rekord td projekti muuttunut omegaksi
-
caj-mikael
- 'Admiral'

Ahdin herää isoilla syötöillä 1500rpm. luultavasti paljon alempaa kuin orkkis turbo? Uusia tehoja ei ole saatu vielä mitattua. nyt pitää kytkin mutta vanha pieni cooleri on myyty eteenpäin ja isompaa on tulossa tilalle... Jotain kuitenkin autosta kertoo että kiihdytys 0-100km/h sujui pikku coolerilla ja luistavalla orkkis kytkimellä alle 10sekuntiin.
Eipä se nyt ihan 1500rpm herää, ainakaan mulla. Tosin mulla on joku ihmeen katalysaattori/"nokiloukku" mitä ei Suomeen tuoduissa ole. On pakoputki muutenkin tukkonen(alkuperänen). Pitäs saada tehtyä uus putki 60,3mm haponkestävästä prosessiputkesta+kaksi hst vaimentajaa. Toi mun kone on muutenki niin hengetön, kun vertasin 530tkm ajettuun jossa oli ihan horo turbo. Mulla on vääntöalue 500-1000kierrosta ylempänä(riippuen päivästä). En tiiä vaikuttaako venynyt jakoketju sitten nokan ajotuksiin noin rankasti...
Tuommonen VNT-garrett on kans ollut haaveissa, kun vain sais sellasen joka passaa vakio pakosarjaan, kun oon nin laiska tekemään isoja muutoksia käyttöpeliin(tuumaa aina aikataulut venähtää ja jollain pitäis ajaakin).
Tuommonen VNT-garrett on kans ollut haaveissa, kun vain sais sellasen joka passaa vakio pakosarjaan, kun oon nin laiska tekemään isoja muutoksia käyttöpeliin(tuumaa aina aikataulut venähtää ja jollain pitäis ajaakin).
Noo, projekti ja projekti... Ihan käyttöauto. Omega A Caravan 2.3TDic(siis alkuperäinen intercooler). Onhan siinä se 100Hv 215Nm, mutta eihän se riitä.
Nyt on vain syöttöruuvia tullu pyöriteltyä(kerran vuodessa kiinnipäin ja puolen tunnin kuluttua taas auki). Mulla taitaa olla syöttöpumppu vähä kulunu, kun joutuu lisäämään syöttöä aina joskus, että saa savut taas tulemaan putkesta.
Niin onhan siinä nyt sellanen viritys, että takapönttö on heitetty mäkeen(oli IHAN täynnä nokea) ja tilalla on 80cm happosta putkea. Kumma kyllä, ääni ei muuttunu yhtään, savutus kylläkin väheni.
Tuli nyt hommattua toinen kone(juuri se 534tkm ajettu) joka kävi paremmin, mitä tuo nykyinen 285tkm ajettu.(Tainneet Saksassa huudattaa paskaks motarilla). Jos joskus innostuis tuohon VNT projektiin. Itselleni kyllä laittasin GT18:sen kun niitä on 220CDI Mersuissa ja 2.2DTI Ecoteceissä. Ei pojat se teho, vaan raju alavääntö...
Nyt on vain syöttöruuvia tullu pyöriteltyä(kerran vuodessa kiinnipäin ja puolen tunnin kuluttua taas auki). Mulla taitaa olla syöttöpumppu vähä kulunu, kun joutuu lisäämään syöttöä aina joskus, että saa savut taas tulemaan putkesta.
Niin onhan siinä nyt sellanen viritys, että takapönttö on heitetty mäkeen(oli IHAN täynnä nokea) ja tilalla on 80cm happosta putkea. Kumma kyllä, ääni ei muuttunu yhtään, savutus kylläkin väheni.
Tuli nyt hommattua toinen kone(juuri se 534tkm ajettu) joka kävi paremmin, mitä tuo nykyinen 285tkm ajettu.(Tainneet Saksassa huudattaa paskaks motarilla). Jos joskus innostuis tuohon VNT projektiin. Itselleni kyllä laittasin GT18:sen kun niitä on 220CDI Mersuissa ja 2.2DTI Ecoteceissä. Ei pojat se teho, vaan raju alavääntö...