Muistaakseni täällä joku tuollaista aikanaan tarinoi...
miten omegan tehot pitää paikkansa?
Jotenkin kuulostaa sarjalta "enempi intoo kuin ymmärrystä", toisaalta hankala liittää AUDI miehiinTJT kirjoitti:Kukas se oli jonka kaverilla oli kutiteltu s6 vai rs6,joka kuulemma pistää neljällä pyörällä sutikumia vielä 100km/h vauhdista
j.h
Oho, kukahan täällä taas on mennyt aukomaan päätänsä keskellä yötä... Otin silmän käteeni, mutta en enää löytänyt edes koko lehteä. Sillä välin kun asettelen silmääni takaisin, vääntäisitkö asian minulle rautalangasta. Kiitos!SharPei kirjoitti:Kannattaiskohan ottaa silmä käteen ja lukea se juttu uudestaan.Juken kirjoitti:Kaikista paras viritys selvisi kuitenkin taas Tdi-lehdestä, jonka uskollinen tilaaja olen jai Samuli Satusedän suuri fani. Uusimmassa numerossa esittelyssä Celica, joka on noh, ei minun makuuni. Asiaan, jutussa kerrotaan kuinka nipponin ihme Corollan kiihtyvyys on saatu tuplattua 18" vanteilla. Siis voiko parempaa viritystä olla, kaksinkertainen kiihtyvyys! Ajattele miten kiihtys jos alle laittais vielä suuremmat kiekot. Siinähän olis nitro dragteri kuskit ihmeissään, kun corolla kimpois viivalta kovempaa.
Siinä jutussa luki vissiin, että sen corollan kiihtyvyys oli tippunut puolella kun se oli vaihtanut 18" vanteet. Näin muistelisin.... en kumminkaan ole ihan 100% varma.Juken kirjoitti:Oho, kukahan täällä taas on mennyt aukomaan päätänsä keskellä yötä... Otin silmän käteeni, mutta en enää löytänyt edes koko lehteä. Sillä välin kun asettelen silmääni takaisin, vääntäisitkö asian minulle rautalangasta. Kiitos!SharPei kirjoitti:Kannattaiskohan ottaa silmä käteen ja lukea se juttu uudestaan.Juken kirjoitti:Kaikista paras viritys selvisi kuitenkin taas Tdi-lehdestä, jonka uskollinen tilaaja olen jai Samuli Satusedän suuri fani. Uusimmassa numerossa esittelyssä Celica, joka on noh, ei minun makuuni. Asiaan, jutussa kerrotaan kuinka nipponin ihme Corollan kiihtyvyys on saatu tuplattua 18" vanteilla. Siis voiko parempaa viritystä olla, kaksinkertainen kiihtyvyys! Ajattele miten kiihtys jos alle laittais vielä suuremmat kiekot. Siinähän olis nitro dragteri kuskit ihmeissään, kun corolla kimpois viivalta kovempaa.
- omegamv6manual
- 'Admiral'

Mites äänet?omegamv6manual kirjoitti:jariz kirjoitti:Minkä putkiston laitoit tuohon autoon?omegamv6manual kirjoitti:Omega mv6, penkitetty vakiona 217hv/283Nm, putkiston vaihdon jälkeen 230hv/289Nm. Ja käyrät parani huomattavasti, tasaisemmiksi.
3" rosterirännikahdella läpivirtaavalla vaimentajalla.
Minähän se tuosta kirjoittelin, tosin ei ole kaveri.TJT kirjoitti:Kukas se oli jonka kaverilla oli kutiteltu s6 vai rs6,joka kuulemma pistää neljällä pyörällä sutikumia vielä 100km/h vauhdista
Tapana ei ole yleensä ollut jauhaa paskaa netissä, varsinkaan toisten autoista.
Tuon RS6:n virittäjän kanssa juttelin ja ajokokemus oli ollut tuollainen, sama se, uskoo ken haluaa.
No jos joku aika tuplaantuu niin sillonhan se on kaksi kertaa edellinen aika eli tässä tapauksessa esim, jos ennen oli 11s. niin nyt on 22s, Näin yksinkertaista...C20XE-Veccu kirjoitti:Juken kirjoitti:Oho, kukahan täällä taas on mennyt aukomaan päätänsä keskellä yötä... Otin silmän käteeni, mutta en enää löytänyt edes koko lehteä. Sillä välin kun asettelen silmääni takaisin, vääntäisitkö asian minulle rautalangasta. Kiitos!SharPei kirjoitti:Kannattaiskohan ottaa silmä käteen ja lukea se juttu uudestaan.Juken kirjoitti:Kaikista paras viritys selvisi kuitenkin taas Tdi-lehdestä, jonka uskollinen tilaaja olen jai Samuli Satusedän suuri fani. Uusimmassa numerossa esittelyssä Celica, joka on noh, ei minun makuuni. Asiaan, jutussa kerrotaan kuinka nipponin ihme Corollan kiihtyvyys on saatu tuplattua 18" vanteilla. Siis voiko parempaa viritystä olla, kaksinkertainen kiihtyvyys! Ajattele miten kiihtys jos alle laittais vielä suuremmat kiekot. Siinähän olis nitro dragteri kuskit ihmeissään, kun corolla kimpois viivalta kovempaa.
Siinä jutussa luki vissiin, että sen corollan kiihtyvyys oli tippunut puolella kun se oli vaihtanut 18" vanteet. Näin muistelisin.... en kumminkaan ole ihan 100% varma.
- omegamv6manual
- 'Admiral'

jariz kirjoitti:Mites äänet?omegamv6manual kirjoitti:jariz kirjoitti:Minkä putkiston laitoit tuohon autoon?omegamv6manual kirjoitti:Omega mv6, penkitetty vakiona 217hv/283Nm, putkiston vaihdon jälkeen 230hv/289Nm. Ja käyrät parani huomattavasti, tasaisemmiksi.
3" rosterirännikahdella läpivirtaavalla vaimentajalla.
Tästähän tulee kunnon quote-hirviö.WeskuR kirjoitti:No jos joku aika tuplaantuu niin sillonhan se on kaksi kertaa edellinen aika eli tässä tapauksessa esim, jos ennen oli 11s. niin nyt on 22s, Näin yksinkertaista...C20XE-Veccu kirjoitti:Juken kirjoitti:Oho, kukahan täällä taas on mennyt aukomaan päätänsä keskellä yötä... Otin silmän käteeni, mutta en enää löytänyt edes koko lehteä. Sillä välin kun asettelen silmääni takaisin, vääntäisitkö asian minulle rautalangasta. Kiitos!SharPei kirjoitti:Kannattaiskohan ottaa silmä käteen ja lukea se juttu uudestaan.Juken kirjoitti:Kaikista paras viritys selvisi kuitenkin taas Tdi-lehdestä, jonka uskollinen tilaaja olen jai Samuli Satusedän suuri fani. Uusimmassa numerossa esittelyssä Celica, joka on noh, ei minun makuuni. Asiaan, jutussa kerrotaan kuinka nipponin ihme Corollan kiihtyvyys on saatu tuplattua 18" vanteilla. Siis voiko parempaa viritystä olla, kaksinkertainen kiihtyvyys! Ajattele miten kiihtys jos alle laittais vielä suuremmat kiekot. Siinähän olis nitro dragteri kuskit ihmeissään, kun corolla kimpois viivalta kovempaa.
Siinä jutussa luki vissiin, että sen corollan kiihtyvyys oli tippunut puolella kun se oli vaihtanut 18" vanteet. Näin muistelisin.... en kumminkaan ole ihan 100% varma.
Piti oikein tarkastaa lehden nettisivuilta mitä jutussa sanottiin. Seuraava lainaus siis sieltä. "Jussi "Zanardi" Kurtti ajeli ennen Corollalla, jossa 18" vanteet tuplasivat bensan kulutuksen sekä kiihtyvyyden, mutta puolittivat huippunopeuden."
Tuplasivat kiihtyvyyden eli kaksinkertainen kiihtyvyys, mielestäni aivan helvetin hyvä viritys. Ja jos joku ei tiennyt, niin kiihtyvyys ja kiihdytykseen kulutettu aika on eri asioita.
...8,8s on mitattu eräässä suomalaisen autolehden testissä,tosin kyseinen auto ei kerkeä mv6 vauhtiin saatikka t5/t5r vauhtiin ikinä...että se siitä...kaverisi hukkaa puheillaan vain ilmaa keuhkoistaan.sebulba kirjoitti:koska ymmärtääkseni omega kuitenkin manuaalivaihteilla menee 0-100 noin 9,5 sek...
GTS 3.2
Tuli sitten sekoitettua tuo kiihtyvyys ja huippunopeus tuossa jutussa.Juken kirjoitti:Tästähän tulee kunnon quote-hirviö.WeskuR kirjoitti:No jos joku aika tuplaantuu niin sillonhan se on kaksi kertaa edellinen aika eli tässä tapauksessa esim, jos ennen oli 11s. niin nyt on 22s, Näin yksinkertaista...C20XE-Veccu kirjoitti:Juken kirjoitti:Oho, kukahan täällä taas on mennyt aukomaan päätänsä keskellä yötä... Otin silmän käteeni, mutta en enää löytänyt edes koko lehteä. Sillä välin kun asettelen silmääni takaisin, vääntäisitkö asian minulle rautalangasta. Kiitos!SharPei kirjoitti: Kannattaiskohan ottaa silmä käteen ja lukea se juttu uudestaan.
Piti oikein tarkastaa lehden nettisivuilta mitä jutussa sanottiin. Seuraava lainaus siis sieltä. "Jussi "Zanardi" Kurtti ajeli ennen Corollalla, jossa 18" vanteet tuplasivat bensan kulutuksen sekä kiihtyvyyden, mutta puolittivat huippunopeuden."
Tuplasivat kiihtyvyyden eli kaksinkertainen kiihtyvyys, mielestäni aivan helvetin hyvä viritys. Ja jos joku ei tiennyt, niin kiihtyvyys ja kiihdytykseen kulutettu aika on eri asioita.