Tarvisin ison palveluksen joltain b omegan omistajalta...

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Lallevihtinen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Tarvisin ison palveluksen joltain b omegan omistajalta...

Viesti Kirjoittaja Lallevihtinen »

Jolla on alkuperänen häly autossa, tai no pelkkä hälytin(samassa myös k.lukko) boxikin riittää. Eli itellä on kärähtäny sieltä yks osa täysin ja nyt tarvis saada tietoon että mikä osa siinä pitäis olla, oon koittanu laittaa siihen vaikka mitä mutta ei oo ruvennu täysin toimiin. Eli jos joku vittis kurkata oman boxin sisään niin olisin TODELLA KIITOLLINEN! Elikkä näissä kuvissa punasen viivan paikalle kuuluu mikä?: Kuva

Kuva

Toivottavasti joku viitsisi vaivautua kurkkaamaan että mikä osa se on ja sit jos ja kun siinä on jotain tyyppimerkintää, boxi ei ole kun kahdella mutterilla autossa kiinni(tosin repsikan puolen jalkatilan muovi on edessä) ja kotelo kahdella klipsulla. PLIIS!! Keskuslukko ei toimi ilman tota osaa. :(

E: Uus boxi maksaa vaan 306€, että korjaisin ton oikein mielelläni. :D
Astra J OPC
EX: Omega B 3.0 V6 24V "MV6", Astra F+G, B+C Vectra.
Soikka
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Soikka »

Jos ei joku jo aikaisemmin ehdi niin mää voin viikonloppuna katsastaa, kun on muutakin värkkäämistä auton parissa.

BTW: Onkos miten kiinni se vänkärin jalkatilan muovi siinä, kun ei siellä päin ole tullut konttailtua?? Tai, noh eiköhän se sitten selviä...
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Woody »

Minä ainakin voin vilkaista sinne huomena töiden jälkeen, ellei sitten joku muu ole kerennyt sitä ennen.
Lallevihtinen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

KIITOS!! Hyvä jos jompikumpi kattoo sen.
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'

menen nyt katsoon ja otan kuvan.
Jortunar
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Jortunar »

Ihan OT, mutta paljoko meinaat laittaa astran pyynniksi? on fiksun näkönen :)
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'

Ei ole näistä kuvista apua, nääs minulla on ihan erillainen, ilmeisesti ei ole tuota varashälytintä...Jos joku muu kattoisi, on noin vartin homma, se suoja on 2 torx-ruuvilla kiinni sielä jalkatilassa. On ravotettava sitä kynnyslistaakin, sen alla yksi.
Lallevihtinen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Woody kirjoitti:Ei ole näistä kuvista apua, nääs minulla on ihan erillainen, ilmeisesti ei ole tuota varashälytintä...Jos joku muu kattoisi, on noin vartin homma, se suoja on 2 torx-ruuvilla kiinni sielä jalkatilassa. On ravotettava sitä kynnyslistaakin, sen alla yksi.
No voi pahus. No jos joku esim. soikka kerkiäis sen kattoon sit jossain vaiheessa. Ja tosiaan sen pitää olla hälyllinen boxi että siä on toi osa ja jos siitä vaan näkee jotain tyyppi merkintöjä niin ne olis hyvä tietää että saa oikeen kokosen komponentin siihen.
Soikka
'Kadett'
'Kadett'

Enpä voi minäkään olla avuksi, kun näyttää tuo komponenttiviidakko eroavan aikalailla tuosta sun kuvasta. :(

Mutta mulla ois se manuaalin hälyytinosio nyt jiipeggeinä. Siis suomeksi. Tuon sun hotmailin rajat taitaa tulla vaan vastaan, joten voin pistää ne vaikka messengerillä.
Lallevihtinen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Noniin, kaks boxia on avattu ja valitettavasti niistä ei oo löytyny tota osaa. Eli jos viä joku viittis omasta kattoo niin olisin todella, todella kiitollinen!
SharPei
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja SharPei »

Lallevihtinen kirjoitti:Noniin, kaks boxia on avattu ja valitettavasti niistä ei oo löytyny tota osaa. Eli jos viä joku viittis omasta kattoo niin olisin todella, todella kiitollinen!
Onkohan vuosimallilla väliä?
Mulla on se vanhanmallinen ajonesto ym. eli siis ajonesto toimii vain infrapunalla. Jos sulla on samanlainen, niin voishan tuon boksin kaivaa esiin...
(Niin ja siis autossa on alkuperäinen hälytin sisätutkalla.)
Soikka
'Kadett'
'Kadett'

Infrapunahan se mullakin on ja auto vuodelta 95.

Nuot releet, jotka tuossa kuvassa on mallia/merkkiä NEC on mun boksissa Siemenssin tekemiä, joten todennäköisesti palikkaa samaan järjestelmään on tullut Opelille ainakin parilta alihankkijalta.
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'

Soikka kirjoitti:Infrapunahan se mullakin on ja auto vuodelta 95.

Nuot releet, jotka tuossa kuvassa on mallia/merkkiä NEC on mun boksissa Siemenssin tekemiä, joten todennäköisesti palikkaa samaan järjestelmään on tullut Opelille ainakin parilta alihankkijalta.
Samanlainen on minulla, eikä sielä ollut kuin pari hassua palikkaa...
MakeTku
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja MakeTku »

Sekin vois auttaa kun pistäisit kuvan siitä palaneesta komponentista minkä olet kolvannut irti?? Joku elektroniikka-guru voisi päätellä siitäkin kenties jotain?

Näytti olevan ainakin niin leveässä linjassa että voisiko se olla joku boxin käyttöjännite tai vastaava... ootko varma ettei se ole joku sulake?

Arvailuja tosin.... viisaammat neuvokoot!
Käyttis: Vectra C
"Harraste": Corvette -85, Thunderbird -64, Vectra -95
Lallevihtinen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Tää on radio ohjattu boxi. Ja palaneesta osasta ei oo mitään mitä kuvata, pelkät metalli jalat. Ite osa on palanu täysin! Mutta ihmeellisinä on sen systeemin toiminta riippuen minkä osan siihen laitan: diodilla se pistää ovet varmuuslukkoon asti mutta ei avaa kun varmuuslukon eli ei nosta nuppeja, hälytin ei tee mitään. jos laitan siihen hyppulangan niin keskuslukko toimii, ovet menee kiinni(ei varmuulukkoon) ja nupit myös nousee, hälytin ei tee mitään. Jos laitan siihen zener diodin niin toisin päin se toimii just niinkun diodillakin, mutta jos laitan sen taas toisin päin niin hälytin rupee vilkutteleen valoonsa ja aukasu napista se sammuu, ääntä en oo saanu pihalle ja keskuslukko ei tee mitään. Eli aika moinen mysteeri, siks tarvis saada tietää että mikä se osa tarkalleen on.

E: Ja toi "paksu" linja missä se on niin on mielestäni maadotus, eli se ohjailee jotenki sitä.
Vastaa Viestiin