Mitä öljyä calibraan?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
tuomas20
'Senator'
'Senator'

Mitä öljyä calibraan?

Viesti Kirjoittaja tuomas20 »

Eli ajattelin nyt keväällä vaihtaa calibraan öljyt ja öljynsuodattimen, niin ajattelin että mitäköhän öljyä sinne kannattaisi laittaa? Auto on siis vm -92 ja c20ne koneella. Pitäisikö ihan täyssynteettistä pistää? Joskus oli vanhassa bemarissa semmoista ja se hupeni hetkessä eli kone ns. söi ne öljyt. Mahtaako noinkin vanhaan koneeseen enää kannattaa pistää semmoista öljyä vai pitääkö tyytyä mineraaliöljyyn? Entä mikä viskositeetti olisi hyvä?
Pagan
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Pagan »

Mulla ainakin 5W-40 hukkuu melko sujuvasti tosin ei se ole ooppeli eikä mikään jos ei se öljyä syö :D -(z)-
Calibra 2.0 8v vm91 (ollu)
Vectra B -99 2.0 Automaatti (nykyään)

Paljon on tinattu paljon on pilattu
calibra_16V
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja calibra_16V »

ite oon käyttäny Mobil 1:stä eli siis 5W-50:stä. 10000km:n välein vaihdan, eikä öljyä "häviä" koneesta vaihtovälillä tippaakaan...
- Miksi pultata alumiininen lintulauta autoon joka ei koskaan saavuta sellaista nopeutta, että laudalla auringonkukansiemeniä mutustelevan oravan häntä edes hulmuaisi. -
Opeliski66
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Opeliski66 »

Mulla vielä vanhempi kus sul,eli -90... ja 16v.. käytän 5W-50 Mobili 1;stä..,eikä sitä kymppitonnille häviä.. Riippuu konees kunnosta,syökö vai ei.. ei sinne varmaa mitään alennustervaakaan kannata tunkea :)
Carpila
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Carpila »

Käytän tuota "halpis" täysi synt. 5W 40 öljyä C20NE koneessa....
Meillä menee n. 1,5 litraa öljynvaihtovälin aikana (5-7000 km) En pidä sitä pahana kun ei "pössäyttele" vaan vuotaa ulkopuolelle :lol: Onha tuolla ajettu jo melkein 300 tkm...
Saab 96 V4 Turbo
Omat nettisivut
makkis82
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja makkis82 »

Prostreetistä mulle ainakin kehotettiin jo hydraulisten nostajien takia käyttämään laadukasta=kallista täysyntteettistä 5w-40 . Ite käytän c20xe:ssä mobil1 mut nimenomaan 5w-40. onhan niitä vieläkin kalliimpia mut toi on ainakin mulle riittäny -(z)-
Astra f varmari - yxkasi ja automaatti
jeppe jääkarhu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jeppe jääkarhu »

Meikäläisellä on tällä hetkellä Shell Helix Ultra 5W-40 koneessa...
Kuva
Racoon
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Racoon »

kun ostin auton, niin sisällä olleet öljyt hävisi aika vauhtia. Vaihdoin Mobil 1 5w50 eikä ole enää tarvinut lisäillä. Tiivisteet pitää mun koneessa hyvin. Hydraulinostajat rallattaa samalla tavalla Mobililla kun sillä x-merkkisellä öljylläkin.
makkis82
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja makkis82 »

Joo ei se mobil1 kulumiakaan korjaa. Mut mielummin sitä kippaan koneeseen kuin x =risiinöljyä. tod.näkösesti se risiinöljy kuluttaa konetta nopeemmin. varmaks ei voi sanoo ku ei oo kahta uutta samanlaista moottorii vieressä ja molemmilla ajetaan 100000 km toisessa risiinöljyy ja toisessa laadukasta öljyy ja sit koneet avataan.
Oishan toi taas mielenkiintoinen tutkimus tehä :P
Astra f varmari - yxkasi ja automaatti
Evoluutio
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Evoluutio »

Se riippuu siitä et millä öljyllä se on ennen ajellut.. eli

Jos autoon on tankattu mineraalia alusta lähtien niin sitten jos halua siirtyä synteettiseen niin siitä ei tuu mitää koska se rupea vuotaa joka nurkasta.. :( eikä vissinkään toisinka päin sais tehdä..
Carpila
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Carpila »

Evoluutio kirjoitti:Se riippuu siitä et millä öljyllä se on ennen ajellut.. eli

Jos autoon on tankattu mineraalia alusta lähtien niin sitten jos halua siirtyä synteettiseen niin siitä ei tuu mitää koska se rupea vuotaa joka nurkasta.. :( eikä vissinkään toisinka päin sais tehdä..
Tuo on tullu koettua kun ei ole ollu tietoa mitä öljä on aiemmin käytetty. Etenkin jos vaihtaa mineraalisesta täyssynteettiseen...
Saab 96 V4 Turbo
Omat nettisivut
Aatsi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Aatsi »

Mä oon käyttänyt castrolin 0w-40 rs:sää ja varasuunnitelmana oli aikoinaan laittaa castrolin 5w40 jos tuo rs:sä ei olisi pysynyt sisällä.
Mielestäni castrol on toiminut enemmän kun hyvin, ainakin tuossa minun koneessa n.7000 vaihtovälillä ei tarvitse lisäillä suosittelen :)
Leon FR 20vt
Vastaa Viestiin