Öl mangel ?
Öl mangel ?
B-omega MV6 vm.94, ajotietokone kertoo öl mangel...?? Mitähän mahtaa tarkoittaa? Tarkastin jo öljymäärän tikusta, puolimilliä alle max rajan. Mitä muuta moinen varoitus voi tarkoittaa? Kenties öljynpaineita? Ja mitäs suosittelette toimenpiteiksi, jos jollain olis kokemusta samanlaisesta valituksesta?
Kiitos
Kiitos
Tuo tarkoittaa tosiaan että "Liian vähän moottoriöljyä koneessa"
Tuo ilmoitus tulee paljon aikaisemmin kuin varsinainen öljyvalo alkaa palamaan.
Muistelisin että vanhassa omegassa tuli tuo vikakoodi ajotietokoneen näytölle kerran kun kuskasin isoa peräkärryä täydessä lastissa ( oli perä sen verran alhaalla ja keula ylhäällä että joku öljypinnan anturi näytti mitä sattuu )
Tuo ilmoitus tulee paljon aikaisemmin kuin varsinainen öljyvalo alkaa palamaan.
Muistelisin että vanhassa omegassa tuli tuo vikakoodi ajotietokoneen näytölle kerran kun kuskasin isoa peräkärryä täydessä lastissa ( oli perä sen verran alhaalla ja keula ylhäällä että joku öljypinnan anturi näytti mitä sattuu )
Käyttis: Vectra C
"Harraste": Corvette -85, Thunderbird -64, Vectra -95
"Harraste": Corvette -85, Thunderbird -64, Vectra -95
Samanlainen havainto kuin Manzak:illa. Kilometrejä oli tosin n.14000 öljyn vaihdon jälkeen. Öljytaso edelleen ylärajalla.
On muuten eka ooppeli mulla joka ei vie yhtään öljyä 15 tkm vaihtovälillä
. Öljyt pysyvät muuten puhtaan näköisenä
.
Kumma juttu kyllä tuo kun tekeen ölynvaihdon niin iloitusta ei enää tule.
Tuskinpa tuo kuitenkaan mitään öljyanalyysejä sentään tekee
On muuten eka ooppeli mulla joka ei vie yhtään öljyä 15 tkm vaihtovälillä
Kumma juttu kyllä tuo kun tekeen ölynvaihdon niin iloitusta ei enää tule.
Tuskinpa tuo kuitenkaan mitään öljyanalyysejä sentään tekee
- a.tikkanen
- 'Senator'

mulla on sama onglema
nii sama ongelma mutta mulla herjaa oil lack eli samaa se vittuilee mutta lontoon murteella... eli ongelmahan on että tähän anturiin kerääntyy kuonaa öljyn mukana joka tukkii anturin ja muutahan ei tarvita. ite liotin bensassa kys. anturin ja hyvin pelas. tosin 1 1/2 päivää. sitte rupes taas ja nyt ei auttanu bensa... (ei vissiin tykänny) ja tark. olis aamulla mennä hakemaan uus anturi putkolasta noin 63 egee...
tosin mulla on kiisseli että en tiedä onko teillä sama anturi.... sunkin autolla on varmaankin ajettu noin 300 000 vai ?
Kaikki alta 244g/km on viherpiiperoita! (Trafin sivuilta loppui asteikko kesken, eli saan ajaa ilmaiseksi! kö?)
-
astraali 1.8 16v sport
- 'Admiral'