Auto on b vectra ja ongelma on siinä, että siihen joutuu joka vuosi ostamaan uuden käsijarruvaijerin.(nyt kolmas vuosi peräkkäin) Vaijeri ei ole hirveän kallis, mutta sen asentamisessa on oma hommansa, varsinkin se että vaijeri on yksiosainen, eli molemmat puolet menevät keralla vaihtoon.
Siis vaijerin kuori on tehty kovasta muovista joka murtuu taipuessaan pakkasella, ja päästää murtumasta vedet sisälle.
Murtumista ei voi välttää, koska vaijeri on suunnattu rummusta alaviistoon, siis talvisin ajaessa pienenkin aurausvallin yli vaijeri taipuu ja murtuu. Olen yrittänyt viritellä vaijerin mahdollisimman lähelle pohjaa, mutta vaijeri luisuu itsekseen normaaliin riippuvaan asentoonsa.
Tämän lisäksi vaijerin kumisuojat ovat luvattoman heikkoa tekoa, siis nyt alle vuoden käytön jälkeen kumpikin on mennyt täysin rikki.
Olen miettinyt korjaustoimenpiteitäjä pyydänkin teiltä kommentteja.
Voisin hankkia "säänkestävällä" kuorella varustetun vaijerin, mistä niitä saa? Ainakin ad:n vaijerit ovat samaan laatua kuin alkuperäiset.
Voiko kuoren päälle venyttää kumiletkun? Toimisiko riitävän paksu polttoaineletku? Kestäisi ainakin mekaanista kulutusta, päät pitäisi varmaan tulpata jollain massalla.
Miten haitarikumit saisi kestämään? Toinen isompi nippusiteillä päälle?
b vectran käsijarru
-
Miro.Simounen
- OCF Member 2017
itellä on myös orkkista kaikki muu, kengät vaihoin juuri ja eipä tuolla "mätää" ainakaan mulla ollutekto kirjoitti:Itellä on kans alkuperäinen vaijeri kiinni. Ollu kohta 6 vuotta.
Se harva kerta kun sitä käytän niin se on toiminu, jopa jyrkässä mäessä.
Tietty se vähän jännittää jättää mäkeen, kun kaikki seisontajarruun liittyvä on alkuperäistä, eli varmaan mätä ruosteessa...
levyt on vaan sen verran kulunut että taitaa vaihtoon mennä