Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Onko normaalia et 2.0 16v Gsi tehot on jossai 6000rpm:n kohalla? Tänää kokeilin moottoritiellä ni en saanu mittariin ku 180km/h ku ei jaksa kierrokset vitosella nousta niin korkealle et jaksas lähtee kiihtyyn. Ihmetyttää vaan ku kaverin samanlaisella kadetilla oon ajanu ja vitosella lähtee kiihyttää ni kohta on jo 200 lasissa. En tiiä sit ku sen keltä ostin auton ni sano et ruiskun boxia on modattu sillee et vääntö ja tehokäyriin ei tule loppukiekoilla semmosta notkahusta. Kaverilla on myös paljo enemmän ala- ja keski vääntöö. Sitte vielä semmonen ku otin sen SFI kotelon irti ja katoin kaasuläppiä ku kaasua painaa ni jostain luin et pikkuläppä aukee ensin ku painaa kaasupolkimessa alussa olevaa löysää osiota ja sit ku painaa jäykempää osiota nii isompi läppä aukee, mulla se pikkuläppä aukee vaa ihan helvetin vähä sitä löysää osiota painettaessa ja vasta rupee kunnolla aukeemaan ku jäykkääosiota painaa ja iso läppä rupee aukeemaan samanaikaisesti. Onko normaalia? Toivottavasti joku ottaa selvää tästä sepostuksesta
Kai nyt joku ainakin tietää kuuluuko ton pienemmän kaasuläpän aueta kokonaan kun löysempi osa kaasupolkimesta painetaan pohjaan ja sit vasta ton isomman kaasuläpän ku jäykempi osa kaasupolkimesta alkaa?
No miten tuon lämpöanturin kunnon voi todeta? Näkeekö sen lämpömittarista? Mulla on lämmöt ollu mittarin mukaan (digimittari) puolessa ainakin nyt talvella ollu ja nyt ku on alkanu lämmetä ni välillä aina yhenpukälän yli puolen, onko normaalit?
Mulla ainakin lämmöt normaaliajossa kokoajan 3 ekaa pykälää eli se vihree alue ja kax keltasta. sit jos ajelee hitaasti kaupungissa ni nousee 3 keltaselle jolloinka rupee myös flekti pyörii ja sen huomaa kun voltti mittari nytkähtää karvan verran alaspäin.
Näin ku sul pelaa ni lämmöt ihan normaalissa.
ymmärsitkö ny mitä selitin??