Vanne jumissa!?

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Jabajee
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Jabajee »

P. Lanttola kirjoitti:
Jabajee kirjoitti:Oottekos koskaan miettinyt mihin kaikkialle ne voimat kohdistuu ja minkälaisia alkavia tuhoja voitte saada aikaan kun pieksätte autoa jollain 20kg:n lekalla tai ratakiskonpätkällä :o
No ootkos koskaan miettiny minkälaisia voimia niihin ajossa kohdistuu?
Ootkos koskaan kuullut renkaista?

Normaaliajossa syntyy kyllä kaikenlaisia voimia, mutta esim ylös-alas liikettä vaimentaa rengas, iskarit, jouset, nivelet jne.
Sivuttaisliikettä vaimentaa samat elementit ja kun oikein kunnolla kanttaa niin saa kuulemma kumitkin vinkumaan.

Ainoa mitä tulee mieleen vastaavasta ajotilanteesta missä esiintyy samankaltaisia voimia kun ratakiskolla vanteeseen hakkaamisesta on käkkärikäännöksellä katukiveen ajo.
Voimat on samankaltaisia, joskin isompia (vrt. ratakiskon massa ja auton massa).

Kuten aiemmin mainitsin, ei se ainakaan pidennä käyttöikää.

Hakkaa sinä, minä pistän rasvaa :wink:
Kuva
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

Minä olen käyttänyt kuparitahnaa, vanteiden asennuksen yhteydessä, ja hyvin on aina irronnut niin peltivanteet, kuin alupallotkin. vaseliini varmaan sopisi myös.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
mige
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja mige »

Lähtivät kun pultteja hivenen avasin ja tossa pihakadulla vähän ajoin. :)
AussiVectra
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja AussiVectra »

Taa onkin tosi hauskaa luettavaa. Ohjeita tulee enemman kun hullu kerkee lukeen. Kyllahan se niin on etta jos ratakiskoon ajaa sivuttain niin ei se hyvaa tee nivelille eika lompakolle. jopa tavallinen ajokin kuluttaa nivelia ni miksei armoton moukarointi, mutta toisaalta kylla se vanne sen ansaitseekin, mitas jaa jumiin. Omapahan on syy.
Joo se kuparivaseliini on tarkan miehen tyyli.

Hanski
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Jabajee kirjoitti: Ootkos koskaan kuullut renkaista?

Normaaliajossa syntyy kyllä kaikenlaisia voimia, mutta esim ylös-alas liikettä vaimentaa rengas, iskarit, jouset, nivelet jne.
Sivuttaisliikettä vaimentaa samat elementit ja kun oikein kunnolla kanttaa niin saa kuulemma kumitkin vinkumaan.

Ainoa mitä tulee mieleen vastaavasta ajotilanteesta missä esiintyy samankaltaisia voimia kun ratakiskolla vanteeseen hakkaamisesta on käkkärikäännöksellä katukiveen ajo.
Voimat on samankaltaisia, joskin isompia (vrt. ratakiskon massa ja auton massa).

Kuten aiemmin mainitsin, ei se ainakaan pidennä käyttöikää.

Hakkaa sinä, minä pistän rasvaa :wink:
Pitää nyt oikein pyytää anteeksi kun itselle ei tullut mieleenkään että joku hakkaisi vannetta sillä lekalla vaan itse tarkoitin että rengasta kannattaisi takoa. Mun ajossa ainakin aina joskus renkaisiin kohdistuu sivuttaisiakin iskuja joita tähän mennessä kaikki autot ovat sietäneet aivan kiitettävän hyvin.
Morakaj
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Morakaj »

Niin muistakaa oikeat kiristysmomentit myös vanteilla...
Skidinä skujasin fillaril,
bulina tsöraan bilikal!
Vastaa Viestiin