Eiköhän ne liimat lähde ihan liuottimella, hankaamalla ja kynsillä, lähtee ilmeisesti hieman helpommin, jos vähän lämmittää esim. huistenkuivaajalla (kuumailmapuhallin voi olla vähän liian tykki vehje). Joku kumilasta vois olla kova sana, jos kynnet ei tykkää.
Tunari-82 kirjoitti:Ikkunoista oon joskus pyyhkiny asetonilla liimat pois.
Saattaa olla vähän liika voimaksta maalipinnalle,saattaa viedä maalitkin.
Mulla ainakin lähti liimat nätisti pois asetonilla, ilman et maalit lähti... Kannattaa sen asetonin kanssa olla kuitenkin varovainen, ja testata jonnekkin syrjään ensin...
EI asetonia! maali sulaa liian herkästi pois ja sit tulee rumaa jälkee....
kuuma ilma puhaltimella lämmität mutta ei liikaa yhtä kohtaa, käellä on hyvä kokeilla välillä pellin lämpöä jottei pääse kuumumaan liikaa(ei saisi polttaa kättä). sit vaan kynsillä/muovinen jää skrapa, jolla rappaa liiman pois. sit se viimeset liiman jäänteet hiomavahalla hinkkaamalla ja lopuksi vaha käsittely koko autolle.
tulipa hyvä.
itellä toiminu ainakun on tullut irroteltua merkkejä tai listoja joista jääny liima peltiin... kotisivultani löydät kuvan omegasta josta merkit poistettu tuolla tavalla.
semmonen "toffee" laikka porakoneeseen ni lähtee hemmetin hyvin. varoo vaan ettei polta sitä siihen maali pintaan. aika pienillä kierroksilla kantsii ajella. suosittelen tätä vehettä.
Heh...
Mulla vähän samantapainen rojekti, otin kalvot pois laseista ja 1 ½tuntia meni yhden lasin putsaamiseen liimasta!
Ohenteella (liuotin) hinkkasin pois.
kirmo kirjoitti:mitenkä lähtee sikafleksi irti maali pinnasta??päteekö sama resepti myös liimaan ku sikaanki
Ei mitenkään muuten kuin mekaanisesti, eli puukolla tai metalli lastalla... Ja kyllä sitä vaan muuten voi, asetonilla puhdistaa sitä liimaa pois, ei se maali ainakaan mulla mihkään sulanu... Paikalliselta huoltoasemalta tai rautakaupasta, löytyy varmaan myös jotain CRC:n tai Würthin puhditusspraytä, ja semmosellakin voi kokeilla mitä liimat niistä tykkää...