Polttoaineen kulutuksesta.................taas!

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
omenax
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omenax »

Ei vaan meinaa Omegan (2,0 -91 kat) kulutus pudota.......mietin tuossa moottorin lämpöjä , mittari nousee ensimmäiseen viivaan ja jää siihen , kauan kun käyttää tyhjäkäyntiä nousee 90:piin.
Olisko siinä "vika"??
Termari on uusi ja koitin peittää nokankin mutta edelleen ajossa ekassa viivassa.......
VekkuliYxKasi
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja VekkuliYxKasi »

Mietinpä vain ettei mullakaan nouse vekkulissa lämpömittarin neula ensimmäistä viivaa korkeemmalle ko tyhjäkäynnillä. Se valehtellee 10 astetta ko tarkistin oikean lämmön mittarilla. Paljon se muute kuluttaa..?
Sakkeus
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sakkeus »

Uudet termostaati ovat sellaisia jos ne hajoavat ne ovat koko ajan "päällä" eli auki. Tämän tiedän ainakin omasta kokemuksesta.
Face Your Fears and Live Your Dreams!
omenax
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

nyt meni matka-ajossa 9l/100km , muuten kymppi ja yli.....
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Ajatko 95E:lla vai 98E:lla? Eli onko sulla sew plugi oikein verrattuna bensaan mitä käytät? Ite käänsiin sen plugin 98E:lle ja kulutus/100km tippui yli litran. Ootko kattonu vuotaako tankki? Se tankin sauma on aikas v*ttumainen vuotojen suhteen... Muuta en keksi jos oot jo vaihtanu tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kannen ja ilmansuodattimen.
Noistä lämmöistä vielä, että mulla on kaikissa mun opeleissa noi lämmöt ollu just siniset yläpuolella (kadett c, kadett e, omega, vectra, vectra) paitsi nykyisessä jossa ne nousee ihan "normaalisti", mutta vaikka se viisari ei ole muissa kunnolla noussutkaan, termari on toiminu ja kuumaa on puhaltanu.

Janne
Split
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Split »

Mulla on ollu monta 2.0 vektraa , pari 2.0 omegaa ja yks 2.4 omega ja ne on kaikki vieny mun mielestä suhteettoman paljon bensaa siihennähden miten niillä ajoin.
Tuo 9 ylittyi poikkeuksetta aina.
Tiedä sitten?
Tuon 2.4i omegan kulutusta en kehtaa edes sanoa hehehehehhe
opelmeister
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja opelmeister »

Mulla vie -90 Omega talvinahkoilla matkassa 7.5-7.8l/100km. Ja lämmöt ei nouse ekan viivan ylle oikeestaan koskaan. Ja mitä termariin tulee, niin vaihdoin 92 asteisen kaks viikkoo sitten. Ikkunat huurtuu matkassakin, muuten no probleemos.
"Ei se tehon tuotto, vaan sen kesto.." -X10XE-
Split
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Split »

Ikkunat huurtuu matkassakin?.. Oleko varma ettei lämppärin kenno vuoda? Jos huuru maistuu makealle niin vois olla =)
opelmeister
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja opelmeister »

Jäähdytys liemi ei kuitenkaan katoa mihinkään, mutta todennäköisesti vaihdan tuon kennon siihen joka tapauksessa.
omppu2k
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja omppu2k »

Mulla omega 2.0 -88 vie matkassa siinä 7L.
Pelkkää kaupunki rumpaa kun pyörittää jää keskikulutus tietokoneen mukaan 9-10L.
Plugi on 95 ja olen 95:lla ajellu.

Lämpöä ainakin piisaa kun viskotuuletin on rikki joten se ei pyöri kunnolla koskaan, kesällä ei voi yli 120km/h matkanopeutta pitää ettei lämmöt nouse yli 110c.

Omeganhan on pieniruokanen auto kokosekseen minusta. Onkohan sitä konetta muutettu huonommaksi siinä KATin tulon yhteydessä kun tuntuu olevan noita yli 89vm nuo joille bensa maistuu.
omenax
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

On 2002-11-26 07:28, jamboy wrote:
Ajatko 95E:lla vai 98E:lla? Eli onko sulla sew plugi oikein verrattuna bensaan mitä käytät? Ite käänsiin sen plugin 98E:lle ja kulutus/100km tippui yli litran. Ootko kattonu vuotaako tankki? Se tankin sauma on aikas v*ttumainen vuotojen suhteen... Muuta en keksi jos oot jo vaihtanu tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kannen ja ilmansuodattimen.
Noistä lämmöistä vielä, että mulla on kaikissa mun opeleissa noi lämmöt ollu just siniset yläpuolella (kadett c, kadett e, omega, vectra, vectra) paitsi nykyisessä jossa ne nousee ihan "normaalisti", mutta vaikka se viisari ei ole muissa kunnolla noussutkaan, termari on toiminu ja kuumaa on puhaltanu.

Janne
Plugi on vaan 91/95 , ei vaikutusta.......ei plugilla eikä bensalla...
Tankki, tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kansi ja ilmansuodatin on uudet.
On 2002-11-26 10:32, omppu2k wrote:
Omeganhan on pieniruokanen auto kokosekseen minusta. Onkohan sitä konetta muutettu huonommaksi siinä KATin tulon yhteydessä kun tuntuu olevan noita yli 89vm nuo joille bensa maistuu.
Tämä on käynyt mielessä , itse konetta tuskin on "huononnettu" mutta esim pienehkö sytkäennakon loivennus jo vaikuttaisi...
Taidampa huitaista katin roskiin ja laittaa chipatun (kuulemma) 130hv:n boxin paikoilleen
Vastaa Viestiin