Kun tuolta vectrasta meinaa hieman vanha väri tulla uuden maalin alta esiin. (Punaista pilkottaa muutamasta paikasta, ja auto on valkoinen)
Esim. kiveniskut on aiheuttanu puskuriin muutaman jäljen ja ovien kahvojen luota on maali kulunut hieman pois sekä helmasta on lähtenyt maalia tunkki "luukkujen" ympäriltä.
Mitenhän niitä kannattais lähtee korjailemaan?
Onko sellasista esim. turtlewax vahan mukana tulevista maalipuikoista mitään hyötyä?
Ei viittis maalauttaa koko autoa uusiksi noitten pienten kauneusvirheitten takia
AR Racing kirjoitti:
Onko sellasista esim. turtlewax vahan mukana tulevista maalipuikoista mitään hyötyä?
Ei viittis maalauttaa koko autoa uusiksi noitten pienten kauneusvirheitten takia
ei se kestä mitään. aivan turha keksintö.
ainoa missä toimii on sellaiset pienenpienet kivenhakkaumat ja silloinkin vain myynti fiksauksena =seuraavaan pesuun.
veikkaan että tavallinen öljyväri kestää kulutusta enemmän.
maalia
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
AR Racing kirjoitti:
ei se kestä mitään. aivan turha keksintö.
ainoa missä toimii on sellaiset pienenpienet kivenhakkaumat ja silloinkin vain myynti fiksauksena =seuraavaan pesuun.
veikkaan että tavallinen öljyväri kestää kulutusta enemmän.
maalia
Vahasin isäni Astran tuossa pari päivää sitten ja totesin, että viime syksynä Turtlen värivahan mukana tulleella väripuikolla täytetyt kolot olivat vieläkin peitossa... Kyllä se ihan toimivaa tavaraa on ja saa pahasti kiveniskemillä olevan keulan näyttämään huomattavan hyvältä. Aikaa ja vaivaa moiseen kikkailuun vaan saa varata pikkasta vaille v*tusti. En tiedä onko vaivan väärti, mutta kyllä sillä tulosta saa aikaan, kun vaivaa näkee ja tuntuu jopa kestävän.
isommat ja piilossa olevat pinnat paukkupullolla tai oikealla ruiskulla.
kivenhakkaumat pienellä askartelukaupasta myytävällä pensselillä ja paukkupullo maalilla. onhan niitä valmiita sävytettyjä "kynsilakka pulloja" myynnissä melkein joka varaosaputkassa. niissä on vaan minun mielestä surkea se karkea ja harottava pensseli. parempaa jälkeä saa vaikka täppimällä maalia hakkaumiin tulitikun päällä.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Viime kesällä paikkasin pieniä jälkiä ympäri autoa tuollaisella varaosaliikkeen "kynsilakka" maalilla ja pikku siveltimellä. Ovat kestäneet talven yli ja paikkailtuja kohtia ei meinaa millään erottaa.
Kyseessä siis olivat PIENET jäljet. Nyt menossa auto kahden isomman kukan vuoksi oikealle maalarille.
joo ajattelin tolla turtle waxin väri vahalla vahata oman pirssin kanssa ja sillä puikolla vähän peittää niitä kivenhakkaumia.
mutta kai tollane väri vaha sopii metallihohto maalille???
TJT kirjoitti:Pienet kohdat,esim kiveniskemät voi paikata pienellä pensselillä.
Pensselillä tahtoo olla vähän tuhrimista. Itse olen saanut parhaan tuloksen, kun olen laittanut korjausmaalia pieneen (1 ml) ruiskuun ja päähän vielä liimakakärki tms.
Tällöin maalia on helppo annostella juuri tarvittava määrä ja kiveniskemän saa "täytettyä" muun maalipinnan tasolle
Ruiskun kumimäntä saattaa sulaa operaation aikana, mutta kyllä sillä ehtii..
Täytyypi antaa myöntävä ääni tuommoselle chipstikille. Iteki olin epäileväinen mutta; niissä kohtaa mihin on hangattu kunnolla sitä väriä nii on vieläkin jäljellä tuota vahaliitua aivan kuten ois just laitettu.
Ja se väri on hangattu viime kesänä, autoa pesty kuitenkin varmaan sen 20 kertaa tällä välillä... Tuntuu toimivan.
Täytyypi antaa myöntävä ääni tuommoselle chipstikille. Iteki olin epäileväinen mutta; niissä kohtaa mihin on hangattu kunnolla sitä väriä nii on vieläkin jäljellä tuota vahaliitua aivan kuten ois just laitettu.
Ja se väri on hangattu viime kesänä, autoa pesty kuitenkin varmaan sen 20 kertaa tällä välillä... Tuntuu toimivan.
Siis kyllähän nuo vahapuikot asiansa ajaa,jos pelkkä ulkonäkö riittää esim. myyntitilanteessa.
Itse mielummin paikkaan maalipinnassa olevat kolot ihan maalilla.
Pinohiiri kirjoitti:joo ajattelin tolla turtle waxin väri vahalla vahata oman pirssin kanssa ja sillä puikolla vähän peittää niitä kivenhakkaumia.
mutta kai tollane väri vaha sopii metallihohto maalille???
Ainakin tuon kyseisen turtle vaxin color magic plussan takakyljessä lukee että soveltuu myös metalliväreille ja itse ainakin calibraa sillä vahaillut ja hyvin on toiminut.