Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Kone seisonut ~4kk, vaihdettu öljypohja sekä imuputki(imuputki tiivistetty tiiviste silikonilla lohkoon). Koitettu startilla pyörittää paineita mutta ei nouse.
Koitimme paikallistaa vikaa anturiin ottamalla öljynjäähdyttäjän letku irti mutta sieltäkään ei öljyä tullut kun startilla pyöritti.
Onko XEssä paikkaa mistä voisi esim. porakoneella koittaa pyörittää paineita vai miten öljynpaineet saisi ylös?
Mullakin sai aikoinaan pyöritellä samanlaista seissyttä konetta mielestä todella pitkään (taukoja toki vähän välissä) että sai paineet nousemaan. Meinas pukkaa jo vähän hikeä otsalle
Vinkkejä ei kyllä ole, mietin itekkin että oisko jotain oikotietä ettei tarviis paikkoja kuluttaa. En kyllä siinä kohtaa keksinyt.
Mulla oli ongelmia paineiden nostamisen kanssa koneen avaamisen jälkeen. Imuputki ja pumppu olivat tyhjiä, eikä pumppu alkanut imeä.
Apteekista suurin injektioruisku, siihen pätkä letkua. Sitten öljypumpusta taaksepäin osoittava "sokea tulppa" irti ja öljyä sisään. Tuolla tavoin kun pumpun uitti, niin paineet nousi melkein heti.
JNE kirjoitti:Mulla oli ongelmia paineiden nostamisen kanssa koneen avaamisen jälkeen. Imuputki ja pumppu olivat tyhjiä, eikä pumppu alkanut imeä.
Apteekista suurin injektioruisku, siihen pätkä letkua. Sitten öljypumpusta taaksepäin osoittava "sokea tulppa" irti ja öljyä sisään. Tuolla tavoin kun pumpun uitti, niin paineet nousi melkein heti.
laita ihan rohkeesti se käyntiin vaan....kyllä minä maksan jos jotain hajoo ...ei vaan oikeesti laita se käytiin vaan,ne paineet kyl nousee samantien,eikös se sun kone ollu ajon jäljiltä?noihin saa sahata startilla paineita ainakin viikon...kokemusta on
Itselläni aikanaan täydellisen koneremontin jälkeen piti pyörittää konetta jonkun aikaa 15-30sek ennen kuin nosti paineet(ei startilla). Saatoin kyllä välillä sammuttaakin kun alkoi hirvittää. Startilla ei nostanut. Ehkä on parempi laittaa sinne pumpulle öljyä, jotta saa pumppu imun aikaiseksi nopeammin.
Aika saattoi olla tarkemmin muisteltuani paljonkin pidempi hmm!!