Turbon koko
-
MANTARIINI
- 'Admiral'

Turbon koko
Olisin kysellyt minkä merkkisiä turboja teil on siis malli ja merkki ja kuinka isossa koneessa.Olis tarkoitus turbottaa toi oma 2.4 ja olen miettinyt millainen ahdin ois hyvä.Tarkoitus ois saada nois 350-400 kaakkii.Olisko esim. T03/T04 hybridi hyvä?Suositelkaa jotain.Ettei pikkuveli ala hyppii silmille 16v turbo Golffillaan mk2 
-
Pim_the_Ihme
- 'Kadett'

joku garretin t03 tai t04 on ihan hyvä koko ton kokoselle koneelle. vielä ku laitat välijäähdyttimen ja ahdot yhteen baariin niin kylla lähtee. j.kosunen rakens sen omaan kaks litraseen omegaan turbo koneen ja siin on suunnilleen yhen baarin ahdot ja se sai siit semmoset 300 kaakkii ja se kone jopa kestää. tosin siinä on teräs veivit, ulkonen öljynkierto nokka akselille ja jotain muuta kivaa.
-
MANTARIINI
- 'Admiral'

Garrett T3/4 oikeanlaisilla osilla riittää tuottamaan ainakin Mitsubishin Evo V koneessa hiukan yli 600 hp ja vääntöä maltilliset 730+Nm. Tietysti moottori on "hiukan" nykyaikaisempi kuin CIH. Riippuu tietysti millaista kombinaatiota lähtee rakentelemaan. Mutta sanoisin että 2.4 L koneesta voisi 400HP:tä lähteä suht maltillisella ahtopaineella, jos perusmoottori omaa kohtuullisen hyvän hyötysuhteen. Mitä tulee minun Omegaan niin siinä oleva turbo riittää n.500 Hp saakka. Ja mikä ero onkaan toisella( 60/70 Opel sivuilla) esitettyyn Holsetin HX sarjan ahtimiin> Garrett hybridi ahtimien eri variaatioihin. No se on sellainen, että Holsetit ovat raskaampaa tekoa ja näin ollen eivät lähde ahtamaan niin pieniltä kierroksilta kuin toinen edellä mainittu, joka koostuu Bensamoottoriin tarkoitetuista osista. Tietty Holset on kestävä ja halpa, mutten minä ainakaan suosittelisi sellaista käyttöharrasteautoon, tosin jokainen valitsee itselleen ja lompakolleen mieluisen vaikka joutuisikin tinkimään joistakin ominaisuuksista. Asiasta halutessaan lisäinfoa voipi soittaa minulle. T: Kansiviritys J.Kosunen