Mäntävikaiset 1.6 16V

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
keltanokka
'Diplomat'
'Diplomat'

Mäntävikaiset 1.6 16V

Viesti Kirjoittaja keltanokka »

Täällä ollu juttua siitä että joissakin ooppeleissa ollu vääränkokoiset männät, muistaako joku mitlä vuosmallit oli kyseessä? Lähinnä koskis Astroja, mutta jos tietoa muista niin saa kertoa!
Olaus
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Olaus »

Ainakin corsa gsi 1.6 16v on ollut mäntävikooja jo ~150tkm kohdilla. Myös omaani vaihdettiin samalla kun kaikki muutkin kuluvat osat moottorissa :lol:
Corsa 16v
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Corsa 16v »

Olaus kirjoitti:Ainakin corsa gsi 1.6 16v on ollut mäntävikooja jo ~150tkm kohdilla. Myös omaani vaihdettiin samalla kun kaikki muutkin kuluvat osat moottorissa :lol:
niin käsitääkseni jokseenkin monissa C16XE pannuissa on ollut lian iso poraus/liian pienet männät,tai jotenkin näin. on sitä englaninkielisilä sivuilla juttuja ollut
ekomies
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ekomies »

Jeps.
Semmosen vinkin minä olen saanut,että koskee ainakin osittain
v 95 tehtyjä 1.6 / 16v koneita,tarkempaa tietoa ei minulla ole.

Jep jep.
Markus
OCF Member 2017
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markus »

Omaan C16XE moottoriini oli männät vaihdettu, vaikka sylinterit olivat vieläkin vakiomitoissaan. Moottori on vuosimallia -94. Ilmeisesti männissä oli siis ollut jotakin vikaa kun oli kerran vaihdettu.
Corsa TR 1,6 16v -89, Vectra C2 2.2 DIRECT -05, BMW F11 535i M-Sport -11
http://www.ruostepeikko.com
Olaus
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Olaus »

Tarkennusta vielä omaan tapaukseen eli Corsa gsi vm. 94 C16XE ja kone avattiin talvella ~150tkm:ssa kun piti kalkatusta joka kuului männistä. Sylinterit olivat hyvät, mutta juuri näitten väärän kokoisten mäntien takia tilalle vaihdettiin sarja pykälää isompia mäntä ja lohko porattiin niitten mukaan sopivaksi. Samalla hiottiin kampiakseli ja kone laakeroitiin, ym.. Ihanan kallista mutta tulipa kuntoon :D

Itse en menis ostamaan -93-95 1.6 16v opelia johon ei ole tehty konetta uusiksi. Tulee koneremontille hintaa pian suuri osa koko auton hinnasta.

Nimimerkillä kokemusta on :x
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

Työkaverilla Astra ?16XEL oli -96 tai -97 se aloitti 60 tkm jälkeen öljyn nautiskelun. Siihen laitettiin ensiksi venttiiliohjurikumit tilanne parantui hieman. Sitten vaihdettiin männänrenkaat ja alakerran lakrut (lähinnä varmuudeksi kun auki oli), öljyn kulutus katosi ja melkein heti perään työkaverilta katosi Opeli. 5:den Opelin putki katkesi, kun Opelin asiakaspalvelu hoiti asian tylysti muttei asiallisesti.

j.h
Vastaa Viestiin