Jarrupalojen vaihto taakse Astra G:en!
- *Silverfang*
- 'Kapitän'

- Viesti:
Jarrupalojen vaihto taakse Astra G:en!
Olisko jollain jelppiä hieman ohjeita ,palojen vaihtoon, on meinaan aikaa kun viimeks oon vaihtanu ite!
Kesällä vaihdoin, mut ei ihan muista miten se meni.. Purku oli ihan helppoa, näkee kyllä miten kun katselee, mut sen verran että tarvii jonkun erikoistyökalun et sai mäntiä painettua sisään et uudet palat mahtuivat. Itsellä ei löytynyt mitään millä olis saanu puristettu männät sisään, joten pitipä sitten turvautua merkkihuollon puoleen.
Ite käytin mäntien sisään puristamiseen ite tehtyä erikoistyökalua eli 20mm paksu lattarauta ja siihen 16mm pultti
Sitä sit aina kiristi ja siirtoleukapihdeillä käänsi mäntää ni sillee sen sai hivutettuu hiljalleen sisään. Täytyy tottakai varoo ettei riko mäntää vaan kääntää sieltä aivan männän päästä.
Muut työkalut tais olla 13mm kiintoavain, että kyllä helppo homma.
Muut työkalut tais olla 13mm kiintoavain, että kyllä helppo homma.
Oma kysymykseni liippaa niin läheltä tätä asiaa etten viitsi avata uuttaa topic:kia...
Eli G-astra vm.2000 1.6 16v autoon vaihdoin jarrukengät... vaihto onnistui mielestäni hyvin, mutta jostain syystä käsijarrun kiristys systeemi ei toimi enää. Eli osaisiko joku neuvoa, että missä vaiheessa olen tehnyt jotain väärin.
Olen nimittäin muutaman kerran jo jarrusysteemin avannut enkä ole ymmärtänyt, missä meni vikaan.

Eli G-astra vm.2000 1.6 16v autoon vaihdoin jarrukengät... vaihto onnistui mielestäni hyvin, mutta jostain syystä käsijarrun kiristys systeemi ei toimi enää. Eli osaisiko joku neuvoa, että missä vaiheessa olen tehnyt jotain väärin.
Olen nimittäin muutaman kerran jo jarrusysteemin avannut enkä ole ymmärtänyt, missä meni vikaan.
Opel Kadett GSI 2.0 16v turbo -88 & Opel Kadett GSI Cabriolet 2.0 8v -89 & Ford Taunus 2.0 8v turbo -73 & Opel Insignia 2.0CDTI 4x4 -15
-
astraGcaravan
- 'Admiral'