eikä st-motorssin +50 asteisessa ilmanvaihdottomassa tallissa, moottorin lämmön ollessa 110 
Onhan sitä kiva silti vertailla miten teholukemat muuttuu kun moottoria muuttaa.
Onhan sitä kiva silti vertailla miten teholukemat muuttuu kun moottoria muuttaa.
Siis alustatehodynamometrin tulokseen vaikuttaa moni asia... Osa virheistä kompensoidaan pois paremmin tai huonommin. Kuten imuilman lämpötila ainakin ST-Motors Maha tai voimansiirron vastukset.On 2002-11-19 20:38, ccc wrote:
Jos ei pata saa puhdasta happirikasta ilmaa niin ei se puhukkaan kunnolla. Sama ongelmahan on myös veikkolan tuning-worldissa ja varsinkin kesäkuumalla imuilman lämpö on todellista paljon korkeampi. Ei nyt millään pahalla mutta niin vaan on.![]()
Siis mittauksia tehdessä pitäisi vakioda mahdollisimman monta tekijää
- imuilman lämpötila
- moottorin lämpötila
- renkaat (kuvio, ilmanpaine)
- mittausdyno
- mittaaja
jne...
Alustatehodynomittaa pyörän vetovoimaa ja siitä sitten lasketaan/arvioidaan moottoritehoa.
Sinänsä eikö vetopyöräteho ole tärkein, se käsittääkseni autoa vie eteenpäin. Tosin vetopyörätehoilla voi jäädä kakkoseksi baarissa
j.h
En tiedä miten tarkkaa tiedettä tänä "dynottaminen" on, mutta kun minä olin ST-Motorsissa niin tallin iso ovi oli auki ja melkoinen puhallin puhalsi konetta päin huoneilmaa (n. +22C). Valovuosien päässä +50:sta.On 2002-11-19 12:36, ccc wrote:
Mun mielestä ite mitattuja tehoja ja tehtaan ilmoittamia ei voi verrata mitenkään noilla esim st-motorssin pyöräjarruilla. Opelilla on kuitenkin moottorit mitattu irrallaan moottoridynossa jossain tietyssä labraolosuhteissa eikä st-motorssin +50 asteisessa ilmanvaihdottomassa tallissa, moottorin lämmön ollessa 110
Tuskin noissa mitään absoluuttista totuutta etsitään vaan halutaan tietää suuruusluokka.

"Renkaiden kiljunta ja moottoreiden ulvonta salamalähdöissä nostaa melutason jopa nelinkertaiseksi"