Apua Omega B hankintaan
Apua Omega B hankintaan
olen laittamassa omegaa vm.97 caravan.Ajettu 217tkm, onko odotettavissa isompaa remonttia?Suomi-auto ja huollot tehty 10tkm välein merkkiliikkeessä.Otan mielellään vinkkejä vastaan kys.auton hankintaan.
-
Reino Reikäleipä
- 'Admiral'

Itsellä tuli vastaava ostettua jokunen vuosi sitten (-95 malli) ja kyllähän siihen sai aika paljon rahaa uppoamaan kuluvien osien vaihdon merkeissä. Jouset ja iskarit olivat vaihtokunnossa, samoin laturi. Edellinen omistaja oli onneksi joutunut vaihtamaan katalysaattorin ja pakoputken. Niin ja tietysti jakopääremppa tuli omaan piikkiin, mutta sehän on nykyään suht halpaa lystiä tuohon 16V -koneeseen. Eli jos nuo esimerkit joutuisi kertarysäyksellä tekemään puhuttaisiin n. 3000 euron rempasta. Tietysti sitten on jo lupa odottaa "viattomia" kilometrejä, sillä sikäli jarrulevyt ja palat ovat vaihdettu ja käsijarru toimii jne...
Kaiken kaikkiaan olin ihan tyytyväinen tuohon Ecotech-koneeseen, vaikka tällä forumilla sitä yleensä parjataankin. Mukavasti 100 kw likahdutti autoa, joka ei ole kevyimmästä päästä.
Vanhemmassa autossa on toki aina jotain rahanreikää. Itse päädyin hankkimaan muutama kuukausi sitten uudenkarhean ajopelin toiselta valmistajalta
Kaiken kaikkiaan olin ihan tyytyväinen tuohon Ecotech-koneeseen, vaikka tällä forumilla sitä yleensä parjataankin. Mukavasti 100 kw likahdutti autoa, joka ei ole kevyimmästä päästä.
Vanhemmassa autossa on toki aina jotain rahanreikää. Itse päädyin hankkimaan muutama kuukausi sitten uudenkarhean ajopelin toiselta valmistajalta
Jäänyt kirjoittelu vähemmälle kun merkki vaihtui. "Omega B in memoriam".
Tuliko kaikilla mausteilla?Reino Reikäleipä kirjoitti:Itsellä tuli vastaava ostettua jokunen vuosi sitten (-95 malli) ja kyllähän siihen sai aika paljon rahaa uppoamaan kuluvien osien vaihdon merkeissä. Jouset ja iskarit olivat vaihtokunnossa, samoin laturi. Edellinen omistaja oli onneksi joutunut vaihtamaan katalysaattorin ja pakoputken. Niin ja tietysti jakopääremppa tuli omaan piikkiin, mutta sehän on nykyään suht halpaa lystiä tuohon 16V -koneeseen. Eli jos nuo esimerkit joutuisi kertarysäyksellä tekemään puhuttaisiin n. 3000 euron rempasta. Tietysti sitten on jo lupa odottaa "viattomia" kilometrejä, sillä sikäli jarrulevyt ja palat ovat vaihdettu ja käsijarru toimii jne...
niillä mitkä oli penkille syödessä pudonnut.jariz kirjoitti:Tuliko kaikilla mausteilla?Reino Reikäleipä kirjoitti:Itsellä tuli vastaava ostettua jokunen vuosi sitten (-95 malli) ja kyllähän siihen sai aika paljon rahaa uppoamaan kuluvien osien vaihdon merkeissä. Jouset ja iskarit olivat vaihtokunnossa, samoin laturi. Edellinen omistaja oli onneksi joutunut vaihtamaan katalysaattorin ja pakoputken. Niin ja tietysti jakopääremppa tuli omaan piikkiin, mutta sehän on nykyään suht halpaa lystiä tuohon 16V -koneeseen. Eli jos nuo esimerkit joutuisi kertarysäyksellä tekemään puhuttaisiin n. 3000 euron rempasta. Tietysti sitten on jo lupa odottaa "viattomia" kilometrejä, sillä sikäli jarrulevyt ja palat ovat vaihdettu ja käsijarru toimii jne...
Astra F simply the best Frisches denken für bessere Autos.
Opel Astra F "OPC" http://img826.imageshack.us/i/picture041.jpg/
Opel Calibra C20XE http://img138.imageshack.us/i/calibra082.jpg/
Opel Astra J 1.6 Turbo
Opel Astra F "OPC" http://img826.imageshack.us/i/picture041.jpg/
Opel Calibra C20XE http://img138.imageshack.us/i/calibra082.jpg/
Opel Astra J 1.6 Turbo
No tässä jotain mitä itselläni on tullut vastaan...omassa tai toisen Bompussa:
-Ruostepaikkoja takaovien alakulmat ja kaikki muutkin paikat missä peltiä on muokatu voimakkaasti
-Päästöt, katalysaattori aikas kaukana koneesta ja myös alhaalla, joten katti alttiina iskuille (kannattaa tehdä päästötesti ennen ostopäätöstä)
-Kannentiiviste multa on menny
-Pikku sähkövikoja, joista on päässyt yli pienellä pähkääilyllä.
-Jakopääthän ne joitain hirvittää...vaihtoväli 60tkm
no hö...mää ajattelin että tästä tulis pitkä lista, mutta en keksi muuta...
Omalla Ompulla [X20XEV/-95/-farm.] on ajettu kohta 240tkm ja talvella tuli semmoset 20tkm, kaikki pohjoisessa. Kyyti on vetänyt suupielet korviin. Sen verta mukava ja luotettava ko. kärry on. Yleensä auto on lastattuna neljällä aikuisella (tai no täyskasvuisella) harrastekamoineen ja hyvin on mahtunut, taaksekin. Kulutuskin on mielestäni vähäistä täydelläkin kuormalla 7,8-8,5 l/100km.
Lyhyesti: Suhteellisen vähällä rahalla paljon autoa.
PS: Kannattaa ehkä ennen ostoa ajaa läpi vikadiagnostiikka, jos muistissa sattuis jotain luurankoja olemaan...
-Ruostepaikkoja takaovien alakulmat ja kaikki muutkin paikat missä peltiä on muokatu voimakkaasti
-Päästöt, katalysaattori aikas kaukana koneesta ja myös alhaalla, joten katti alttiina iskuille (kannattaa tehdä päästötesti ennen ostopäätöstä)
-Kannentiiviste multa on menny
-Pikku sähkövikoja, joista on päässyt yli pienellä pähkääilyllä.
-Jakopääthän ne joitain hirvittää...vaihtoväli 60tkm
no hö...mää ajattelin että tästä tulis pitkä lista, mutta en keksi muuta...
Omalla Ompulla [X20XEV/-95/-farm.] on ajettu kohta 240tkm ja talvella tuli semmoset 20tkm, kaikki pohjoisessa. Kyyti on vetänyt suupielet korviin. Sen verta mukava ja luotettava ko. kärry on. Yleensä auto on lastattuna neljällä aikuisella (tai no täyskasvuisella) harrastekamoineen ja hyvin on mahtunut, taaksekin. Kulutuskin on mielestäni vähäistä täydelläkin kuormalla 7,8-8,5 l/100km.
Lyhyesti: Suhteellisen vähällä rahalla paljon autoa.
PS: Kannattaa ehkä ennen ostoa ajaa läpi vikadiagnostiikka, jos muistissa sattuis jotain luurankoja olemaan...
Putki oli vaihdettu tämän vuoden puolella kokonaan (myös kat.)+muuta remonttia tehty samalla..(joku anturi vaihdettu ja olikohan jarruremontti?),yhteensä oli mennyt 2000€.Onkohan kytkin remonttia tiedossa, jos ei ole vielä tehty?
Autossa lisäksi CD varustelu,onko ongelmia esim.autom.ilmastoinnin,cruisen ym.kanssa?
Autossa lisäksi CD varustelu,onko ongelmia esim.autom.ilmastoinnin,cruisen ym.kanssa?
Jos omegalla on todella ajettu vain 160tkm niin ei kytkimestä pitäisi vielä huolestua... Itellä kävi niin että 177tkm kohdilla aloin tuntemaan et olis kytkin olemaan ns. loppu ja hätäpäissäni ostin uuden kytkinpaketin ja sitten korjaamolle. Lopputuloksena autossani on uudet osat ja varastossa hyväkuntoiset (alkuperäiset) vanhat osat... Kuluja n. 400eur... Omega ´97 2.5 V6...lasse.e kirjoitti:niin mäkin aattelin.Tuli vaan mieleen kun kattelin yhtä Saksasta tuotua omegaa vm.97 ajettu 160tkm.niin sen myyjä meinasi että pitäis tehä kytkin remppa kohta.
-m-
Mulla pelaa ainakin noi varusteet ilman ongelmia.Itseasiassa kaikki pelaa OK,mutta autothan on aina yksilöitä ja kaikki voi mennä ajanmittaan särki...lasse.e kirjoitti:Autossa lisäksi CD varustelu,onko ongelmia esim.autom.ilmastoinnin,cruisen ym.kanssa?
Omega A & B...Peugeot 407 Coupe', 206, Peugeot Boxer , C2 VTS, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309, Bombardier Quest 500...Knaus Eifelland...etc...jne...