Motox?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Omann
'Kapitän'
'Kapitän'

Motox?

Viesti Kirjoittaja Omann »

Mua himottas laittaa tätä Calikkaan c20ne, vaikka ajettu vasta 123tkm:
http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=59-9501 Mitä ootte mieltä, luokitukset on korkeat mutta hyvää ei saa halvalla pitänee paikkansa. ero ei liene kuitenkaan suuri...??

No mun Conalla 20ne on ajettu 309tkm ja Helixit tai Mobil 1 on ollu aina, vaihdot 15t välein. Nostajat on vaihdettu ja lisäilmaluisti, muuta ei. Nokka hyvässä kunnossa ja Calikalle näyttää takavalojaan :D

Kaverin isällä muuten Cona 16sv ajettu yli 600tkm ja toissapäivänä meni nokka poikki :roll: siis sv:lläkin pitkälle pääsee: ollut hänellä uudesta lähtien ja ALKUPERÄINEN kytkin paikallaan!!
Antero
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Motox?

Viesti Kirjoittaja Antero »

Omann kirjoitti: Kaverin isällä muuten Cona 16sv ajettu yli 600tkm ja toissapäivänä meni nokka poikki :roll: siis sv:lläkin pitkälle pääsee: ollut hänellä uudesta lähtien ja ALKUPERÄINEN kytkin paikallaan!!
Mikäs ihme tuo on? Ei ne kytkimet mihinkään kulu, jos ei luistata. Muutama laatikko tullut purettua (250 - 300 tkm ajettuja) joissa kytkimissä ei ole näkynyt minkäänlaista kulumaa. Se on huonon kuskin merkki, jos kytkin kuluu. Taikka vaihtoehtosesti liian tehon, mutta yleensä silloin kytkinkin päivitetään...
Omann
'Kapitän'
'Kapitän'

Olet oikeassa, ei 23TD reksassakaan koskaan kytkin varsinaisesti kulunut, vaan jouset meni poikki tai sitten piti vaihtaa kun oli moottoriöljystä mustana. Jos jotkut Opelin bensakoneet vuotaa öljyä niin cih-pohjaiset dieselit aina paremmin. Kun koneen luuli saaneen tiiviiksi alkoi jostain esim. laturin ap-pumpusta pukkaamaan tuoretta. Pyyhintä 200m ennen konttoria oli rutiinia.

Reksan rakensin E 78/86 ja siinä oli Common Laylock Overdrive, joka kesti vääntöä ja tärinää kytkinlevyä paremmin. Nykyään harmittaa kaksoismassan jurinat Y25TD, mutta öljyä ei vuoda mistään!
Carpila
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Re: Motox?

Viesti Kirjoittaja Carpila »

Omann kirjoitti:Mua himottas laittaa tätä Calikkaan c20ne, vaikka ajettu vasta 123tkm:
http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=59-9501 Mitä ootte mieltä, luokitukset on korkeat mutta hyvää ei saa halvalla pitänee paikkansa. ero ei liene kuitenkaan suuri...??
Tota mä oon laittanun omaan, hyvin on pelannu eikä kuluta tms.. vaihdan öljyt kuitenkin n. 5-7000 km välein...
Saab 96 V4 Turbo
Omat nettisivut
Omann
'Kapitän'
'Kapitän'

Kiitos, laitanpa sitten sitä koneeseen.
Vastaa Viestiin