omegan maalaus
omegan maalaus
Jo oli mielenkiintoinen reissu, kun käytiin tänään kysymässä auton maalausta...
Lähinnä tuo hinta haarukka huvittaa halvin oli tonnin ja kallein 1800 euroa...
Ja maali oli kumminkin ihan normi kaksi kerros väri...
ja auto toimitetaan maalaamolle purettuna, luukut, lasit ja sisusta irtaallaan...
Kävi kyllä naurattamaan tuo 1800€, ei tainnu äijä haluta meidän kotteroa maalata...
Paljonko porukka täällä on yleensä maksanu auton maalauksesta???
Vai onko se salaista tietoa???
Ja sit vielä huvitti kun yksikään maalari ei meinannut uskoa että maalit ja lakat omegaan saa 125 eurolla...
Lähinnä tuo hinta haarukka huvittaa halvin oli tonnin ja kallein 1800 euroa...
Ja maali oli kumminkin ihan normi kaksi kerros väri...
ja auto toimitetaan maalaamolle purettuna, luukut, lasit ja sisusta irtaallaan...
Kävi kyllä naurattamaan tuo 1800€, ei tainnu äijä haluta meidän kotteroa maalata...
Paljonko porukka täällä on yleensä maksanu auton maalauksesta???
Vai onko se salaista tietoa???
Ja sit vielä huvitti kun yksikään maalari ei meinannut uskoa että maalit ja lakat omegaan saa 125 eurolla...
Frontera A X22XE -96
E39 525 Touring -02
E39 525 Touring -02
Minkä merkkiset maalit?
Omegaan menee maalia kuitenkin noin 3litraa + lakkaa noin 4litraa. Esim. PPG:n maaleilla tuo tekee 3x58e + n. 80e + ohenne + kovete. Ohennetta menee yllä mainituilla maalimäärillä noin 5 litraa ja kovetetta 2 litraa Ohenne taisi olla noin 5e/litra ja kovete yli 30e/litra. Lisäksi vielä mahdolliset pohjamaalit ja hiontamaalit. Eli kyllä niihin kunnollisiin maaleihin helposti yli 300e menee.
Itse maksoin autoni maalaamisesta 2200mk maaleineen noin neljä vuotta sitten. Tein itse pohjat ja maalaamossa tehtiin pelkät ruiskutukset. Tee pohjatyöt itse mikäli uskot osaavasi homman.
Omegaan menee maalia kuitenkin noin 3litraa + lakkaa noin 4litraa. Esim. PPG:n maaleilla tuo tekee 3x58e + n. 80e + ohenne + kovete. Ohennetta menee yllä mainituilla maalimäärillä noin 5 litraa ja kovetetta 2 litraa Ohenne taisi olla noin 5e/litra ja kovete yli 30e/litra. Lisäksi vielä mahdolliset pohjamaalit ja hiontamaalit. Eli kyllä niihin kunnollisiin maaleihin helposti yli 300e menee.
Itse maksoin autoni maalaamisesta 2200mk maaleineen noin neljä vuotta sitten. Tein itse pohjat ja maalaamossa tehtiin pelkät ruiskutukset. Tee pohjatyöt itse mikäli uskot osaavasi homman.
Corsa TR 1,6 16v -89, Vectra C2 2.2 DIRECT -05, BMW F11 535i M-Sport -11
http://www.ruostepeikko.com
http://www.ruostepeikko.com
de beerin maalit on kyseessä...Markus kirjoitti:Minkä merkkiset maalit?
Täälläpäin ei tunnu nuo maalarit oikeen suostuvan tuohon että tekee pohjan itse...
Frontera A X22XE -96
E39 525 Touring -02
E39 525 Touring -02
hinnassa ei ole pohja- ja hionta maalejaMarkus kirjoitti:Oliko tuohon mainitsemaasi hintaan tosiaan laskettu kovetteet, ohenteet ym. mukaan. Laskitko hintaan mukaan pohja- ja hiontamaaleja. Mitä nuo De Beerin maalit maksavat litralta, lähinnä värimassa ja lakka?
litra hintaa en muista kun en tutkiskellut sitä kovinkaan tarkasti, katottiin emännän kanssa vaan kirjasta sävy ja kysyttiin myyjältä et laskee paljo tulee maksamaan...
Frontera A X22XE -96
E39 525 Touring -02
E39 525 Touring -02
Olisihan tuo näköjään huomattavasti halvempaa kuin PPG, mutta kyllä tuokin taitaisi lakan, kovetteen ja ohenteen kanssa tehdä lähemmäs 200e ainakin jos pohja- ja hiontaväriä tarvitaan vähääkään. Taidan itse kuitenkin pysyä PPG:ssä kun ovat jo entuudestaan tuttuja maaleja, ei tule ainakaan harjoituskappaleita siksi, että maali käyttäytyy eri lailla kuin mihin on tottunut. Jo pelkkä kovetteen vaihtaminen toisen tyyppiseen tuntuu vaikuttavan maalin leviämiseen ja valumisherkkyyteen huomattavasti saatikka sitten merkin vaihtaminen.
Maalaamot eivät myöskään varmaankaan kovin mielellään maalaa muulla kuin sillä maalimerkillä johon ovat tottuneet. Ainakaan automaalari tuttuni ei suostu vaihtamaan edes kovetetta toiseen. Kerran kokeiltiin toisella kovetteella vastalauseesta huolimatta ja valumia tuli vaikka on ammattimies kyseessä. Sen jälkeen ei ole sitten enää "väärällä" kovetteella maalattukaan
.
Maalaamot eivät myöskään varmaankaan kovin mielellään maalaa muulla kuin sillä maalimerkillä johon ovat tottuneet. Ainakaan automaalari tuttuni ei suostu vaihtamaan edes kovetetta toiseen. Kerran kokeiltiin toisella kovetteella vastalauseesta huolimatta ja valumia tuli vaikka on ammattimies kyseessä. Sen jälkeen ei ole sitten enää "väärällä" kovetteella maalattukaan
Astran uusi maali
400e pohjatöineen ja kaikkine maaleineen ym..
Eli auto sisään maalaamoon suoran ajosta ja maalarilta suoraan takaisin ajoon..
Ja AMMATTImaalari.
Eli auto sisään maalaamoon suoran ajosta ja maalarilta suoraan takaisin ajoon..
Ja AMMATTImaalari.
Re: Astran uusi maali
Oliko jälki hyvä? Missäpäin maalaamo sijaitsee?Vahinko kirjoitti:400e pohjatöineen ja kaikkine maaleineen ym..
Eli auto sisään maalaamoon suoran ajosta ja maalarilta suoraan takaisin ajoon..![]()
Ja AMMATTImaalari.