Bilteman palat B-vectrassa.

Keskustelua Opeleista
Hyyti
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Hyyti »

noi jarrukengät tykkää mennä semmoseks mössöks sinne rumpuun ni mä joudun ainaki ottaa välil auki ja putsaissa sit toimii taas kuukauden hyvin
Zami
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Zami »

Mites bilteman palat toimii opelis???? en kyllä itse laittaisi ikinä! mites suuri projekti tuo satuloiden maalaus on???
Hyyti
'Kadett'
'Kadett'

no parempi kierää ne bilteman palat mutta noi motonetin halppis palat on jonku testin mukaa viel huonommat
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Woody »

Kyllä noilla bilteman paloilla jotakin tekee, olihan ne ihan kärjessä TM testissä. Ainakin paremmat kun ne motonetin palat, olivat huonoimmat...

Edit: Kaivoin sen TM:n esiin, bilteman palat saivat 5 tähteä, yleisarvosana
8,8. Huonoa oli vain hyväksymismerkinän puute.

Motonetin palat ei saannut yhtään tähteä, yleisarvosana 6,0. Huonoa märkäpito, kitkamuutos kuumetessa.
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

Woody kirjoitti:Kyllä noilla bilteman paloilla jotakin tekee, olihan ne ihan kärjessä TM testissä. Ainakin paremmat kun ne motonetin palat, olivat huonoimmat...

Edit: Kaivoin sen TM:n esiin, bilteman palat saivat 5 tähteä, yleisarvosana
8,8. Huonoa oli vain hyväksymismerkinän puute.
Yksi jarrupala testi ei tee kesää, varsinkaan yhden automallin yhdellä moottoriversiolla. Käsittääkseni tämä on Opel forum ja TM testissä oli Volvo S60 (yleistäminen vie äkkiä metsään ja pitkälle).

Kaivakaas edellinen TM jarrupala testi esiin ja tehkää niistä yhteenvetoja. Kaksi testiä ei ole mikään FAKTA millekkään jarrupala merkille (kaksi eri jarrupalaa), mutta kahdessa testissä hyvin menestynyt on suuremmalla todennäköisyydellä hyvä kolmannessakin kuin epätasaisesti tai huonosti menestynyt.

Motonet ja Bilhelvete ei osaa kuin pakata jarrupalat (jos sitäkään), joten paketeista voit löytää AIVAN mitä tahansa.

j.h

Tekniikan Maailman miehet tarvitsevat asennusohjeet jarrupalojen vaihtoon, sillä muuten homma ei onnistu heiltä :-).
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ekto »

Aluksi palat tuntuivat aika surkealta, mutta noin 200- 300 kilometrin jälkeen toimivat oikeen tehokkaasti. Tarvitsevat vähemmän voimaa kuin edelliset palat, ja jarrutus on tasaisempi. Aiemmat palat kun tuntuivat hieman nykivän. Suosittelen Bilteman paloja.

Hyvää ja halvalla onnistuu sitten, kun tuotetta voidaan tehdä suuria määriä. Esim. Biltema kamoja myydään kaikkialla samoin kuin GM:n autoja, joten asiakkaita riittää. Ja jos jotain aijotaan tuottaa suuria määriä, niin sen kehittämiseen todennäköisesti käytetään paljon rahaa. Hyvät materiaalitkin saadaan edullisesti, kun tilausmäärät ovat valtavat.

Zami:
Jarrusatuloiden maalaus on helppo homma. Rengas irti ja hieman paperia suojaamaan osia. Sitten vaan maali pintaan ohuina kerroksina. Odotellessasi peset ja kuivaat vanteen. Sitten vaan vanne kiinni ja seuraavan kimppuun...
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'

[quote="ekto"]
Hyvää ja halvalla onnistuu sitten, kun tuotetta voidaan tehdä suuria määriä. Esim. Biltema kamoja myydään kaikkialla samoin kuin GM:n autoja, joten asiakkaita riittää. Ja jos jotain aijotaan tuottaa suuria määriä, niin sen kehittämiseen todennäköisesti käytetään paljon rahaa. Hyvät materiaalitkin saadaan edullisesti, kun tilausmäärät ovat valtavat.
quote]

Biltema ja GM yrityksen vertaaminen on NAURETTAVAA, yrityksien liikevaihdosa on kertaluokka ero (tai useiden kertaluokkien ero).

Jotenkin on mielikuva, että Bilteman jarrupalat olivat testin huonoimpia edellisessä TM-testissä.

j.h

GM-tuote on helppo ostaa missä maanosassa tahansa, mutta Biltema on harvinainen jo Pohjoismaissa ja muualla sitä ei tunneta ollenkaan.
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

On mahdollista, että autoalan asiantuntiat eivät osaa asiaansa ja minä en kehtaa tunnnustaa huonoa ostosta. TAI on mahdollista, että kyseiset jarrupalat ovat oikeasti hyvät ja siksi pärjäävät teisteissä ja tuntuvat minun mielestä toimiville ja jopa paremille kuin entiset.

Mene ja tiedä...
Hyyti
'Kadett'
'Kadett'

Muistakaa motto jos haluatte hyvää ja halpaa pitää ostaa molemmat :D

Kyllä noi bilteman palat jarruttaa ihan hyvin mutta mä ajoin 4-5 tuhatta kilometriä kun vaihdoin uusiin palaa oli jäljellä niin että olis ajanu 1-2 tuhatta.
Kun taas uusia autoja ajetaan 30 000 km ja hyvä jos sillonkaa paloja vaihdeta.
Jarno.v
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jarno.v »

Hyyti kirjoitti:Muistakaa motto jos haluatte hyvää ja halpaa pitää ostaa molemmat :D

Kyllä noi bilteman palat jarruttaa ihan hyvin mutta mä ajoin 4-5 tuhatta kilometriä kun vaihdoin uusiin palaa oli jäljellä niin että olis ajanu 1-2 tuhatta.
Kun taas uusia autoja ajetaan 30 000 km ja hyvä jos sillonkaa paloja vaihdeta.
No johan kuluu palat teillä :o , ukon a vectraan vaihdoin ekaa kertaa palat 100tkm jälkeen ja nyt 208tkm kohalla alkup. levytkin ja palat taas..
m.k
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m.k »

Ja Biltemallakin osatoimittajat vaihtuu kuin meikäläisellä sukat... Eli TM:n testissä on saattanut olla jonkin tunnetunkin valmistajan jarrupalat, ja jollekulle muulle sattuu sitten jotkut vinkuintiassa tehdyt. Ainoa asia mitä Biltemasta oikeasti kannattaa ostaa on johdot ja kaapelit, ne on taatusti laatukamaa ja huomattavasti halvempia kuin muualla. Esim. 3-suojattu RCA-kaapeli samaa tavaraa kuin DLS:n kaapeli, hinnassa kyllä huomattava ero Bilteman hyväksi...
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Vectran alkuperäset palat kesti tonne 125 Tkm asti. Saattaa johtua siitä, että moottorijarrutan aina niin paljon kun mahdollista. Toisaalta TC:n pitäisi syödä paloja...

Veikkaampa, että nämä bilteman palat kestävät tonne 200Tkm paikkeille. Sitten varmaan joutaa jo vaihtamaan levytkin...
Calibra83
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Calibra83 »

Pistäppä infoa sitten miten kesti. Kaverilla kulu bilteman palat reilussa kesässä (15000km) vaihtokuntoon. Vanteet aina paskaset johtuen suuresta jarrupölyn määrästä ja vaihdettaessa bilhelvetin paloista oli jo murtunut pieniä paloja reunoista pois.
VW passat 1.9 tdi pwd -03
ex. Astra G 2.0 16v metrosport -00
ex. Calibra 2.0 8v -91
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'

ekto kirjoitti:On mahdollista, että autoalan asiantuntiat eivät osaa asiaansa ja minä en kehtaa tunnnustaa huonoa ostosta. TAI on mahdollista, että kyseiset jarrupalat ovat oikeasti hyvät ja siksi pärjäävät teisteissä ja tuntuvat minun mielestä toimiville ja jopa paremille kuin entiset.
Mene ja tiedä...
Nuo autoalan "asiantuntijat" tunnen ja olen heidän kanssa vaihtanut ajatuksia monestikkin. Tosin niitä käytännön testin suorittajia en tunne, siis niitä opiskelijoita. En kyseenalaista testin toteuttamistapaa tai testimenetelmiä.

Tuon testin perusteella ei voida sanoa, että B-Vectrassa (tms. C-Vectrassa, Volvo V50ssä) Juridin, Boschin, Lucaksen, Bilteman tai Motonetin palat olisivat hyvät tai huonot.

Nyt Bilteman palat olivat testin parhaita ja muistini mukaan edellis jarrupalatestissä ne olivat huonoimpien joukossa (joku voisi tarkastaa). Niin se kertoo laadun vaihteluvuudesta ja tämä johtuu siitä, että jarrupalat ostetaan monilta toimittajilta.

Muutaman kerran olen joutunut asentamaan Bilteman jarruosia ja siinä olen todennut minun autoon niitä ei asenneta. Pahimmat olivat Mazda 929 jarrulevyt joiden heitto oli päälle 1 mm.

j.h

"Biltema on ainut varaosaliike, jossa palautustiski on pitempi kuin myyntitiski"
harza
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja harza »

jpisteh kirjoitti:
ekto kirjoitti:On mahdollista, että autoalan asiantuntiat eivät osaa asiaansa ja minä en kehtaa tunnnustaa huonoa ostosta. TAI on mahdollista, että kyseiset jarrupalat ovat oikeasti hyvät ja siksi pärjäävät teisteissä ja tuntuvat minun mielestä toimiville ja jopa paremille kuin entiset.
Mene ja tiedä...
Nuo autoalan "asiantuntijat" tunnen ja olen heidän kanssa vaihtanut ajatuksia monestikkin. Tosin niitä käytännön testin suorittajia en tunne, siis niitä opiskelijoita. En kyseenalaista testin toteuttamistapaa tai testimenetelmiä.

Tuon testin perusteella ei voida sanoa, että B-Vectrassa (tms. C-Vectrassa, Volvo V50ssä) Juridin, Boschin, Lucaksen, Bilteman tai Motonetin palat olisivat hyvät tai huonot.

Nyt Bilteman palat olivat testin parhaita ja muistini mukaan edellis jarrupalatestissä ne olivat huonoimpien joukossa (joku voisi tarkastaa). Niin se kertoo laadun vaihteluvuudesta ja tämä johtuu siitä, että jarrupalat ostetaan monilta toimittajilta.

Muutaman kerran olen joutunut asentamaan Bilteman jarruosia ja siinä olen todennut minun autoon niitä ei asenneta. Pahimmat olivat Mazda 929 jarrulevyt joiden heitto oli päälle 1 mm.

j.h

"Biltema on ainut varaosaliike, jossa palautustiski on pitempi kuin myyntitiski"

Noo onkos ooppeli sitten ihan paska ja laatu todella vaihtelevaa, kun toisessa testissä on viimesten joukossa ja toisessa paras? niin no, kylläpä se taitaa olla :roll: Niin sitä mä vaan et jos sulla on ollut vuonna 1 ja 2 siinä mazdassa paskaa biltema kamaa, niin miksi ne nykyään ei voisi olla parempia ku joskus, luulis heilläkin olevan jonkun sortin tuotekehitystä...? Jos ne nyt oli parhaimmasta päästä siinä TM:n testissä, niin sekö on sitten kuitenkin ihan selvä juttu, et ne on paskat? En ole koskaan mitään auton osaa biltemasta ostanut, niin en voi sen kummemmin aiheesta väitellä... Mut kyllä se nyt jotenkin puoltaa noita bilteman kamoja, kun pärjäävät testissä ja joku kertoo positiivisa käyttö kokemuksia vai?
-Opel Omega Evo-500
-Opel Rekord c -71
http://www.kerasenautomaalaamo.fi
Vastaa Viestiin