No, niin nyt on omegalla ajettu ensimmäinen pitempi reissu, Minun omistuksessa.Muuten kaikki toimii hienosti, mutta moottoritiellä noin 120
vauhdissa , auton takaa kuuluu todella matala äänistä jurr.. jurr..jurr.. ääntä.
häviää sitten 80-100 nopeudessa.Ja taas yli 120 kuuluu paljon lievemmin.Ja moottori jarrutuksessa joskus juuri ja juuri kuuluu.Mistä mahtaisi johtua?
auto omega 2.5 v6 vm-94. ajettu 275 tuh. automaatti. Perästä en tiedä onko lukko vai ei. autossa on alustasarja.
asiallisia neuvoja kiitos!
omega 2.5 v6 jurisee
Re: omega 2.5 v6 jurisee
Jurinat ovat hankalia, varsinkin kun noilla kilometreillä on kaikki jo vähän kuluneita, mutta mikä aiheuttaa jurinan?
Muutamia tarkastuskohteita
- kardaaniakselin nivelet
- kardaaninkannatin laakerit
- takakelkan kumityynyt/-puslat
- pyörän laakerit (yleensä meteli voimistuu mikäli kaarretaan suuntaan tai toiseen)
ei sovi oikein kuvaukseen, mutta...
- renkaat
- ohjauskulmat
j.h
Muutamia tarkastuskohteita
- kardaaniakselin nivelet
- kardaaninkannatin laakerit
- takakelkan kumityynyt/-puslat
- pyörän laakerit (yleensä meteli voimistuu mikäli kaarretaan suuntaan tai toiseen)
ei sovi oikein kuvaukseen, mutta...
- renkaat
- ohjauskulmat
j.h
Re: omega 2.5 v6 jurisee
Timo64 kirjoitti:No, niin nyt on omegalla ajettu ensimmäinen pitempi reissu, Minun omistuksessa.Muuten kaikki toimii hienosti, mutta moottoritiellä noin 120
vauhdissa , auton takaa kuuluu todella matala äänistä jurr.. jurr..jurr.. ääntä.
häviää sitten 80-100 nopeudessa.Ja taas yli 120 kuuluu paljon lievemmin.Ja moottori jarrutuksessa joskus juuri ja juuri kuuluu.Mistä mahtaisi johtua?
auto omega 2.5 v6 vm-94. ajettu 275 tuh. automaatti. Perästä en tiedä onko lukko vai ei. autossa on alustasarja.
asiallisia neuvoja kiitos!
Mulla oli sama homma viime kesänä ja mietin että mikä prkl mättää...
Sellainen matala murina/jurina 100-120 vauhdissa,muuten ei mitään.
Homma selvisi viime syskuussa kun ostin uudet kesäpyörät,aiemmat renkaani olivat kovettuneet v-luokan rinkulat joissa oli karkea kuvio.
Niistä se karsee jurina sit lähti.Noilla mainitsemisillasi kilometreillä mitä autollasi on ajettu voisi olla paikallaan tsekata takap.laakerit myös...
GTS 3.2
omegan jurina
Täytyy vaan ruveta sitten etsii vikaa. Mitens omegan perämurikat, onko ne kestäviä?