Vectra 2.6 V6 sport voyage "Pölläyttää"

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
romppis2
'Agila'

Vectra 2.6 V6 sport voyage "Pölläyttää"

Viesti Kirjoittaja romppis2 »

Jeeba... Eli hommasin 90tkm. ajetun vm.-01 Vectra 2.6 V6 sport voyage. ja se on ollu mulla n. kk:n. Kylmäkäynnistyksissä se pölläyttelee, välillä enempi, välillä vähempi... Huollossa sanottiin et normaalia... Oisko jollain kokemusia ko. asiata? Mua ainakin hävettää startata sitä julkisilla paikoilla ym...
Vectra 2.6 sport voyage...spege
Black Diamond
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Black Diamond »

Taitaa olla ne kuuluisat venttiilivarren kumet,jotka falskaa.Tuo ongelma on juuri enempi tuossa 2.6 koneessa.Omassa 2.5 koneessa aikoinaan ei ollut tuota ongelmaa.
Jope
OCF Member 2016

Re: Vectra 2.6 V6 sport voyage "Pölläyttää"

Viesti Kirjoittaja Jope »

Kylmäkäynnistyksissä se pölläyttelee, välillä enempi, välillä vähempi...
Valkoista vai tummempaa höyryä? Haiseeko bensa / öljy / jäähdytysneste? Entä lämpimällä koneella?
HaSe
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HaSe »

ilevile
'Kapitän'
'Kapitän'

Re: Vectra 2.6 V6 sport voyage "Pölläyttää"

Viesti Kirjoittaja ilevile »

romppis2 kirjoitti:Jeeba... Eli hommasin 90tkm. ajetun vm.-01 Vectra 2.6 V6 sport voyage. ja se on ollu mulla n. kk:n. Kylmäkäynnistyksissä se pölläyttelee, välillä enempi, välillä vähempi... Huollossa sanottiin et normaalia... Oisko jollain kokemusia ko. asiata? Mua ainakin hävettää startata sitä julkisilla paikoilla ym...
Epänormaaliahan se kai olisi jos ei tuo pölläyttäisi :roll: Oljy maistuu reilunpuoleisesti ainakin omalle, eipä tuosta muuta haittaa ole ollut.
Tesla Model 3 SR -23
Ex-opelit Opel Karl 1.0 -16 Meriva A 1.8 -04 Vectra B 2.6 -01 Vectra A 2.0 -93
Vecculiko
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Vecculiko »

Todennäköisesti venttiilivarren ohjainkumet sökönä. Jos ei näkyviä öljyvuotja, niin täytä öljytikku yläpintaan ja ajaa 1000km, jos kuluu luokkaa 0,5ltr/1000km, niin vika siinä. Jos ostit auton merkkiliikkeestä, niin sitten vaan tappelemaan niiden kanssa, että maksavat osan korjauskuluista. Ei ole normaalia, vaikka niin väittävätkin. Itse sain tapella 2 kuukautta, ennenkuin suostuivat myntämään että koneessa on jotain vikaa. Nyt on kumet vaihdettu ja öljynkulutus loppui kuin seinään.
MAX
OCF Member
OCF Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MAX »

ilevile, kannattaa kuitenkin vääntää vaikka myyjän/maahantuojan kanssa asiasta. Tuo öljynkulutus käy kuitenkin pidemmän päälle lambdojen päälle ja katitkaan ei siitä tykkään.
Jardés
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jardés »

kai se pitää tuo omakin saada, näin myyjäliikkeen takuun loppuolella, ohjurikummien vaihtoon.
alkaa tuo pölläyttely kanssa häiritä, ja niin monessa stoorissa kerrottu että kalliiksi tulee vaihto ja jos ei vaihda niin sitten hajoo jotain muuta.
(öljyt vaihtelen 10tkm välein ja siltikin joutuu välillä lisäämään 0,5 - 1 litraan, öljynä 5w-40 joten ei sakeampaan viittis vaihtaa)
ex. Kuva Vectra 2.6 V6 Sport Voyage, ex. Kuva Vectra 2.0 16V Sport
:cool: Stand up, look up, realize, fade away... Kuva
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Onkohan noi venttiilivarrenkumit vaikea vaihtaa itse? Koneena ei kylläkään ole V6, vaan X20XEV.
Ei viittis tuolla öljyjuopottelulla 25tkm ajettua katalysaattoriakaan rikkoa, muuta väliä ei kyllä ole.
Vastaa Viestiin