Ulina??

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Ainarikki
'Admiral'
'Admiral'

Ulina??

Viesti Kirjoittaja Ainarikki »

Mikäs kadetissa vois olla tälläkertaa vikana, kun ajaessa kuuluu oikeasta takarenkaasta ulinaa, joka kovenee vauhdin myötä...Laakeriksi epäilin itse joten vaihdoin sen ja putsasin pesän.Ääni muuttui vähäsen mutta ei hävinnyt tai hiljentynyt yhtään.Ääni alkoi kuulumaan vähän sen jälkeen kun olin rempannut jarrut.Voi olla ihan vaan sattumaakin.Mikäs muu siellä vois pitää sellasta ulinaa ja miten kireälle se keskiömutteri pitäisi kiristää? Voiko olla liian kireä.Itse huomasin, että kun kiristää sitä mutteria liikaa niin rengas pyörii huonommin ja kun jättää vähän löysemmälle, niin rengas pyörii paremmin.Niin ja renkaasta ääni ei johdu, kun se kuuluu talvi sekä kesärenkailla.Voiskos sieltä olla mennyt esim iskarista joku suojamuovi rikki, niin että ääni pääsee renkaasta runkoon ja siksi pitää tuollaista metakkaa tms.
ipa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ipa »

navan mutterin tiukkuus on silloin sopiva kun aluslevyä voi liikutella pienellä meisselillä. tarvittaessa vielä löysätään, että sokka menee paikoilleen.

laakeri vialta se vaikuttais.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Ainarikki
'Admiral'
'Admiral'

Mitä aluslevyä tarkoitat?? Tarkotatko sitä joka on mutterin ja laakerin välissä. Ja kuinka löysänä se pitää olla?
havericky
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja havericky »

Niin kireellä että sitä voi talttapäisellä ruuvarilla liikutella.
Tunari-82
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tunari-82 »

Joskus olen kuullut sellaisen laakerin kiristys ohjeen että,ensin kiristetään laakeri niin tiukalle että pyörä pyöriit tihkeästi/hätinä ollenkaan ja siitä löysätään mutteria niin paljon että se alkaa pyöriä täysin vapaasti.
Liian tiukalle sitä ei saa ainakaan kiristää.
Ainarikki
'Admiral'
'Admiral'

Eli se mutteri ei siis saa puristaa sitä välilevyä tiukasti kiinni siihen laakeriin, mutta eikös se rengas ala sitten väpättää?? Se saattaa kyllä olla vikana...Kokeilen löysätä sen mutterin ihan kunnolla.Käytin muuten itse kiristysvaiheessa sellaista tapaa, että vedin eka pelkällä hylsyllä käsin sen mutterin niin kireelle kuin sain ja sitten ihan pikkasen kiristin varrella, että sain sokan reikään.
Vastaa Viestiin